ביטוח בריאות
צילום: freepik

האם זאת הולכת להיות למונייד הבאה?

Oscar Health חברת הביטוח הדיגיטלית פרסמה תשקיף לקראת הנפקה: אוסקר פועלת בשוק ביטוח הבריאות הצומח ומתמקדת בתוכנית ״אובמה קייר״;  
אור צרפתי | (1)

למונייד הישראלית (סימול:LMND) הנפיקה בוול סטריט ביולי האחרון ומאז זינקה פי 3 לשווי של כ-7.5 מיליארד דולר. למונייד מתמקדת בצרכנים צעירים שהפכו את הפלטפורמה לפופולרית, ובאמצעות לחיצה על כמה כפתורים ברשת, לקוחותיה רוכשים פוליסות ביטוח. כעת, מגיעה Oscar Health שמכוונת להיות למונייד הבאה, רק גדולה יותר וחזקה הרבה יותר, כאשר היא מכוונת אל שוק ביטוחי הבריאות. 

 

Oscar Health חברת ביטוחי הבריאות הדיגטלית הגישה תשקיף לראשות לניירות ערך לקראת הנפקה מתוכננת בשנת 2021. ״שווי וטווח המחירים של ההנפקה טרם נקבעו״ אמרו בחברה.

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל
 

למונייד עשתה זאת בענק, היא הונפקה לפי מחיר של 29 דולר, המשקף שווי של 1.6 מיליארד, וכבר ביומה הראשון זינקה בכ-140%. כיום החברה ממשיכה לטפס ונסחרת במחיר של כ-134 דולר למניה המשקף שווי של 7.6 מיליארד דולר, תשואה 360% בחצי שנה. לאחר ההצלחה המסחררת של למונייד, Oscar Health רוצה גם, והיא מתכוונת לעשות זאת בענק. השווי האחרון של אוסקר עמד על כ-3.2 מיליארד דולר, וזה היה בסבב הגיוס האחרון בשנת 2018. 

 

בדומה ללמונייד, אוסקר היא גם סטארט אפ בתחום הביטוח הדיגיטלי, אך בעוד למונייד מתרכזת בשוק ביטוח הדיור, אוסקר מכוונת לשוק גדול יותר בהרבה, ביטוח הבריאות האמריקאי. אוסקר פיתחה טכנולוגיה חדשנית שמטרתה להפוך את עולם הביטוח המסורתי ליעיל וידידותי יותר לצרכנים. אוסקר הודיעה כי היא חברת ביטוח הבריאות היחידה והראשונה שמשתמשת בפלטפורמה טכנולוגית מלאה, לצד שירות טלפוני 24/7. 

 

ההודעה מגיעה לאחר שהחברה גייסה 140 מיליון דולר נוספים, על רקע הרחבה משמעותית במכירות ביטוחי הבריאות, כאשר היא צפויה להיכנס בשנת 2021 ל-4 מדינות חדשות נוספות ול-19 שווקים חדשים בהם תמכור כיסוי רפואי ליחיד ולמשפחות. זוהי השנה הרביעית ברציפות בה אוסקר מדווחת על התרחבות לשווקים חדשים, והשנה היא מקבלת דחיפה מהשפעות הקורונה, שכן חברות הביטוח נלחמות על לקוחות חדשים שמאבדים את הכיסוי הרפואי שלהם מהמעסיק. 

 

אוסקר מתמקדת בשוק האמריקנים שנכנסו לתוך תוכנית ״אובמה קייר״, אלו זוכים לסבסוד לכיסוי הרפואי במסגרת החוק שהעביר אובמה לצמצום הפערים באוכלוסייה. השנה, החוק אטרקטיבי הרבה יותר שכן המיתון והחשש מפני מגפת הקורונה הגדילו את הביקוש לכיסוי רפואי. כמו כן, תחת בית לבן בשליטת ג׳ו בידן והדמוקרטים, חברות שמוכרות תוכניות ״אובמה קייר״ צפויות לשגשג ולהפוך ליעד רכישה פוטנציאלי של ענקיות הביטוח, שכן ביידן התחייב להמשיך את התוכנית ואף להרחיב אותה בצורה משמעותית. 

 

אוסקר הוקמה בשנת 2012 ע״י Mario Schlosser מנכ״ל החברה, ויהושוע קושניר, אחיו של ג׳ארד חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ. החברה מציעה ללקוחותיה תוכנית בריאות טכנולוגית, ומוצרים חדשים לשוק הפרטי ולקבוצות קטנות, שווקים שנשלטו עד כה על ידי תוכניות ״הצלב הכחול״ וה-״ המגן הכחול״.  אוסקר מוכרת היום ב-29 שווקים וב-15 מדינות. לחברה יש כ-400 אלף תוכנית אישיות, כ-19 אלף תוכניות לקבוצות קטנות ועוד כ-1600 בתוכניות Medicare Advantage, פעילות שהחברה נכנס אליה בשנה האחרונה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כף 24/12/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    וכולם רוקדים במסיבה.
ביונד מיט
צילום: BEYOND MEAT

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט

ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ביונד מיט קריסה

לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat 24.15%  הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.

ההגעה לנאסדק

החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%. 

תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.

המציאות לא עמדה בציפיות


מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.

במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.