פתיחת שנה: הזהב בדרך לשיא היסטורי חדש

יחזקאל ינושבסקי, אנליסט בכיר ב-ATRADE, מתייחס למסחר בזהב. השנה החדשה נפתחה באווירה חיובית בשוק הסחורות. לאן יגיע הזהב? האם ישבור את השיא הקיים?

השנה החדשה נפתחה ברוח חיובית, אחרי שקברניטי הכלכלה הגדולה בעולם הצליחו למנוע את הנפילה אל תוך הצוק הפיסקאלי. הדמוקרטים והרפובליקנים הצליחו ממש בדקות האחרונות למנוע את התרחיש הגרוע וסיפקו דלק נוסף לראלי בשווקים הפיננסיים. הראלי המשיך לצבור תאוצה אחרי שבית הנבחרים הצליח להשיג הסכמה בעניין העלאת תקרת החוב עד אמצע חודש מאי - דבר אשר יעניק למקבלי ההחלטות מרחב תמרון למציאת פתרון ארוך טווח.

בנוסף לראלי בשווקים אשר גורם לעליות בסחורות, הזהב מקבל רוח גבית נוספת מנתוני התעסוקה האחרונים שהתפרסמו בשישי האחרון המצדיקים את המדיניות המוניטארית של הפד'. חשוב לציין כי הפד' הצהיר שאינו מתכוון להפסיק את רכישות האג"ח עד ששיעור האבטלה ירד לרמה של 6.5%. אך בפועל קורה ההפך, שיעור האבטלה עלה בחודש ינואר ב-0.1% לרמה של 7.9%.

שיעור האבטלה הגבוה והצמיחה השלילית שנרשמה ברבעון האחרון של 2012 מקטינים משמעותית את הסיכויים לכך שהפד' יבחר להדק את החגורה במהלך השנה שלפנינו.

במחצית הראשונה של השנה אנו מעריכים כי הזהב ינוע בטווח של 1630-1800 דולר לאונקיה. במחצית השנייה, הזהב צפוי להמשיך את מסעו צפונה אל עבר שיא כל הזמנים שנקבע מעל 1900 דולר לאונקיה ואנו מצפים לשיא היסטורי חדש השנה. ניתן להשקיע בזהב באמצעות קרן הסל GLD המשקיעה בזהב ממשי. אנו מעריכים שפריצה מעל 165 דולר תוביל לגל עליות משמעותי יותר אל עבר אזור ההתנגדות הבאה הניצבת ב- 175 דולר. שבירה מטה של 158 דולר תעיב על הזהב.

לסיכום, קיים פוטנציאל לא מבוטל לכך שהזהב יהפוך להשקעת השנה. האתגרים הרבים שעומדים לפנינו עשויים להוביל לכך שהמשקיעים יעדיפו את הזהב על פני השקעות אחרות. אנו נמשיך לעקוב אחרי המתכת היקרה ונהיה מוכנים לכל תרחיש.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טבעי מטבעון 07/02/2013 08:03
    הגב לתגובה זו
    לפי מצב השוק הגלובאלי ולפי התרחיש ה"נורמאלי" הזהב יגיע לשיאים חדשים. הערכה שמרנית של דויצ'ה בנק ,נקבה מחיר של 2000$.איך להשקיע? לדעתי ישירות ב מכרות גדולים וקטנים. מכרות גדולים:ABX GG . מכרות קטנים: BRD GPZ. ניתן להשקיע בתעודה העוקבת אחרי הביצועים של המכרות הגדולים. התעודה GDX ומחירה כ 42$. גם קסם זהב וחבריו יתנו תשואה נאה . בנוסף לזהב ,בדקו אפשרות להשקיע בSILVER ,פלטינה ופלאדיום.זו לא המלצה...אלא עיצה ידידותית.
  • 4.
    אחד שלא מבין 06/02/2013 23:19
    הגב לתגובה זו
    עדיף לקנות מטבעות
  • 3.
    נאור 06/02/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    ראה מצב הזהב ב-7 שנים האחרונות וראה התגשמות אמיתית ואתה הוא נביא השקר.
  • 2.
    נאור 06/02/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שיפרוץ קדימה, היכן אפשר לקנות מטילים ממש ?
  • 1.
    קורא נתונים 06/02/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    האמריקאים והאירופאים מחזיקים הזהב נמוך כדי לאפשר להם להמשיך לפמפם את השווקים בכסף זול, כל פעם שיש עלייה בסוף היום נגמרת בירידה ..היו על כך מספר כתבות מעניינות כיתבו בגוגל זהב גרמני שמאוחסן בארה"ב
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.  

צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.