ביטוח בריאות
צילום: freepik

האם זאת הולכת להיות למונייד הבאה?

Oscar Health חברת הביטוח הדיגיטלית פרסמה תשקיף לקראת הנפקה: אוסקר פועלת בשוק ביטוח הבריאות הצומח ומתמקדת בתוכנית ״אובמה קייר״;  
אור צרפתי | (1)

למונייד הישראלית (סימול:LMND) הנפיקה בוול סטריט ביולי האחרון ומאז זינקה פי 3 לשווי של כ-7.5 מיליארד דולר. למונייד מתמקדת בצרכנים צעירים שהפכו את הפלטפורמה לפופולרית, ובאמצעות לחיצה על כמה כפתורים ברשת, לקוחותיה רוכשים פוליסות ביטוח. כעת, מגיעה Oscar Health שמכוונת להיות למונייד הבאה, רק גדולה יותר וחזקה הרבה יותר, כאשר היא מכוונת אל שוק ביטוחי הבריאות. 

 

Oscar Health חברת ביטוחי הבריאות הדיגטלית הגישה תשקיף לראשות לניירות ערך לקראת הנפקה מתוכננת בשנת 2021. ״שווי וטווח המחירים של ההנפקה טרם נקבעו״ אמרו בחברה.

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל
 

למונייד עשתה זאת בענק, היא הונפקה לפי מחיר של 29 דולר, המשקף שווי של 1.6 מיליארד, וכבר ביומה הראשון זינקה בכ-140%. כיום החברה ממשיכה לטפס ונסחרת במחיר של כ-134 דולר למניה המשקף שווי של 7.6 מיליארד דולר, תשואה 360% בחצי שנה. לאחר ההצלחה המסחררת של למונייד, Oscar Health רוצה גם, והיא מתכוונת לעשות זאת בענק. השווי האחרון של אוסקר עמד על כ-3.2 מיליארד דולר, וזה היה בסבב הגיוס האחרון בשנת 2018. 

 

בדומה ללמונייד, אוסקר היא גם סטארט אפ בתחום הביטוח הדיגיטלי, אך בעוד למונייד מתרכזת בשוק ביטוח הדיור, אוסקר מכוונת לשוק גדול יותר בהרבה, ביטוח הבריאות האמריקאי. אוסקר פיתחה טכנולוגיה חדשנית שמטרתה להפוך את עולם הביטוח המסורתי ליעיל וידידותי יותר לצרכנים. אוסקר הודיעה כי היא חברת ביטוח הבריאות היחידה והראשונה שמשתמשת בפלטפורמה טכנולוגית מלאה, לצד שירות טלפוני 24/7. 

 

ההודעה מגיעה לאחר שהחברה גייסה 140 מיליון דולר נוספים, על רקע הרחבה משמעותית במכירות ביטוחי הבריאות, כאשר היא צפויה להיכנס בשנת 2021 ל-4 מדינות חדשות נוספות ול-19 שווקים חדשים בהם תמכור כיסוי רפואי ליחיד ולמשפחות. זוהי השנה הרביעית ברציפות בה אוסקר מדווחת על התרחבות לשווקים חדשים, והשנה היא מקבלת דחיפה מהשפעות הקורונה, שכן חברות הביטוח נלחמות על לקוחות חדשים שמאבדים את הכיסוי הרפואי שלהם מהמעסיק. 

 

אוסקר מתמקדת בשוק האמריקנים שנכנסו לתוך תוכנית ״אובמה קייר״, אלו זוכים לסבסוד לכיסוי הרפואי במסגרת החוק שהעביר אובמה לצמצום הפערים באוכלוסייה. השנה, החוק אטרקטיבי הרבה יותר שכן המיתון והחשש מפני מגפת הקורונה הגדילו את הביקוש לכיסוי רפואי. כמו כן, תחת בית לבן בשליטת ג׳ו בידן והדמוקרטים, חברות שמוכרות תוכניות ״אובמה קייר״ צפויות לשגשג ולהפוך ליעד רכישה פוטנציאלי של ענקיות הביטוח, שכן ביידן התחייב להמשיך את התוכנית ואף להרחיב אותה בצורה משמעותית. 

 

אוסקר הוקמה בשנת 2012 ע״י Mario Schlosser מנכ״ל החברה, ויהושוע קושניר, אחיו של ג׳ארד חתנו של הנשיא לשעבר טראמפ. החברה מציעה ללקוחותיה תוכנית בריאות טכנולוגית, ומוצרים חדשים לשוק הפרטי ולקבוצות קטנות, שווקים שנשלטו עד כה על ידי תוכניות ״הצלב הכחול״ וה-״ המגן הכחול״.  אוסקר מוכרת היום ב-29 שווקים וב-15 מדינות. לחברה יש כ-400 אלף תוכנית אישיות, כ-19 אלף תוכניות לקבוצות קטנות ועוד כ-1600 בתוכניות Medicare Advantage, פעילות שהחברה נכנס אליה בשנה האחרונה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איזה כף 24/12/2020 10:01
    הגב לתגובה זו
    וכולם רוקדים במסיבה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.