אפל לקראת הדוח
צילום: Pixabay
דוחות

אפל מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה; המניה עולה באפטר

ענקית הטכנולוגיה הציגה הכנסות של כ-123.9, לצד רווח של כ-2.1 דולר למנייה ברבעון הרביעי של 2021, למרות המחסור בשבבים והלחצים בשרשרת האספקה; ההכנסות ממכירת אייפונים, צמחו ב-9% ועמדו על כ-71.63 מיליארד דולר
איתן גרסטנפלד | (6)
נושאים בכתבה 2021 דוחות כספיים

ענקית הטכנולוגיה APPLE פרסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון של 2021, בהן היא הצליחה להכות את צפי האנליסטים כמעט בכל הפרמטרים. למרות העיכובים בשרשרת האספקה והמחסור בשבבים, ההכנסות צמחו בכ-11%, והרווח הנקי טיפס ל-2.1 דולר למניה.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי, עמדו על כ-123.9, גידול של 11% בהשוואה לכ-114.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 118.38 מיליארד דולר. זאת, למרות אתגרי האספקה ​​וההשפעות המתמשכות של המגיפה.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-2.1 דולר למנייה, ביחס לכ-1.68 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 1.88 דולר למניה.

ההכנסות ממכירת אייפונים, עמדו על כ-71.63 מיליארד דולר, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של 68.34 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מחשבים עמדו על 10.85 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לכ-9.52 מיליארד דולר, ועלייה של 25% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממכירת אייפדים הגיעו לכ-7.25 מיליארד דולר, ירידה של 14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ומתחת לצפי האנליסטים למכירות של 8.18 מיליארד דולר.

תחום השירותים, הכולל את iCloud, Apple Music, ו-App Store, המשיך לצמוח חזק, עם הכנסות של 19.52 מיליארד דולר, עלייה של 25%, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. תחום השירותים הוא הענף הרווחי ביותר של אפל, והעלייה במכירות שלו תרמו לרווח הגולמי הגבוה מהצפוי.

המכירות בקטגוריית המוצרים האחרים של אפל, הכוללת את ה-Apple Watch ו-AirPods, עלו ב-13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ברבעון שכלל את המכירות של השעון האחרון של החברה, ו-AirPods חדשים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אהוד 28/01/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    ממש מפלצת פיננסית!
  • 3.
    מניית אפל בדרך ל 220$ למניה ..זה הזמן לקנות והרבה (ל"ת)
    זכרוני 28/01/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנליסט 28/01/2022 00:03
    הגב לתגובה זו
    החברה הטובה בעולם נקודה .
  • 1.
    מי לעזאזל קונה כ"כ הרבה כל רבעון ??? (ל"ת)
    בן 27/01/2022 23:46
    הגב לתגובה זו
  • אהוד 28/01/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    אתה צריך להיות באחת החנויות שלהם בארה"ב (וכנראה בכל מקום אחר בעולם) כדי להבין את המספרים האלו ולקבל תשובה ברורה לשאלה שלך. זו ממש כת של מאמינים שאתה לא יכול להזיז אותה לשום חברה אחרת.
  • כל העולם !!! (ל"ת)
    יובל 28/01/2022 08:04
    הגב לתגובה זו
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.