הממונה דורשת מהערוצים מידע על הסחר מול חברות המדיה
חקירת שוק המדיה בטלוויזיה בישראל על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים עולה שלב באופן רשמי. לאייס נודע כי מצד הממונה הועברה דרישה לערוצי הטלוויזיה: קשת, רשת וערוץ עשר להעביר לידיה מידע שנוגע לסחר בזמן האוויר מול חברות המדיה בישראל.
חקירת הממונה שהחלה לפני מספר חודשים בעקבות הבקשות למיזוג בין חברות המדיה יוניון ו-TMF ובקשה לפטור מהסדר כובל בין חברות המדיה מדיה-קום וזניט, הופכת לרחבה ומעמיקה יותר עם פניית הממונה לערוצי הטלוויזיה. ההשערות בדבר הפניה לערוצי הטלוויזיה החלו כבר לפני מספר שבועות עת הגורמים בשוק המדיה הבינו כי הפעם מדובר בחקירה יסודית יותר של הממונה לעומת פעמים קודמות שהנושא נידון. גורם בכיר בשוק אומר לאייס כי "נראה שהממונה נעזרת ביועץ מומחה מתוך השוק, איננו יודעים מי, אבל על פי נוסח השאלות נראה שמעורב בחקירה גורם בעל ידע וניסיון".
לפני שבוע פורסם באייס כי בשוק מעריכים שמדובר בשאלה של מתי ולא האם, ואכן כך, בערוצי הטלוויזיה מאשרים כי הממונה פנה אליהם עם דרישה למידע על קשריהם העסקיים מול חברות המדיה. ההערכה כי הפניה אליהם נעשית כדי "לסגור את הלולאה" מול הדיווחים של חברות המדיה לממונה.
חברות המדיה נדרשו לספק מידע מפורט מאוד שנוגע לכל אספקט מסחרי בעבודתם, לרבות המסחר מול ערוצי הטלוויזיה ומנגד מול הלקוחות. במסגרת זו הן נדרשו לספק לממונה נתונים על העמלות שנכנסו לכיסן, מחזורי הפעילות, הבונוסים, חשבוניות על תשלום לערוצי הטלוויזיה ושיטת העבודה באופן כולל - עבור אילו משרדים ולקוחות הם קונים מדיה ותחת אילו הסכמים. בנקודה זו לאחר שיתקבל המידע מהערוצים תבוצע השוואה של מחיר קנייה שדווח מול מחיר מכירה שדווח וכך תתבהר התמונה ואתה גם ההטיות, אם ישנן.
מהממונה על ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה: "הוגשו לרשות גם בקשת פטור וגם בקשת מיזוג. בקשות אלו מחייבות בדיקה מעמיקה ולכן נשלחו דרישות נתונים לגורמים הרלוונטים בשוק ובכלל זה ספקים ולקוחות".
מערוץ עשר נמסר בתגובה: "קיבלנו את הפניה מרשות ההגבלים ונענה בהקדם". תגובות רשת 13 וקשת 12 לא התקבלו עד למועד פרסום הידיעה.
- 1.הבלוף של יוניברסל ייגמר (ל"ת)סוף סוף 06/03/2018 19:04הגב לתגובה זו
- זה לא בלוף אלה פשעים (ל"ת)אבי 07/03/2018 10:43הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.