אסף רפפורט וויז WIZ
צילום: נתנאל טוביאס

וויז בקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר

הטכנולוגיה של Wiz, שהוקמה במרץ 2020, מותקנת ביותר מ-25% מחברות Fortune100; החברה מעסיקה 480 עובדים ומתכננת לגייס עובדים חדשים בארץ ובעולם

דור עצמון |
נושאים בכתבה WIZ אסף רפפורט

חברת הסייבר הישראלית Wiz העוסקת האבטחת פעילות בענם מחשוב, הגיעה להיקף מכירות של 100 מיליון דולר בתוך 18 חודשים מהיום בו ציינה מכירות בהיקף של מיליון דולר. החברה קמה במרץ 2020, הטכנולוגיה שלה מותקנת ביותר מ-25% מחברות Fortune100 ועל לקוחותיה נמנים BMW Salesforce, Colgate, Blackstone ועוד.

וויז מעסיקה 480 עובדים, מתוכם כ-130 בישראל, והיא צפויה להמשיך ולגייס עובדים בארץ ובעולם. החברה גייסה 600 מיליון דולר תוך 18 חודשים, שהביאו אותה לשווי של 6 מיליארד דולר. בגיוסים השתתפו הקרנות סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס ועוד, כאשר בין המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברה נמנים ברנרד ארנו, האוורד שולץ, הבעלים של סטארבקס ויזמים נוספים. מגזין פורבס בחר אמש ב-Wiz כאחת ממאה חברות הענן המובילות בעולם.

על פי מערך הסייבר הלאומי של ישראל, כ-40% מהשקעות העולמיות בתחום הסייבר מבוצעות בחברות ישראליות, וזאת בנוסף למרכזי המחקר ופיתוח של חברות גלובליות הפועלות בארץ. לאחרונה אישר הבית הלבן תקציב שנתי מיוחד של 15.6 מיליארד דולר להגנה מפני תקיפות סייבר על גופי מימשל וסוכנויות פדרליות.

אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל Wiz: "חברות סייבר רבות ממשיכות כיום לצמוח במהירות. ההאטה בשווקים לא מקטינה את הוצאות הסייבר של ארגונים גדולים, אלא להיפך. ממשלות רבות מגדילות את היקפי הרכש של טכנולוגיות סייבר, ובמקביל מחילות רגולציה על שורה של ארגונים, בעיקר כאלה העוסקים בתשתיות קריטיות, ארגונים פיננסיים וארגוני בריאות הכוללים מידע רגיש של מאות מיליוני אזרחים ועוד. מטבע הדברים, ישראל היא אחת הנהנות העיקריות מהגידול בתחום, ו-Wiz תמשיך לצמוח בקצב מהיר בכל הקשור לגיוס עובדים מבריקים בישראל ובעולם, וכן בגיוס מהיר של לקוחות. יש לנו מספיק כסף בקופה כדי להמשיך ולתמוך בתוכנית הצמיחה שלנו ולגייס את הטאלנטים הטובים ביותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAIהפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAI

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI

חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות – שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.  

בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".

 לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית. 

האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך

עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות. 

ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים. 

הפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAIהפיצ'ר החדש ChatGPT Pulse. קרדיט: אתר OpenAI

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI

חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות – שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.

רן קידר |
נושאים בכתבה OpenAI

תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.  

בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".

 לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית. 

האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך

עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות. 

ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים.