דובים ושוורים וול סטריט
צילום: Istock
וול סטריט

עוד יום של ירידות: הנאסד״ק ירד מתחת ל-13 אלף, הדאו ב-0.4%

הנאסד״ק איבד עוד 2.7%: מניית רוקט התרסקה בכ-33% לאחר שעלתה ב-71% אתמול, אבוג׳ן נפלה בכ-11% לאחר דוחות, פייבר ב-13% לאחר הנפקה: אוסקר הלת׳ ירדה ביום ההנפקה בכ-10% : הביטקוין זינק בכ-7%
נושאים בכתבה אבוג'ן וול סטריט

עוד יום של ירידות ונראה שהכיוון של וול סטריט לזמן הקרוב הוא ירידות. טרום המסחר לווה בעליות על רק אמירתו של הנשיא ג'ו ביידן, לפיו עד חודש מאי יהיו לארה"ב מספיק חיסונים כדי לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת של ארה"ב. עם זאת, המדדים עלו קודם בעד 0.8%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים של משרד האוצר האמריקאי המשיכה בעלייה, ונסגרה על 1.47%, מה שהעיב על השווקים.

 

במקביל, הזרוע של הפד' באטלנטה, שעוקבת אחרי הפעילות בשוק האמריקאי, מפרסמת נתונים לפיהם התמ"ג ברבעון הראשון צפוי להגיע ל-10%. זה בשילוב אגירה של 4 טריליון דולר בידי הצרכנים האמריקאים, מהווים אינדיקטור להתאוששות הכלכלית של ארה"ב, שצפויה להתחזק יחד עם המשך מבצע החיסונים התופס תאוצה.

 

 

המדדים המרכזיים:

S&P 500 0.13%              

                                                              

  דאו ג'ונס 0.16%              

                                                               

נאסד"ק -0.21%                                                                        

BITCOIN 1.32%  

 

     

    קיראו עוד ב"גלובל"

    מניות במרכז

    דוחות היום:  WENDY'S/ARBY'S GROUP INC OKTAINC

    גוגל (סימול:GOOG) הודיעה בצעד מפתיע על הפסקת ניטור משתמשים ושימוש בקבצי cookies לצורך עסקי הפרסום. הענקית מתכננת להחליף לאלטרנטיבות חדשות, שלא פוגעות בפרטיות המשתמשים, וכשזה יקרה, להפסיק את המעקב אחר קבצי ה-cookies במוצריה- מכה נוספת לפייסבוק (סימול:FB). 

    חברת הביטוח הדיגיטלית, Oscar Health (סימול:OSCR) הפכה היום לציבורית, לאחר הנפקה לפי שווי של כ-7 מיליארד דולר. החברה גייסה כ-1.4 מיליארד דולר לפי מחיר מניה של 39 דולר. ההנחיות הראשונות עמדו על מחיר של 32 ועד 34 דולר למניה, וטרם ההנפקה החברה העלתה את המחיר. אוסקר, שאחת ממשקיעיה היא גוגל הענקית, פיתחה טכנולוגיה חדשנית שמטרתה להפוך את עולם הביטוח המסורתי ליעיל וידידותי יותר לצרכנים. אוסקר הודיעה כי היא חברת ביטוח הבריאות היחידה והראשונה שמשתמשת בפלטפורמה טכנולוגית מלאה, לצד שירות טלפוני 24/7.  (האם זאת הולכת להיות למונייד הבאה?

    לאחר שטסה אתמול בלמעלה מ-70% בשורט סקוויז, מניית חברת ההלוואות החוץ בנקאית רוקט (RKT), התרסקה . המסחר במניה נעצר אתמול 3 פעמים לאחר תנודות חזקות במיוחד במסחר במניה, שפופולרית גם ברשת החברתית רדיט.

     

    ליפט LYFT INC CL A  (LYFT), המתחרה של אובר UBER TECHNOLOGIES  (UBER) מדווחת שבשבוע שעבר נפח הפעילות שלה שבר שיאים מאז החלה המגפה ובשל כך, ההפסדים יהיו פחותים מהצפי. 

     

    מניית אימפריית ההימורים של משפחת אדלסון, לאס וגאס סאנדס LAS VEGAS SANDS CORP  (LVS) עולה ב-2%, לאחר שהודיעה כי תמכור את נכסיה בלאס וגאס לחברת ההשקעות אפולו גלובל (APO) וחברת ויצ'י החזקות בלמעלה מ-6 מיליארד דולר. המכירה כוללת בין היתר את מלון ונציה. 

     

    חברת היולט פאקארד (HPE), היודעה בתור HP במחוזותינו, היכתה את תחזיות הקונצנזוס ברווח למניה (EPS) ב-11 סנט, כשהציגה EPS של 52 סנט למניה. החברה נתנה תחזית חזקה לרבעון הנוכחי ולשנה כולה, בשל ההשפעות החיוביות של המגפה על כלל התעשייה.

