פתיחת שנה: הזהב בדרך לשיא היסטורי חדש

יחזקאל ינושבסקי, אנליסט בכיר ב-ATRADE, מתייחס למסחר בזהב. השנה החדשה נפתחה באווירה חיובית בשוק הסחורות. לאן יגיע הזהב? האם ישבור את השיא הקיים?

השנה החדשה נפתחה ברוח חיובית, אחרי שקברניטי הכלכלה הגדולה בעולם הצליחו למנוע את הנפילה אל תוך הצוק הפיסקאלי. הדמוקרטים והרפובליקנים הצליחו ממש בדקות האחרונות למנוע את התרחיש הגרוע וסיפקו דלק נוסף לראלי בשווקים הפיננסיים. הראלי המשיך לצבור תאוצה אחרי שבית הנבחרים הצליח להשיג הסכמה בעניין העלאת תקרת החוב עד אמצע חודש מאי - דבר אשר יעניק למקבלי ההחלטות מרחב תמרון למציאת פתרון ארוך טווח.

בנוסף לראלי בשווקים אשר גורם לעליות בסחורות, הזהב מקבל רוח גבית נוספת מנתוני התעסוקה האחרונים שהתפרסמו בשישי האחרון המצדיקים את המדיניות המוניטארית של הפד'. חשוב לציין כי הפד' הצהיר שאינו מתכוון להפסיק את רכישות האג"ח עד ששיעור האבטלה ירד לרמה של 6.5%. אך בפועל קורה ההפך, שיעור האבטלה עלה בחודש ינואר ב-0.1% לרמה של 7.9%.

שיעור האבטלה הגבוה והצמיחה השלילית שנרשמה ברבעון האחרון של 2012 מקטינים משמעותית את הסיכויים לכך שהפד' יבחר להדק את החגורה במהלך השנה שלפנינו.

במחצית הראשונה של השנה אנו מעריכים כי הזהב ינוע בטווח של 1630-1800 דולר לאונקיה. במחצית השנייה, הזהב צפוי להמשיך את מסעו צפונה אל עבר שיא כל הזמנים שנקבע מעל 1900 דולר לאונקיה ואנו מצפים לשיא היסטורי חדש השנה. ניתן להשקיע בזהב באמצעות קרן הסל GLD המשקיעה בזהב ממשי. אנו מעריכים שפריצה מעל 165 דולר תוביל לגל עליות משמעותי יותר אל עבר אזור ההתנגדות הבאה הניצבת ב- 175 דולר. שבירה מטה של 158 דולר תעיב על הזהב.

לסיכום, קיים פוטנציאל לא מבוטל לכך שהזהב יהפוך להשקעת השנה. האתגרים הרבים שעומדים לפנינו עשויים להוביל לכך שהמשקיעים יעדיפו את הזהב על פני השקעות אחרות. אנו נמשיך לעקוב אחרי המתכת היקרה ונהיה מוכנים לכל תרחיש.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טבעי מטבעון 07/02/2013 08:03
    הגב לתגובה זו
    לפי מצב השוק הגלובאלי ולפי התרחיש ה"נורמאלי" הזהב יגיע לשיאים חדשים. הערכה שמרנית של דויצ'ה בנק ,נקבה מחיר של 2000$.איך להשקיע? לדעתי ישירות ב מכרות גדולים וקטנים. מכרות גדולים:ABX GG . מכרות קטנים: BRD GPZ. ניתן להשקיע בתעודה העוקבת אחרי הביצועים של המכרות הגדולים. התעודה GDX ומחירה כ 42$. גם קסם זהב וחבריו יתנו תשואה נאה . בנוסף לזהב ,בדקו אפשרות להשקיע בSILVER ,פלטינה ופלאדיום.זו לא המלצה...אלא עיצה ידידותית.
  • 4.
    אחד שלא מבין 06/02/2013 23:19
    הגב לתגובה זו
    עדיף לקנות מטבעות
  • 3.
    נאור 06/02/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    ראה מצב הזהב ב-7 שנים האחרונות וראה התגשמות אמיתית ואתה הוא נביא השקר.
  • 2.
    נאור 06/02/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שיפרוץ קדימה, היכן אפשר לקנות מטילים ממש ?
  • 1.
    קורא נתונים 06/02/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    האמריקאים והאירופאים מחזיקים הזהב נמוך כדי לאפשר להם להמשיך לפמפם את השווקים בכסף זול, כל פעם שיש עלייה בסוף היום נגמרת בירידה ..היו על כך מספר כתבות מעניינות כיתבו בגוגל זהב גרמני שמאוחסן בארה"ב
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר. 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית

כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם  




עופר הבר |

 מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?

כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.

האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?

התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?

שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון 

המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.