יד ראשונה מקבלן: בכמה נמכרה דירת 6 חדרים במודיעין לאכלוס בשנת 2020?
Bizportal ליקט מספר עסקאות יד ראשונה שסגרו הקבלנים בתקופה האחרונה:
מודיעין
דירת 6 חד' בשטח 162 מ"ר ו-92 מ"ר מרפסת בקומה 11 מתוך 13 בפרויקט אלמוג החשמונאים של קבוצת אלמוג נמכרה ב- 3.59 מיליון שקל. אכלוס צפוי ב-2020.
ראש העין
בראש העין, בפרויקט דונה בפסגות אפק הסמוך לפרויקט מחיר למשתכן, בשכונת פסגות אפק החדשה, מכרה חברת דונה דירת 4 חדרים בשטח של 107 מ"ר 13 מ"ר מרפסת במחיר של 1.71 מיליון שקל.
לצורך ההשוואה, מחיר דירת 100 מ"ר בפרויקט מחיר למשתכן בשכונת פסגות אפק, הנה במחיר התחלתי של 980 אלף שקל.
גבעת שמואל
דירת 4 חדרים בקומה 5 מתוך 21 קומות בבניין בשטח של כ- 105 מ"ר בתוספת מרפסת ששטחה כ- 12 מ"ר בפרויקט ECO רמת הדר החדשה בגבעת שמואל של חברת א. זיתוני נמכרה ב-2 מיליון שקל. אכלוס צפוי בתוך 3.5 שנים.
נס ציונה
פנטהאוז 6 חדרים בקומה6 מתוך 8 קומות בבניין בשטח של כ-159 מ"ר בתוספת מרפסת ששטחה כ-30 מ"ר בפרויקט HINESS בנס ציונה של חברת סרוגו, נמכרה ב-2.9 מיליון שקל. אכלוס צפוי 2020.
אשקלון
באשקלון בפרויקט דונה באגמים, בשכונת אגמים החדשה, נמכרה דירת גן 5 חדרים בשטח של 122 מ"ר בנוי 94 מ"ר גינה ב-1.6 מיליון שקל.
דירת 5 חדרים בקומה 4 מתוך 5 קומות, בשטח 113 מ"ר עם מרפסת של 14 מ"ר, בפרויקט צרפתי בשכונת אגמים של חברת צרפתי שמעון, נמכרה ב-1.45 מיליון שקל. מועד אכלוס מאי 2019.
- מבצעי קבלן: עסקת חייכם או הימור מסוכן?
- הקבלן הציע לכם לשלם רק 5% ממחיר הדירה? חכו, יכול להיות שזה מסוכן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קריית אתא
דירת 4 חדרים בקומה 7 מתוך 10, בשטח 101 מ"ר 10 מ"ר מרפסת כולל חניה ומחסן בפרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב בקריית אתא, נמכרה ב-1.24 מיליון שקל. מועד אכלוס בסוף מאי 2019.
דירת 5 חדרים בקומה 6 מתוך 7 קומות, בשטח 129.5 מ"ר 17.54 מ"ר מרפסת עם 2 חניות ומחסן בפרויקט השמורה בראש העין, של חברת אפי קפיטל נמכרה ב-1.76 מיליון שקל. מועד אכלוס בנובמבר 2018.
קריית ים
דירת 4 חד' בפרויקט נתיב ים של חברת נתיב פיתוח בקרית ים, בקומה 4 מתוך 17 בשטח 104.5 מ"ר 17 מרפסת חניה ומחסן, נמכרה ב-1.37 מיליון שקל . מועד אכלוס אוקטובר 2018.
- הפשרה: המדינה תוכל להפקיע דירות שלא נפגעו, אך לא יותר מ-25%
- גולדווסר-מינצר ואלטשולר שחם רכשו מגרש בלב תל אביב בכ-46 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
יקנעם
צמוד קרקע, 7 חדרים, בקומה קרקע בשטח של כ-184 מ"ר בתוספת גינה ששטחה 188 מ"ר בפרויקט ׳בית בחורש׳ של קבוצת לוינשטין, נמכרה במחיר של ב-2.6 מיליון שקל. אכלוס צפוי בספטמבר 2018.
קרית ביאליק
- 6.גוני 13/02/2017 08:47הגב לתגובה זו700 אלף שקל..
- 5.בהצלחה למנחשים (ל"ת)הראלה 10/02/2017 14:20הגב לתגובה זו
- 4.שוקו 10/02/2017 12:00הגב לתגובה זושלסוכניות התיווך אין מה לדווח- טוב מאד!
- 3.גיא 09/02/2017 11:15הגב לתגובה זומישהו קנה דירה ב-1.71 כשהדירה שמולו נמכרת ב-980???
