פתיחת שנה: הזהב בדרך לשיא היסטורי חדש
השנה החדשה נפתחה ברוח חיובית, אחרי שקברניטי הכלכלה הגדולה בעולם הצליחו למנוע את הנפילה אל תוך הצוק הפיסקאלי. הדמוקרטים והרפובליקנים הצליחו ממש בדקות האחרונות למנוע את התרחיש הגרוע וסיפקו דלק נוסף לראלי בשווקים הפיננסיים. הראלי המשיך לצבור תאוצה אחרי שבית הנבחרים הצליח להשיג הסכמה בעניין העלאת תקרת החוב עד אמצע חודש מאי - דבר אשר יעניק למקבלי ההחלטות מרחב תמרון למציאת פתרון ארוך טווח.
בנוסף לראלי בשווקים אשר גורם לעליות בסחורות, הזהב מקבל רוח גבית נוספת מנתוני התעסוקה האחרונים שהתפרסמו בשישי האחרון המצדיקים את המדיניות המוניטארית של הפד'. חשוב לציין כי הפד' הצהיר שאינו מתכוון להפסיק את רכישות האג"ח עד ששיעור האבטלה ירד לרמה של 6.5%. אך בפועל קורה ההפך, שיעור האבטלה עלה בחודש ינואר ב-0.1% לרמה של 7.9%.
שיעור האבטלה הגבוה והצמיחה השלילית שנרשמה ברבעון האחרון של 2012 מקטינים משמעותית את הסיכויים לכך שהפד' יבחר להדק את החגורה במהלך השנה שלפנינו.
במחצית הראשונה של השנה אנו מעריכים כי הזהב ינוע בטווח של 1630-1800 דולר לאונקיה. במחצית השנייה, הזהב צפוי להמשיך את מסעו צפונה אל עבר שיא כל הזמנים שנקבע מעל 1900 דולר לאונקיה ואנו מצפים לשיא היסטורי חדש השנה. ניתן להשקיע בזהב באמצעות קרן הסל GLD המשקיעה בזהב ממשי. אנו מעריכים שפריצה מעל 165 דולר תוביל לגל עליות משמעותי יותר אל עבר אזור ההתנגדות הבאה הניצבת ב- 175 דולר. שבירה מטה של 158 דולר תעיב על הזהב.
לסיכום, קיים פוטנציאל לא מבוטל לכך שהזהב יהפוך להשקעת השנה. האתגרים הרבים שעומדים לפנינו עשויים להוביל לכך שהמשקיעים יעדיפו את הזהב על פני השקעות אחרות. אנו נמשיך לעקוב אחרי המתכת היקרה ונהיה מוכנים לכל תרחיש.
- 5.טבעי מטבעון 07/02/2013 08:03הגב לתגובה זולפי מצב השוק הגלובאלי ולפי התרחיש ה"נורמאלי" הזהב יגיע לשיאים חדשים. הערכה שמרנית של דויצ'ה בנק ,נקבה מחיר של 2000$.איך להשקיע? לדעתי ישירות ב מכרות גדולים וקטנים. מכרות גדולים:ABX GG . מכרות קטנים: BRD GPZ. ניתן להשקיע בתעודה העוקבת אחרי הביצועים של המכרות הגדולים. התעודה GDX ומחירה כ 42$. גם קסם זהב וחבריו יתנו תשואה נאה . בנוסף לזהב ,בדקו אפשרות להשקיע בSILVER ,פלטינה ופלאדיום.זו לא המלצה...אלא עיצה ידידותית.
- 4.אחד שלא מבין 06/02/2013 23:19הגב לתגובה זועדיף לקנות מטבעות
- 3.נאור 06/02/2013 17:43הגב לתגובה זוראה מצב הזהב ב-7 שנים האחרונות וראה התגשמות אמיתית ואתה הוא נביא השקר.
- 2.נאור 06/02/2013 17:41הגב לתגובה זוהגיע הזמן שיפרוץ קדימה, היכן אפשר לקנות מטילים ממש ?
- 1.קורא נתונים 06/02/2013 10:28הגב לתגובה זוהאמריקאים והאירופאים מחזיקים הזהב נמוך כדי לאפשר להם להמשיך לפמפם את השווקים בכסף זול, כל פעם שיש עלייה בסוף היום נגמרת בירידה ..היו על כך מספר כתבות מעניינות כיתבו בגוגל זהב גרמני שמאוחסן בארה"ב
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
