מנכ"ל מיטרוניקס, רפי בן עמי. קרדיט: יח"צ
מנכ"ל מיטרוניקס, רפי בן עמי. קרדיט: יח"צ

דוח חלש למיטרוניקס - הפסד של 26 מיליון שקל

הצרות של מיטרוניקס - מלאי גדול, הון עצמי מוחשי נמוך; הצבר בעלייה

מנדי הניג | (20)
נושאים בכתבה מיטרוניקס

עוד דוח חלש למיטרוניקס. החברה המספקת רובוטים לניקוי בריכות מדווחת על הכנסות של 309.3 מיליון שקל לעומת 346.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי צנח ל-87.7 מיליון שקל בהשוואה ל-129.9 מיליון שקל. בשורה התחתונה החברה הפסידה 26 מיליון שקל, לעומת רווח של 15 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. 

הנהלת החברה הסבירה כי היתה ברבעון ירידה במכירות בשוק האירופאי כתוצאה מהתגברות התחרות ועיכובים באספקות לאור אתגרים לוגיסטיים ומהשפעת התחזקות השקל בעיקר ביחס לדולר האמריקאי. הירידה מותנה בעלייה במכירות בשוק האמריקאי בעיקר לאור הכרה בהכנסה בגין אספקות שנדחו מהרבעון הקודם וצמיחה במכירות בחברה הבת באוסטרליה. 

המצב בפועל, אפילו גרוע ממה שמתואר בדוחות כי אם לא היו אספקות שנדחו מרבעון קודם, ההכנסות היו נמוכות יותר.  

נתוני הרבעון של מיטרוניקס: 



נקודת האור בדוחות היא צבר ההזמנות של החברה שהסתכם בסך של כ- 171.8 מיליון שקל בסוף הרבעון, לעומת צבר הזמנות בסך של כ-123.2 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל. "העלייה בצבר ההזמנות נכון לתאריך הדוח משקפת, בין היתר, ירידה ברמות המלאי אצל המפיצים במהלך עונת ,2025 שהובילה לעלייה בהזמנות לעונת .2026". אך מנגד רמות המלאי גבוהות מאוד ומשקפות מכירות של כ-9 חודשים. החשש במצב כזה שהחברה תצטרך למחוק מלאים.

מיטרוניקס נמצאת במשבר מתמשך. שנתיים של הרעה מתמדת בתוצאות העסקיות הפילו את המניה במעל 90% לשווי של מתחת ל-300 מיליון שקל בעוד ההון שלה כ-340 מיליון שקל. זה רמז עבה לכך שהשוק סבור שההפסדים ימשכו ושהנכסים המוצגים במאזן לא שווים את המספרים בספרים.

למיטרוניקס במאזן נכסים לא מוחשיים של 273 מיליון שקל. הנכסים האלו הם תוצר של רכישות עבר והפער בין המ חיר ששולם לבין הנכסים המוחשיים. הסכום במאזן מלמד שההון העצמי המוחשי (הון עצמי בניכוי נכסים לא מוחשיים) הוא כ-60-70 מיליון שקל בלבד




