יניב קטן
צילום: טוויטר פרמיירליג רשמי

קרב ענקים: אגדות ברצלונה מול מכבי חיפה - כמה הם שווים?

האגדות של ברצלונה יפגשו במשחק הוקרה את כוכבי מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. מצד אחד כוכבי הכרמל לאורך השנים ומולם - שווי השוק המטורף של תיירי הנרי בעבר
מיכאל וייסרמן | (1)

ליגת העל תצא לדרך בעוד פחות מחודש ימים וכבר בשבוע השני של הליגה, משמע תחילת ספטמבר, מצפות לאוהדי הכדורגל בישראל שתי הפתעות: משחקים בין כוכבי ברצלונה, ברצלונה לג'דנס, לכוכבי העבר של מכבי חיפה וכוכבי מכבי תל אביב.

כוכב על בסמי עופר. הנרי (צילום: טוויטר ברצלונה)

את קבוצת בארסה לג'נדס יובילו: החלוץ תיירי הנרי, שיגיע לישראל לראשונה וילבש כאן את מדי בארסה וריבאלדו, הלהטוטן הברזילאי, זוכה כדור זהב במדי ברצלונה, שאהוב מאד על האוהדים בארץ.

תיירי הנרי נחשב לאחד הכדורגלנים הנערצים בעולם ותלה את הנעליים לפני 9 שנים. הוא שיחק בברצלונה 3 שנים בין 2007-2010 ושייך לדור הזהב של קבוצתו של פפ גווארדיולה בשנת 2009 שנחשבת עד היום לטובה בהיסטוריה של הכדורגל .יחד עם בארסה זכה באליפות ספרד, בגביע המלך, בליגת האלופות ובסופר-קאפ האירופי. בנוסף, זכה הנרי באליפויות גם עם מונקו וארסנל – שם הפך לסמל ואהוב האוהדים. עם נבחרת צרפת זכה במונדיאל ובאליפות אירופה כשבארון התארים האישיים שלו מוצגים: תואר כדורגלן השנה בעולם, נעל הזהב ומלך השערים בפרמיירליג. בשיאו שווי השוק של החלוץ היה 55 מיליון אירו וזאת בעונת 2007 במדי ארסנל. אגב, לברצלונה נמכר החלוץ מארסנל תמורת 24 מיליון אירו.

השחקן השני, ריבאלדו, נחשב לאחד השחקנים האהובים על הקהל הישראלי וזה יהיה הביקור השלישי שלו בארץ הקודש. ריבאלדו כיכב במדי ברצלונה בין 1997 ל-2002 וזכה איתה ב-2 אליפויות וב-2 גביעים. בזכות התארים ויכולתו המדהימה בברצלונה זכה גם בתואר כדורגלן השנה בעולם ובכדור הזהב. עם מילאן זכה בליגת האלופות בעונת 2002/03 ועם נבחרת ברזיל במונדיאל 2002. בשיאו, שווי השוק של השחקן היה 10 מיליון אירו.

מהצד השני, בכרמל, כוכבי מכבי חיפה יהיו הבלם אריק בנאדו, הקשר ראובן עטר והחלוץ יניב קטן. בנאדו שיחק בקריירה שלו בין השאר במכבי חיפה ובהמשך גם בבית"ר ירושלים ושווי השוק בשיאו היה 400 אלף אירו וזאת בשנת 2005 במדי מכבי חיפה. שווי השוק של עטר כיום שווה כנראה עשרות מיליוני אירו, אבל פעם הסכומים היו נמוכים בהרבה. גם יניב קטן נחשב לאחד הסמלים של הירוקים. ברוב הקריירה בילה בכרמל ובדצמבר 2005 עבר לווסטהאם, אך חזר לאחר תקופה קצרה. בשיאו היה במכבי חיפה של 2010 - אז שווי השוק שלו היה מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    וואו איזה משחק מטורף!!! (ל"ת)
    איפה קונים כרטיס 02/08/2023 08:27
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".