    ישראליות בוול סטריט

    חברת פייבר (FVRR) הודיעה היום על הנפקת אקוויטי בהיקף של 700 מיליון דולר בהובלת ג'יי פי מורגן. לחתמים תהיה אופציה בת 30 יום לרכוש 15% נוספים מהיקף ההנפקה. הגיוס נעשה ברקע דוחות טובים ותחזית חזקה שסיפקה החברה. פייבר צופה צמיחה של 87-90% ברבעון לרמת הכנסות של 63-65 מיליון דולר (עדיין EBITDA מתואם שלילי של 3-4 מיליון דולר) וצמיחה שנתית של 46-50% להכנסות בטווח שבין 277-284 מיליון דולר, עם EBITDA מתואם בסך 16-21 מיליון דולר.  (לכתבה המלאה).

    חברת למונייד (LMND) נפלה אתמול ב-16.5% אחרי שצמחה "רק" ב-40% בשנת 2020 ורשמה הכנסות של 94.4 מיליון דולר. בקצת יותר מחצי שנה מאז שהונפקה בקיץ האחרון ועד סוף השנה עלתה המניה בכמעט 200%, מה ששיקף ציפיה של המשקיעים לצמיחה גבוהה יותר מזו שהציגה בסופו של דבר (לכתבה המלאה). 

    סטרטסיס (SSYS) הודיעה כמו פייבר על יציאה לגיוס. חברת הדפסת התלת מימד תגייס 200 מיליון דולר. גם כאן, הגיוס נעשה אחרי שהכתה את תחזיות האנליסטית. הכנסות החברה ב-2020 עמדו על כ- 520.8 מיליון דולר ועל כ- 142.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי (לכתבה המלאה).

    אבוג'ן (US) (EVGN) דיווחה על תוצאותיה שכללו העמקה של ההפסד ברבעון הרביעי לסך של 8.8 מיליון דולר לעומת 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד השנתי כמעט ושולש לרמה של 26 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב-2019. העמקת ההפסד מיוחסת בעיקר לגידול בהוצאות התפעוליות ובהוצאות המימון בגין שיערוך כתבי האופציה. 

    תגובות לכתבה(11):

    הגב לכתבה

    השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
    • 9.
      גדעוני 04/03/2021 08:30
      הגב לתגובה זו
      סוג של לוז לוז מפולת מתחילה כך נראה
    • 8.
      אלון 04/03/2021 06:59
      הגב לתגובה זו
      מישהו צריך לתת To fuck in the ass כדי שתעורר .או שהלך לבית אבות ,איפה טארפ..
    • 7.
      יימח שמם אמריקקים שוחטים את אנלייבקס (ל"ת)
      tt 04/03/2021 00:15
      הגב לתגובה זו
    • 6.
      נראה אם יתחילו לאסוף מניות או להעיף סחורה. (ל"ת)
      נס 03/03/2021 23:44
      הגב לתגובה זו
    • 5.
      משחקים במניות 03/03/2021 22:12
      הגב לתגובה זו
      ביבי העביר למוסדיים הרבה כח כל חודש מוזרמים מליוני שקלים והם שולטים בשוק הכי דפוק וחלש בעולם .ואין פוצה פה ומצפצף פתאם הקלקלה לא מעניינת מתעסקים בזפת באירן ובתביעות בהאג ובקורונה הלא נגמרת למרות מליוני מתחסנים. מדינה מקוללת מא עד ת . העיקר לומדים תנך כל שנה חוזרים שמא לא הבינו פסוק. נמאס כבר
    • עוד מהמר שלא יודע לסחור.ומאשים את כל העולם (ל"ת)
      פז 04/03/2021 06:28
      הגב לתגובה זו
    • 4.
      כל יום יורד וביידן ? אדיש כרגיל (ל"ת)
      נסדאק 03/03/2021 20:21
      הגב לתגובה זו
    • 3.
      ממתין 03/03/2021 19:51
      הגב לתגובה זו
      הדרך למעלה סלולה עכשיו
    • 2.
      שגיא 03/03/2021 19:46
      הגב לתגובה זו
      מכרתי אותה היום ב260 עים רווח של 35 אחוז. ממשיכה לצנוח כבר 9 אחוז
    • 1.
      96 אחוז מפולת זאת לא מילה גסה. (ל"ת)
      . 03/03/2021 16:20
      הגב לתגובה זו
    • למה לא 100 אחוז? אולי 110? (ל"ת)
      מאיר 04/03/2021 04:07
      הגב לתגובה זו
    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

    "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

    מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

    רן קידר |

    הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

    לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

    הדיון מסתכל אחורה 

    הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

    שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

    תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

    יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

    המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

    הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

    בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

    תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
    צילום: Istock

    המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

    לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

    אדיר בן עמי |

    מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


    כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

    מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


    מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


    התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


    בבנק אוף אמריקה מזהירים

    אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".