הוספת תגובה
20 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    כתפו את כל הפירות כבר וחלבו את כל הפרות.... (ל"ת)
    אנונימי 01/06/2026 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    גיא 01/06/2026 19:15
    הגב לתגובה זו
    מיטרוניקס צריכים לצאת רק מתחום הבריכות ולפתוח את הראש לעוד תחומים!
  • 16.
    גם זה יעבור! (ל"ת)
    אנונימי 01/06/2026 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    אבי 01/06/2026 16:25
    הגב לתגובה זו
    החלפתי לפני שבוע את הרובוט רציתי מוצר ישראלי אבל המחיר היה יותר מכפול מהמתחרים ...לא הייתה באמת הצדקה לקנות במחיר כזה גבוה..
  • 14.
    יגאל שחם 31/05/2026 12:06
    הגב לתגובה זו
    לא קוראים סיגנליםמתבשמים ממזומנים ושוכחים שהעולם משצנה מהר.המנהלים הלכו עמובים בנענקים ושכר. שאלות הקיום אם בכלל. הן של הבעלים הקיבוץ והציבור.מאד עצוב לבעלים לעובדים לתעשייה....
  • 13.
    יוני 30/05/2026 21:50
    הגב לתגובה זו
    יקרים. שירות לא טוב
  • 12.
    אנונימי 30/05/2026 15:44
    הגב לתגובה זו
    חברה מס1 לרובוטים הטובים בעולם. לא נמחקת כלכך מהר
  • 11.
    בני סגול 30/05/2026 11:36
    הגב לתגובה זו
    הנגיד הורג את הכלכלה עם חוסר המעש בנוגע להחלשות הדולר ורק בשביל חבריו החזירים הבנקים.
  • 10.
    דן מ 30/05/2026 09:44
    הגב לתגובה זו
    אני לקוח פרטי איתם כבר 11 שנים..מרוצה מאד..למי שעוד לא יודע זול זה יקר
  • 9.
    אנונימי 30/05/2026 08:15
    הגב לתגובה זו
    כמה שנאהלמוצר כחול לבן ברמה גבוההמייטרוניקס בהנהלה החדשהתפרוץ קדימהתחזיר את הכתר לראשה.
  • 8.
    מנשה 29/05/2026 21:07
    הגב לתגובה זו
    מי קונה מניה של חברה שמייצרת רובוט לבריכה אלוהים ישמור איזה תרומה כלכלית יש פה לאנושות בגדול שואב אבק בתוך מיים הסינים מוכרים מוצרים זהים ברבע מחיר
  • 7.
    אנונימי 29/05/2026 16:33
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 6.
    אנונימי 29/05/2026 11:52
    הגב לתגובה זו
    הסינים חיסלו את המוצר שלהם. מוכרים את הרובוטים הרבה יותר זול. חברה שהסבה נזק עצום למי שהשקיע בה או קנה את המניה שלה בבורסה. לא לגעת במניה הזו בשום אופן.
  • 5.
    אנונימי 29/05/2026 11:52
    הגב לתגובה זו
    יהיה בסדר
  • 4.
    אנונימי 29/05/2026 11:16
    הגב לתגובה זו
    לא נכנס לניתוח גול כספי. קניתי מוצר שלהם . שבועות מחכה למענה בגלל תקלה אין חוזר ולא עונים לטלפונים. שרות קטסטרופה מקבל מהם על מוצר שעלה לי אלפי שקלים
  • 3.
    יאיא2711 29/05/2026 10:42
    הגב לתגובה זו
    מאמין ומקווה שיחדשו ויצמחו
  • 2.
    אנונימי 29/05/2026 10:08
    הגב לתגובה זו
    מנהלים את החברה חובבנים ועסקנים וחברי קיבוץ מדושני עונג שחושבים שהשמש זורחת להם מהישבן. הסינים הרסו את המחירים ואת הענף.הכל מגיע מסין פה רק מחברים את החלקים לרובוט למה לקנות ב 1500 אירו כשאפשר בחמש מאות הרבה יוצר מתקדם ובלי בלבולי מוח של מרכז שרות וטיפולים ואחריות....
  • בן 29/05/2026 11:55
    הגב לתגובה זו
    למה מדושני עונג זו חברה עסקית. למה אתה מכניס רעל סטייל חבר הכנסת הכושל והמשיחי קרעי וערוץ 14 שלו מאחל לקיבוצים בהצלחה. עובדים משרתים ומצליחים. להבדיל מאחרים.
  • מושיקו אני pool men 29/05/2026 10:56
    הגב לתגובה זו
    לך תשיג שרות לרובוט סיני ....במיטרוניקס שרות מעולה יש אבא ואמא לכל בעיה היו לי לקוחות עברו לרובוט סיני מהר מאוד ביקשו להחליף חזרה למיטרוניקס זה למה !
  • 1.
    אנונימי 29/05/2026 09:13
    הגב לתגובה זו
    היה לה הייפ של שנה וחצי וזה נגמר הולכת לפשוט את הרגל