- דניאל 09/02/2017 23:43הגב לתגובה זוההשוואה לא רלוונטית, ראשית מחיר למשתכן זה הגרלה מכאן שצריך לזכות בה. בנוסף, לא כולם זכאים בכלל להשתתף. לבסוף, רמת הגימור של הדירות הינו זהה, לצורך השוואה אמיתית צריך להוסיף ~150 אלף ש״ח. נ.ב. גם אני חושב שמדובר במחיר מוגזם, אבל על כותב הכתבה או העיתון לספק מידע מדוייק ומהימן לקוראיו
- 2.שי 09/02/2017 11:15הגב לתגובה זומיליון וחצי באשקלון?
- 1.רוני 09/02/2017 10:31הגב לתגובה זוזו לא דירה, זה פנטהאוז!!

משכירי דירות שמעלימים מס - המפקחים של מס הכנסה בדרך אליכם
על ההתקדמות של רשות המסים בבדיקת כל משכירי הדירות בארץ, איך זה ירים את הגבייה ומי בעצם צריך לשלם מס על שכר דירה ולמה עם מיסוי כל כך נמוך יש המוני מעלימים?
משכירי הדירות נהנים ממס נמוך במיוחד. פרקטית הם לא משלמים מס עד רף של כ-5,600 שקלים, אם שכר הדירה שהם מקבלים גבוה יותר הם יכולים לשלם 10% בלבד ויש גם דרך ביינים שבפועל יכולה אפילו לבטא מס נמוך מ-10% (תשלום מס על החריגה מהתקרה כפול שתיים). אם השכר הדירות אצל הנישום היא עסק - אז המס הוא מס עסקי, אבל גם כאן, התפתחו פרקטיקות שמחלצות את העוסקים מהגדרת עסק - רק בישראל - משכיר 8 דירות וטוען שזה לא עסק כדי להתחמק ממסים; מה קבע בית המשפט?.
רשות המסים פועלת להעלות את המס על שכר דירה, אבל ללא הצלחה. גם אם היא עוברת את שר האוצר היא מגיעה לוועדת הכספים ושם הניסיון מסוכל פעם אחר פעם. יש לובי חזק מאוד שלא להעלות שכר דירה. יש אנשים חזקים שם למעלה עם מספר דירות שלא מוכנים שיזיזו להם את הגבינה, גם אם המדינה צריכה כספים, גם אם זה זמן מלחמה.
וכך נשארים עם מס נמוך במיוחד וגם את המס הנמוך הזה יש רבים שלא משלמים. למה? האמת שאין תשובה. פשוט - ככה. זה השתרש שנים, ולמה לשלם אם אפשר שלא. מצד אחד רשות המסים תופסת הרבה מעלימים אבל כשאנחנו בודקים מה הקנס שהם משלמים והאם זה מרתיע את המעלימים, אנחנו מקבלים קנסות לא גבוהים והרתעה לא ממש אפקטיבית - משכירים דירה ולא מדווחים? כך רשות המסים מענישה.
במקביל, מנסים ברשות המסים להגיע לחבות מלאה של משכירי דירות. גם לכאלו שלא צריכים לשלם. זה יוביל לאנשים רבים שחושבים שהם לא צריכים לשלם, זה יציף מקרים של דירות בירושה שעדין לא עברו בטאבו, זה יציף המון מעלימים וכסף שצריך לשלם לרשות המס. אלא שגם את חובת הדיווח וועדת הכספים לא מאשרת. שוב, אותו משה גפני שהיה יו"ר הוועדה התעקש שלא להעביר את ההוראה הזו.
וזה השאיר את רשות המסים עם מסקנה אחת - צריך לעבוד קשה כדי לאתר את המעלימים, צריך לחבר את המידע עם מקורות מידע נוספים - רשם הירושות, טאבו ועוד. וככה מגיעים ברשות לדטהבייס כל כך חשוב.

הפשרה: המדינה תוכל להפקיע דירות שלא נפגעו, אך לא יותר מ-25%
לאחר מחלוקת ממושכת: האוצר אימץ את עמדת המשנה ליועמשי"ת כרמית יולוס - ההפקעות יוגבלו לרבע מהמתחם בלבד; וגם - האם זכות הקניין גוברת על הצורך לשיקום?
