פתיחת שנה: הזהב בדרך לשיא היסטורי חדש
השנה החדשה נפתחה ברוח חיובית, אחרי שקברניטי הכלכלה הגדולה בעולם הצליחו למנוע את הנפילה אל תוך הצוק הפיסקאלי. הדמוקרטים והרפובליקנים הצליחו ממש בדקות האחרונות למנוע את התרחיש הגרוע וסיפקו דלק נוסף לראלי בשווקים הפיננסיים. הראלי המשיך לצבור תאוצה אחרי שבית הנבחרים הצליח להשיג הסכמה בעניין העלאת תקרת החוב עד אמצע חודש מאי - דבר אשר יעניק למקבלי ההחלטות מרחב תמרון למציאת פתרון ארוך טווח.
בנוסף לראלי בשווקים אשר גורם לעליות בסחורות, הזהב מקבל רוח גבית נוספת מנתוני התעסוקה האחרונים שהתפרסמו בשישי האחרון המצדיקים את המדיניות המוניטארית של הפד'. חשוב לציין כי הפד' הצהיר שאינו מתכוון להפסיק את רכישות האג"ח עד ששיעור האבטלה ירד לרמה של 6.5%. אך בפועל קורה ההפך, שיעור האבטלה עלה בחודש ינואר ב-0.1% לרמה של 7.9%.
שיעור האבטלה הגבוה והצמיחה השלילית שנרשמה ברבעון האחרון של 2012 מקטינים משמעותית את הסיכויים לכך שהפד' יבחר להדק את החגורה במהלך השנה שלפנינו.
במחצית הראשונה של השנה אנו מעריכים כי הזהב ינוע בטווח של 1630-1800 דולר לאונקיה. במחצית השנייה, הזהב צפוי להמשיך את מסעו צפונה אל עבר שיא כל הזמנים שנקבע מעל 1900 דולר לאונקיה ואנו מצפים לשיא היסטורי חדש השנה. ניתן להשקיע בזהב באמצעות קרן הסל GLD המשקיעה בזהב ממשי. אנו מעריכים שפריצה מעל 165 דולר תוביל לגל עליות משמעותי יותר אל עבר אזור ההתנגדות הבאה הניצבת ב- 175 דולר. שבירה מטה של 158 דולר תעיב על הזהב.
לסיכום, קיים פוטנציאל לא מבוטל לכך שהזהב יהפוך להשקעת השנה. האתגרים הרבים שעומדים לפנינו עשויים להוביל לכך שהמשקיעים יעדיפו את הזהב על פני השקעות אחרות. אנו נמשיך לעקוב אחרי המתכת היקרה ונהיה מוכנים לכל תרחיש.
- 5.טבעי מטבעון 07/02/2013 08:03הגב לתגובה זולפי מצב השוק הגלובאלי ולפי התרחיש ה"נורמאלי" הזהב יגיע לשיאים חדשים. הערכה שמרנית של דויצ'ה בנק ,נקבה מחיר של 2000$.איך להשקיע? לדעתי ישירות ב מכרות גדולים וקטנים. מכרות גדולים:ABX GG . מכרות קטנים: BRD GPZ. ניתן להשקיע בתעודה העוקבת אחרי הביצועים של המכרות הגדולים. התעודה GDX ומחירה כ 42$. גם קסם זהב וחבריו יתנו תשואה נאה . בנוסף לזהב ,בדקו אפשרות להשקיע בSILVER ,פלטינה ופלאדיום.זו לא המלצה...אלא עיצה ידידותית.
- 4.אחד שלא מבין 06/02/2013 23:19הגב לתגובה זועדיף לקנות מטבעות
- 3.נאור 06/02/2013 17:43הגב לתגובה זוראה מצב הזהב ב-7 שנים האחרונות וראה התגשמות אמיתית ואתה הוא נביא השקר.
- 2.נאור 06/02/2013 17:41הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיפרוץ קדימה, היכן אפשר לקנות מטילים ממש ?
- 1.קורא נתונים 06/02/2013 10:28הגב לתגובה זוהאמריקאים והאירופאים מחזיקים הזהב נמוך כדי לאפשר להם להמשיך לפמפם את השווקים בכסף זול, כל פעם שיש עלייה בסוף היום נגמרת בירידה ..היו על כך מספר כתבות מעניינות כיתבו בגוגל זהב גרמני שמאוחסן בארה"ב

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
