
100 מיליון שקל עברו לבעלי השליטה ולא חזרו: קוראים לזה הונאה
חברת מחנות הקיץ האמריקאית גייסה בישראל כ-610 מיליון שקל לפני חודשים ספורים. עכשיו מתברר שכ-34 מיליון דולר הועברו לחברות של בעלי השליטה - והם לא יכולים להחזיר את הכסף במועד
המשקיעים הישראלים מקבלים עוד תזכורת כואבת לסיכון של חברות זרות בשוק החוב המקומי. סימד הולדינגס, חברת מחנות הקיץ האמריקאית שגייסה בישראל כ-610 מיליון שקל באג"ח לפני חודשים ספורים, דיווחה כי כ-34 מיליון דולר - קרוב ל-100 מיליון שקל - הועברו לתאגידים שבשליטת האחים מייקל ודיוויד שאבסלס.
ועדת הביקורת של סימד הורתה לבעלי השליטה להשיב את מלוא הסכום בתוספת ריבית של 7% - זהה לריבית האג"ח. הבעלים התחייבו תחילה להחזיר את הכסף תוך יום. ועכשיו הם מודיעים שאין ביכולתם להשיב את הסכום עד סוף מאי, ואינם יודעים להעריך מתי יוכלו. טעות חשבונאית אפשר לתקן. העברה שלא מוחזרת בזמן - זו כבר בעיית אמון.
האג"ח, הנכסים ובעלי השליטה - הכל מחובר
ההנפקה כללה מלכתחילה קשר עמוק בין החברה הציבורית לבין הקבוצה הפרטית של הבעלים. תמורת ההנפקה נועדה בין היתר לשלם לבעלי השליטה כ-50 מיליון דולר עבור רכישת נכסים מהם, ולפרוע הלוואות שבגינן העמידו ערבויות אישיות. לפי הנתונים שפורסמו, סימד סיימה את 2025 עם 36.5 מיליון דולר מזומנים. הסכום שהועבר לבעלי השליטה קרוב כמעט בדיוק לאותו סכום. זה כבר לא פרט שולי.
החברה התאגדה באיי הבתולה הבריטיים וגייסה חוב בישראל בריבית שנתית קבועה לא צמודה של 7%. האג"ח דורגו A3. רשות ניירות ערך כבר פנתה לחברה ומבקשת לבחון האם ההעברות עומדות בהוראות שטר הנאמנות - נקודה קריטית, כי חברה שמגייסת חוב מהציבור מחויבת למגבלות ברורות על עסקאות עם בעלי שליטה.
פירעון מוקדם - הצלה או הרגעה?
סימד מדווחת במקביל כי היא במו"מ עם גורם פיננסי לקבלת מימון של עד 230 מיליון דולר בריבית של 6.4%, שיאפשר פירעון מוקדם של האג"ח הישראליות. על הנייר, פירעון מוקדם יכול להרגיע את השוק - מחזיקי האג"ח יקבלו את כספם. אבל גוף מממן שיראה שבעלי השליטה לא החזירו כספים במועד עשוי לדרוש תנאים קשוחים יותר. עד שהעסקה לא נסגרת, מחזיקי האג"ח נשארים חשופים.
האג"ח של החברה יורדות והתשואה לפדיון מטפסת. השוק מתמחר עכשיו לא רק את הפעילות התפעולית - אלא את הסיכון סביב בעלי השליטה, הממשל התאגידי והיכולת לשלוט בכסף. עסק שמפעיל מחנות קיץ יכול להיות רווחי. כאשר 100 מיליון שקל יוצאים מהקופה ולא חוזרים בזמן - הסיפור כבר אינו תפעולי.
- 7.עוקץ (ל"ת)אנונימי 01/06/2026 09:38הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 01/06/2026 09:17הגב לתגובה זובחול לא חסר כסף רק הגיוס בארץ כבר מעורר חשד
- 5.להעמיד לדין את ראשי הרשות לניירות ערך (ל"ת)אנונימי 31/05/2026 20:36הגב לתגובה זו
- 4.מצחיק 31/05/2026 10:26הגב לתגובה זולכל מי שקרא על ההנפקהכרגיל המנפיקים בארץ הרוויחו הון ולא ינזקוהמשקיעם לא יראו את כספםוכל זה כמה חודשים אחרי ההנפקה
- 3.אנונימי עם מוח 31/05/2026 01:46הגב לתגובה זוהחתם הבטיח 25% מקווה שהכסף שלו עדיין שם!!!! בדיחה להביא את האנשים האלה לארץ לגיל יו טינה
- 2.תביעה יצוגית נגד המוסדיים (ל"ת)אנונימי עם מוח 29/05/2026 10:14הגב לתגובה זו
- נגד בכירי הרשות לניירות ערך (ל"ת)אנונימי 31/05/2026 20:37הגב לתגובה זו
- dw 30/05/2026 10:02הגב לתגובה זואינפין קפיטל. הם קיבלו 20 מלשח עבור ההנפקה.ביום שני תהיה אסיפת זום עצבנית של הנושים הכעוסים. מור תקועים עם 17 אחוז בסידרה.
- 1.שמעון 29/05/2026 09:40הגב לתגובה זומי שהלווה להם שוטף לפשע חברת בוזזים כל כמה שנים מגיעים נוכלים לבורסה איפה רשות ההון הבורסה שאנשים שם מרווחים עשרות אלפים בחודש איפה אתם אני כותב גם למבקר המדינה
- הם האחראים הראשיים (ל"ת)אנונימי 31/05/2026 20:38הגב לתגובה זו
- אנונימי 31/05/2026 18:14הגב לתגובה זואני לא משקיעה שקל אם אני לא רואה גם דירה רק אם היא מוכנה וגם בודקת במחלקת ההנדסה והחול בכלל לא אלא אם יש למשהו מליארדים שיכול להרשות לעצמו אצל רובינו זה לא המצב