ביטוח בריאות
צילום: freepik

האם זאת הולכת להיות למונייד הבאה?

Oscar Health חברת הביטוח הדיגיטלית פרסמה תשקיף לקראת הנפקה: אוסקר פועלת בשוק ביטוח הבריאות הצומח ומתמקדת בתוכנית ״אובמה קייר״;  
אור צרפתי | (1)

למונייד הישראלית (סימול:LMND) הנפיקה בוול סטריט ביולי האחרון ומאז זינקה פי 3 לשווי של כ-7.5 מיליארד דולר. למונייד מתמקדת בצרכנים צעירים שהפכו את הפלטפורמה לפופולרית, ובאמצעות לחיצה על כמה כפתורים ברשת, לקוחותיה רוכשים פוליסות ביטוח. כעת, מגיעה Oscar Health שמכוונת להיות למונייד הבאה, רק גדולה יותר וחזקה הרבה יותר, כאשר היא מכוונת אל שוק ביטוחי הבריאות. 

 

Oscar Health חברת ביטוחי הבריאות הדיגטלית הגישה תשקיף לראשות לניירות ערך לקראת הנפקה מתוכננת בשנת 2021. ״שווי וטווח המחירים של ההנפקה טרם נקבעו״ אמרו בחברה.

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל
 

למונייד עשתה זאת בענק, היא הונפקה לפי מחיר של 29 דולר, המשקף שווי של 1.6 מיליארד, וכבר ביומה הראשון זינקה בכ-140%. כיום החברה ממשיכה לטפס ונסחרת במחיר של כ-134 דולר למניה המשקף שווי של 7.6 מיליארד דולר, תשואה 360% בחצי שנה. לאחר ההצלחה המסחררת של למונייד, Oscar Health רוצה גם, והיא מתכוונת לעשות זאת בענק. השווי האחרון של אוסקר עמד על כ-3.2 מיליארד דולר, וזה היה בסבב הגיוס האחרון בשנת 2018. 

 

בדומה ללמונייד, אוסקר היא גם סטארט אפ בתחום הביטוח הדיגיטלי, אך בעוד למונייד מתרכזת בשוק ביטוח הדיור, אוסקר מכוונת לשוק גדול יותר בהרבה, ביטוח הבריאות האמריקאי. אוסקר פיתחה טכנולוגיה חדשנית שמטרתה להפוך את עולם הביטוח המסורתי ליעיל וידידותי יותר לצרכנים. אוסקר הודיעה כי היא חברת ביטוח הבריאות היחידה והראשונה שמשתמשת בפלטפורמה טכנולוגית מלאה, לצד שירות טלפוני 24/7. 

 

ההודעה מגיעה לאחר שהחברה גייסה 140 מיליון דולר נוספים, על רקע הרחבה משמעותית במכירות ביטוחי הבריאות, כאשר היא צפויה להיכנס בשנת 2021 ל-4 מדינות חדשות נוספות ול-19 שווקים חדשים בהם תמכור כיסוי רפואי ליחיד ולמשפחות. זוהי השנה הרביעית ברציפות בה אוסקר מדווחת על התרחבות לשווקים חדשים, והשנה היא מקבלת דחיפה מהשפעות הקורונה, שכן חברות הביטוח נלחמות על לקוחות חדשים שמאבדים את הכיסוי הרפואי שלהם מהמעסיק. 

 

אוסקר מתמקדת בשוק האמריקנים שנכנסו לתוך תוכנית ״אובמה קייר״, אלו זוכים לסבסוד לכיסוי הרפואי במסגרת החוק שהעביר אובמה לצמצום הפערים באוכלוסייה. השנה, החוק אטרקטיבי הרבה יותר שכן המיתון והחשש מפני מגפת הקורונה הגדילו את הביקוש לכיסוי רפואי. כמו כן, תחת בית לבן בשליטת ג׳ו בידן והדמוקרטים, חברות שמוכרות תוכניות ״אובמה קייר״ צפויות לשגשג ולהפוך ליעד רכישה פוטנציאלי של ענקיות הביטוח, שכן ביידן התחייב להמשיך את התוכנית ואף להרחיב אותה בצורה משמעותית. 

