
אקספנג חוזרת להפסד ברבעון הראשון
שיעור הרווח הגולמי קפץ ל-20.6%, אך המסירות צנחו בשליש וההכנסות ירדו ב-18% ל-13 מיליארד יואן - מתחת לתחזיות האנליסטים
יצרנית הרכב החשמלי הסינית אקספנג פתחה את 2026 עם הפסד נקי של 1.78 מיליארד יואן (כ-263 מיליון דולר), לעומת הפסד של 664 מיליון יואן ברבעון המקביל. ההכנסות ירדו ב-18% ל-13.03 מיליארד יואן, בעיקר בגלל ירידה חדה במכירות רכבים. האנליסטים העריכו הפסד של כ-812 מיליון יואן בלבד על הכנסות של 13.55 מיליארד יואן - אקספנג פספסה את שני היעדים.
המסירות ברבעון הראשון ירדו בכשליש וקטעו רצף של שיאים. בענף מייחסים זאת להאטה רחבה בשוק הרכב הסיני, הגדול בעולם, שמקשה על יצרניות שעדיין נלחמות על נתח שוק.
בצד השני של הדוח, שיעור הרווח הגולמי עלה ל-20.6% לעומת 15.6% לפני שנה. מרווח הרכב עצמו עלה ל-12.1%, תוצאה שהחברה תולה בקיצוץ עלויות ובתמהיל מוצרים משופר. לעומת הרבעון הקודם דווקא נרשמה ירידה במרווחי הרכב, שאקספנג ייחסה לעלייה בעלויות שבבי זיכרון וסוללות.
מרובוטקסי ועד SUV יוקרתי
אקספנג מקדמת מעבר מתפיסה של יצרנית רכב לחברת "בינה מלאכותית פיזית" - קו שמזכיר את השיח סביב טסלה בגרסה סינית. מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי היא הראשונה בסין שמייצרת בהיקף גדול דגם רובוטקסי, המבוסס על פלטפורמת GX לנהיגה אוטונומית ברמה 4 - נסיעה עצמאית באזורים מוגדרים ללא התערבות אנושית. בשבוע שעבר השיקה אקספנג את ה-GX בגרסת SUV יוקרתית עם שישה מושבים, ובתי השקעות העריכו שהדגם עשוי לתרום למרווח הגולמי ולמחיר מכירה ממוצע גבוה יותר.
השוק מתמחר סיכון סביב השאלה אם הדגמים החדשים יהפכו לנפח מסירות יציב, והאם ייצור הרובוטקסי לא יכביד על הרווחיות בטווח הקרוב. מניית החברה בהונג קונג ירדה בכמעט 40% מהשיא של נובמבר, על רקע אי ודאות לגבי קצב אימוץ הדגמים החדשים וחשש מהשקעות כבדות בתחום האוטונומי.
לרבעון השני אקספנג מצפה למסור 100-106 אלף רכבים, עם הכנסות של 19.6-20.8 מיליארד יואן - עלייה של 7%-14% מול התקופה המקבילה. המבחן יהיה האם העלייה בהיקף תגיע בלי שחיקה במרווחים, בתקופה שבה עלויות סוללות ושבבים נותרות תנודתיות.
- 3.אנונימי 30/05/2026 12:22הגב לתגובה זואנליסט סיני אמר אם חברה סינית לא תמכור יותר משתי מליון רכבים בשנה היא לא תחזיק מעמד בשלוש השנים הקרובות ולפי הצפי החברות הסיניות מתחרות אחת בשניה על הישרדות
- 2.אנונימי 1 30/05/2026 11:37הגב לתגובה זואני חושב אחד הרכבים המעולים שיש לסינים והוא רק יעלה
- 1.חיים 30/05/2026 09:17הגב לתגובה זועל האדם הקטן להיזהר מההיצף של הרכבים הסינים שיום אחד עלולים למצוא את עצמם עם מיפעל שניסגר
- שטויות במיץ (ל"ת)בלנדר 30/05/2026 12:16הגב לתגובה זו