משרד האוצר פרסם אתמול את תזכיר החוק לשיקום נזקי המלחמה בדרך של התחדשות עירונית. כבר תקופה של כ-3 חודשים שאנחנו כותבים על ההכנה לתזכיר ונראה שכעת - ניתן המענה המיוחל - רק שצריך לשים לב גם לתנאים וחשוב להבין לקראת מה תחום ההתחדשות העירונית הולך. הדבר מגיע על רקע ההרס שנגרם לבניינים רבים במבצע "עם כלביא" שאירע בחודש יוני האחרון. התזכיר קובע מתווה חסר תקדים לשיקום מהיר של מתחמי מגורים, תוך קיצור די משמעותי של הליכי תכנון ורישוי, מתן הטבות מיסוי מקיפות, והסדרת זכויות בעלי הדירות. אחד הסעיפים המרכזיים והרגישים ביותר נוגע לשאלה: האם וכמה דירות שלא נהרסו בפועל יוכלו להיכלל בהליך הפקעה לצורך פרויקט שיקום כולל. כזכור - בתחילת הדרך כשרק גובש החוק לשיקום הבניינים שנפגעו ולאחר שהסתיים המבצע כאמור ביוני. נאמר כי המדינה תשקם מתחמים באופן גורף, קרי - שיקום של בניינים שלמים מבלי להתחשב באם הבניין נפגע או לא אלא להסתכל על המתחם הכולל ואם הוא כן נפגע בפועל - אז לבנות מחדש.
כלומר, מספיק שרק חלק מהמתחם משויך לבניין שנפגע - אז הוא ישוקם. ואז הגיעה ההתנגדות של המשנה ליועמ"שית - כרמית יולוס, שאמרה כי אין לשלול את זכות הקניין של הדיירים שלא רוצים לקחת חלק בפינוי בינוי. ורוב של 51% זה רוב שפוגע דה פקטו בזכות הקניין של המיעוט שבמקרה הזה הוא נמוך בסכום זעיר מהרוב. להרחבה בנושא הרוב של 51% ראו כאן: תמ"א עם 51%? שיקום ההרס לא צריך לבוא על גב המוחלשים. בנוסף כתבנו על הרוב 'החדש' כאן - התחדשות עירונית בשיעור הסכמה של 51% באזורי הטילים.
נכון להחלטה הנוכחית שהגיעה אמש, נקבע כי ניתן יהיה לצרף למתחם השיקום גם בניינים שלא נפגעו ישירות מהטילים. אך שיעורם לא יעלה על 25% מכלל השטח. המשמעות היא שהמדינה תוכל להפקיע דירות גם במבנים סמוכים שלא קרסו, אך רק אם מדובר במיעוט מתוך התוכנית הכוללת. בכך קיבל האוצר את עמדתה של יולוס, שהתעקשה על הגבלת שיעור ההפקעות כדי למנוע פגיעה חריגה בזכות הקניין כאמור. לפי התזכיר, הוועדה המיוחדת שתוקם לצורך שיקום תבחן את המתחם שנפגע, את סביבתו ואת גבולות האזור שיוגדר 'אזור שיקום והתחדשות'. במסגרת זו ייכללו בוודאות מבנים שנהרסו כליל או כאלה שנפגעו והוגדרו בחוות דעת מהנדס כבלתי ראויים למגורים.
רק במקרים בהם יימצא צורך תכנוני מובהק ניתן יהיה לצרף מבנים נוספים שלא נהרסו. מדובר על שטח של עד רבע ממהמתחם כולו. מעבר לכך, התזכיר מציע סל כלים חדש שמטרתו להאיץ את השיקום ולאפשר לדיירים וליזמים לצאת לדרך במהירות: מנגנון ה-Buy out. שמאפשר לבעלי הדירות לבחור אם להצטרף לפרויקט ההתחדשות העירונית ולקבל דירה חדשה, או לצאת מהפרויקט ולקבל פיצוי כספי מלא לפי שומת השמאי הממשלתי.
- פרופדו הגיעה לרוב נדרש להתחדשות עירונית בתל-אביב
- פלורנטין בתנופה: השכונה גדלה והיצע הפרויקטים מתרחב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנגנון הזה נועד לתת ודאות ולאפשר גם למי שלא רוצה להמתין שנים עד לסיום הבנייה לקבל מענה כספי מיידי. אלא שכעת מצוין כי הפיצוי יהיה גבוה ביחס לשומה ואף תינתן פרמיה מסוימת למי שייבחר לצאת באופן מהיר יחסית. יהיה מעניין לחכות ולראות האם המדינה אכן תממש את ההבטחה בהקשר הזה. נוסף לכך, נקבע כי סף ההסכמה הדרוש להפעלת פרויקט יופחת: במקום הצורך ברוב של 67% כפי שנהוג כיום ל'רוב דרוש', די בהסכמה של 51% בלבד כדי להניע את התהליך, כך שמספר קטן יותר של דיירים לא יוכל לעכב פרויקט שלם. לצד זאת נקבעים לוחות זמנים קשיחים שמטרתם למנוע גרירת רגליים: בתוך 60 יום תוקם נציגות דיירים ותיבחר להם ליווי משפטי, בתוך 90 יום ניתן יהיה לבטל עסקאות קיימות עם יזמים ולהתקשר עם יזם חדש, ואם בתוך 150 יום לא מושג רוב, המדינה תוכל להתערב ישירות, להפקיע זכויות ואף למנות יזם מטעמה.