 

אוסקר הוקמה בשנת 2012 ע״י Mario Schlosser מנכ״ל החברה, ויהושוע קושניר, אחיו של ג׳ארד חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ. החברה מציעה ללקוחותיה תוכנית בריאות טכנולוגית, ומוצרים חדשים לשוק הפרטי ולקבוצות קטנות, שווקים שנשלטו עד כה על ידי תוכניות ״הצלב הכחול״ וה-״ המגן הכחול״.  אוסקר מוכרת היום ב-29 שווקים וב-15 מדינות. לחברה יש כ-400 אלף תוכנית אישיות, כ-19 אלף תוכניות לקבוצות קטנות ועוד כ-1600 בתוכניות Medicare Advantage, פעילות שהחברה נכנס אליה בשנה האחרונה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כף 24/12/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    וכולם רוקדים במסיבה.
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

רובו אדוויזררובו אדוויזר

יועץ השקעות AI הונפק בוול סטריט - מה קרה למניה של וולת'פרונט

הרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון רווחי וצומח, אבל 76% מההכנסות תלויות במשתנה אחד מרכזי



רן קידר |
נושאים בכתבה רובו אדוויזר


וולת'פרונט השלימה אתמול את הנפקתה הראשונה בבורסת נאסד"ק תחת הסימול WLTH, והפכה לרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון הציבורי. המניה נקבעה במחיר 14 דולר, בתחום העליון של הטווח המתוכנן (12-14 דולר), וגייסה 484.6 מיליון דולר - 300.55 מיליון לחברה ו-184.06 מיליון לבעלי מניות מוכרים. שווי השוק הראשוני עמד על 2.63 מיליארד דולר. המניה עולה כעת ב-3.6%. 

ההנפקה, שהתעכבה עקב השבתת הממשלה באוקטובר, הגיעה בשוק הנפקות שמתאושש: חברות פינטק גייסו 6.5 מיליארד דולר ב-2025, אך הביצועים היו מאופקים.

החברה מנהלת 88 מיליארד דולר בנכסים נכון ליולי 2025, עם 1.3 מיליון לקוחות, רובם מילניאלס ודור Z. מדובר בצמיחה של 70% בהכנסות השנתיות מ-200 מיליון דולר ב-2023 ל-340 מיליון דולר ב-2025, לצד רווח נקי של 123 מיליון דולר - שולי רווח של 36%. נתונים אלה, המופיעים בטופס S-1 ל-SEC, מצביעים על יתרון מבני: אוטומציה מלאה ללא סניפים או יועצים אנושיים, שמאפשרת עלויות נמוכות והתרחבות יעילה.

מקור ההכנסות: 76% ממזומן, לא מהשקעות

מודל העסקים של וולת'פרונט שונה מחברות פינטק מסורתיות. כ-76% מההכנסות מגיעות מניהול מזומן - 47 מיליארד דולר מתוך הנכסים הכוללים - דרך חשבונות חיסכון בריבית גבוהה (APY של 3.50% נכון לנובמבר 2025). החברה מפקידה את הכספים בבנקים שותפים, גוזרת פער בין הריבית שהבנקים משלמים (כ-4.5%-5%) לבין זו שהיא מעבירה ללקוחות. שירותי ייעוץ השקעות תורמים רק 24%, בעיקר דמי ניהול של 0.25% על תיקים אוטומטיים.

המודל הזה פרח בסביבת ריבית גבוהה: מאז 2022, הפדרל ריזרב העלה את הריבית ל-5.25%-5.50%, מה שהפך חשבונות מזומן לאטרקטיביים יותר ממניות תנודתיות. כתוצאה, נכסי המזומן גדלו ב-42% ב-2025. מנכ"ל החברה, דייוויד פורטונאטו, ציין בראיון כי הלקוחות אינם ספקולנטים, אלא משקיעים ארוכי טווח המחפשים יציבות. סמנכ"ל הכספים אלן אימברמן הוסיף כי 62.99% מההכנסות הופכות למזומן זמין, הודות למודל ללא הלוואות.

הריבית: מנוע צמיחה עם סיכון מובנה

עם זאת, הריבית היא הגורם הקריטי. הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.25% בנובמבר 2025, והשוק מצפה לירידות נוספות ל-2.5%-3% עד 2027. דוחות החברה מזהירים כי ירידה של 1% בריבית עלולה לצמצם את ההכנסות ממזומן ב-40%-50%, שכן הפער יקטן. בתקופות ריבית נמוכה בעבר (2010-2020), וולת'פרונט הסתמכה על גידול לקוחות - מ-100 אלף ב-2015 ל-1.3 מיליון כיום - אך הרווחיות ירדה ל-10%-15%.