"בת ים תהפוך לחלק אינטגרלי מת"א" - צפו מה בתכנון
חלקים רבים מהעיר בת ים, הסובלת ממחסור בקרקעות ומשיכונים מכוערים, צפויים להיהרס ולהיבנות מחדש בעשור הקרוב. חברת אלמוג כ.ד.א.י לדוגמה הודיעה לאחרונה כי החתימה דיירים ברחוב כט בנובמבר על הסכם פינוי בינוי, ובמקום צפויות לקום 950 יחידות דיור.
גם אזור התעשייה המוזנח בין הרחובות יוספטל וקוממיות צפוי לעבור מהפכה - העירייה מתכננת להקים במקום, הנקרא 'מתחם UP', גורדי שחקים, והרכבת הקלה, שצפויה להגיע עד לאזור זה, עתידה לחבר את המקום לתל אביב.
בראיון ל-BizTV הסביר עו"ד ארז פודמסקי שקד, מנכ"ל עיריית בת ים, את הצפוי להיבנות במקום. צפו בסרטון :
כתבות מעניינות נוספות:
- 10.חחח ללמוד מחיפה לגבי קו החוף? הדוגמא הכי כושלת (ל"ת)הלוואי והיינו בת ים 10/01/2014 12:49הגב לתגובה זו
- 9.בת-ים תשאר בת-ים גם אם היא תהיה חלק אינטגלי של ניו-יורק (ל"ת)תוכניוטס 09/01/2014 16:07הגב לתגובה זו
- 8.אמיר 09/01/2014 14:55הגב לתגובה זוזה ראש עיר זה? שלא מסוגל לסדר לתושבים שלו מוניות שירות? אבל לרקוד עם כוכבים הוא רץ....בושה וחרפה ראש עיר אפטי
- 7.תומר 09/01/2014 14:09הגב לתגובה זויעברו לבת ים?
- 6.זמן 09/01/2014 10:48הגב לתגובה זומבת ים לת"א כמו מ- אשדוד לת"א !
- אמיר 09/01/2014 14:35הגב לתגובה זולא יאומן שרבע מליון תושבים אפטיים חיים בלי מוניות שירות עם ראשי ערים אדישים ושר תחבורה אדיש....חולון בת ים ארץ התושבים האפטיים
- 5.אנונימי 09/01/2014 10:11הגב לתגובה זוגם צפוף וגם יקר אנשים לא יהיהו מוכנים לשלם ועד בית 1000 שח וארנונה 1200 שח המגדלים שכבר בנו לא מצליחים למכור תדירות
- 4.תום 09/01/2014 09:27הגב לתגובה זולא משנה מה יעשו, אנשים לא פריירים והם רוצים לחיות עם אוכלוסיה טובה
- 3.אבי 09/01/2014 09:26הגב לתגובה זוהמחירים יזנקו וכל הבניינים יעברו פינוי בינוי
- לא בכולם יהיה פינוי בינוי (ל"ת)אנונימי 09/01/2014 10:11הגב לתגובה זו
- 2.אדם 09/01/2014 09:26הגב לתגובה זולא משנה כמה העיר תהיה יפה ומחירי הדירות בה יעלו, יש ערסים עם הרבה מאוד כסף, ע"ע עובדי נמל אשדוד
- 1.אזרח 09/01/2014 09:07הגב לתגובה זוכל עיר טובה צריכה סלאמס.
אספת דיירים (X)כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?
כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים
דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה.
טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין
במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש.
בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.
בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש. זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה, הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.
בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה.
מה מייקר את דמי הוועד
הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.
הממשלה תשקיע בהאצת בנייה, התחדשות עירונית וחיזוק הדיור הציבורי
שר הבינוי והשיכון חיים כץ ושר האוצר בצלאל סמוטריץ סיכמו על תוספות משמעותיות לתקציב משרד הבינוי והשיכון לשנת 2026; במסגרת הסיכום התקציבי לשנת 2026 הושגו משאבים משמעותיים למשרד כחלק מהמשך יישום תכנית הדיור הלאומית והרחבת פתרונות הדיור למשרתי המילואים ולציבור כולו
ההסכמות כוללות תוספות תקציביות רחבות בתחומי האצת הנדל״ן וסבסוד פיתוח, הדיור הציבורי, התחדשות עירונית ושכירות ארוכת טווח. בנוסף, סוכם בין השרים והמנכ״ל על קידום מהלכים אסטרטגיים לשנים הקרובות, ובהם:
קביעת יעד התחלות בנייה מוסכם לחומש הקרוב. קידום מודלים חדשים של שכירות בסיוע בשכר דירה ובדיור הציבורי. קידום פתרון חסמי המט”שים (מתקני טיהור שפכים, שלעתים מהווים
חסם לבנייה חדשה) בשנת 2026. קידום התחדשות עירונית בדיור הציבורי. קידום משותף של שוק שכירות ארוכת טווח. קידום והסרת חסמים בהתחדשות עירונית - הן באזורי ביקוש והן בפריפריה - כדי לאפשר היתכנות כלכלית ולהגדיל את מספר הפרויקטים שייצאו לדרך בפועל.
הסיכום התקציבי שם דגש על רציפות השיווקים, הגדלת היקף התחלות הבנייה והגדלת היצע יחידות הדיור ברחבי הארץ. בנוסף, המשך תכנית דירה בהנחה, בדגש על הקצאת עד 50% מהדירות למשרתי מילואים פעילים. עיקרי ההסכמות לשנת 2026:
כ-700 מיליון שקל לקידום שיווקים, האצת תהליכי
בנייה וסבסוד פיתוח בפריפריה. כ-250 מיליון שקל נוספים יוקצו לשיפוץ, תחזוקה והשמשה של דירות הדיור הציבורי. בנוסף, יגובשו הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית והסרת חסמים.
- הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר הבינוי והשיכון, חיים כץ: "הצלחנו להביא תקציב שמחזק את כל תחומי הדיור בישראל- מהצפון ועד הדרום, מהתחדשות עירונית ועד דירה בהנחה. הדגש הוא להמשיך לייצר היצע, להגדיל שיווקים, להסיר חסמים ולהבטיח אפשרויות אמיתיות לזוגות צעירים ולמשרתי המילואים. זהו תקציב של עשייה, שמאפשר לנו להמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל".
