
אמדוקס מצ'פרת את המנהלים ומפטרת אלפי עובדים
החברה נערכת לקיצוץ של קרוב ל-10% מכוח האדם הגלובלי - מנגד, שווי החבילה השנתית ל-13 בכירי החברה עמדה על כ-30 מיליון דולר - כל אחד בממוצע קיבל 2.3 מיליון דולר. לצ'פר-לצ'פר-לצ'פר את המנהלים ולעזאזל עם העובדים
אמדוקס Amdocs Ltd. 0.2% נערכת לסבב פיטורים רחב במיוחד, שבמסגרתו היא צפויה להיפרד ממעל 2,500 עובדים ברחבי העולם. לפי הערכות, כ-500 מהמפוטרים יהיו בישראל. מדובר במהלך דרמטי לחברה שמעסיקה 27 אלף עובדים, אבל די צפוי. במשרדי אמדוקס ציפו למהלך כזה על רקע כניסה של יכולות AI לשימוש השוטף.
אמדוקס שפועלת בתחום הבילינג בעיקר לחברות תקשורת, היתה בעבר מענקיות הטק המקומיות והיא עדיין ענקית בקנה מידה מקומי, אך כוח האדם המקומי הלך והתמעט. כשב10-15 שנים האחרונות החברה נשענת יותר ויותר על כוח אדם זול בעולם, בעיקר הודו. באמדוקס העדיפו כוח אדם זול, גם כי מבחינה טכנולוגית לא צריך לרוב המשימות בארגון את כוח האדם הכי איכותי-טכנולוגי שיש.
הפיטורים הנוכחיים מגיעים על רקע חולשה בתוצאות העסקיות בשנה האחרונה והם יגיעו לכ-10% מכוח האדם הגלובלי. הפיטורים לא נובעים מרצון להרוויח, אמדוקס מרוויחה כ-700-800 מיליון דולר בשנה. הרצון והצורך, ואין בדברים ביקורת הם להשיא רווחים לבעלי המניות, וגם למנהלים שזוכים לאופציות ולשכר מאוד נדיב.
הפיטורים הצפויים הם חלק ממגמה ממושכת. אמדוקס פיטרה לפני שלוש שנים כ-3,000 עובדים ובסס הפיטורים לפני כשנתיים פיטרה כ-1,500 עובדים. אז הוסברו הפיטורים בהתייעלות ובפתרונות AI. הפיטורים באמדוקס הם בהמשך להודעה רשמית של וויקס על פיטורי ענק בחברה. בימים האחרונים גם לייטריקס, ראפיד וחברות נוספות הודיעו על פיטורים. למעשה, אם סוכמים את הפיטורים בחברות ישראליות מתחילת השנה בישראל בלבד, מגיעים לסדר גודל של כ-2,500-3,000 עובדים. זה כבר הופך להיות גל של פיטורים ולא משהו נקודתי.
אמדוקס היא חברה רווחית שנסחרת בוול סטריט בשווי של כ-6.5 מיליארד דולר. מכפיל הרווח שלה ל-2026 עומד על 9. היא חברה שאומנם המוצר הבסיסי שלה הוא תוכנה, אבל היכולת שלה להידבק ללקוח ולהיות נחוצה לו גם דרך הטמעת מערכות ושילוב עובדים באתרי הלקוח, היו היתרון הגדול שלה. החשש שה-AI יאפשר ללקוחות לצאת למערכות תחליפיות.
אמדוקס על פני השנים נמנעה מלחשוף את שכר הבכירים שלה, אך על פי תחשיבים שערכנו בעבר מדובר בכסף ענק, גם ביחס לחברות ישראליות אחרות שנסחרות בוול סטריט -
הנה מה שנתנה החברה ל-13 הבכירים בחברה בשנה האחרונה (מתוך הדוח השנתי): "בסך הכול 13 אנשים שכיהנו כדירקטורים או כנושאי משרה באמדוקס במהלך כל שנת הכספים 2025 או בחלק ממנה קיבלו תגמול מאמדוקס. סך התגמול ששולם או שנצבר על ידי החברה לטובת אנשים אלה בשנת הכספים 2025 עמד על כ-6 מיליון דולר, לעומת 5.9 מיליון דולר בשנת הכספים 2024 ו-6.3 מיליון דולר בשנת הכספים 2023.
"הסכומים כוללים הפרשות או סכומים שנצברו לצורך תשלום בונוסים במזומן, פנסיה, פרישה או הטבות דומות. הם אינם כוללים סכומים שהחברה הוציאה בגין כלי רכב שהועמדו לרשות אותם אנשים, הוצאות שונות, כולל נסיעות עסקיות, דמי חבר באיגודים מקצועיים ועסקיים, או הטבות נלוות אחרות.
- ארטליסט מפטרת 200 עובדים: ה-AI מגיע גם לחברות הקריאייטיב
- סקאי מפטרת יותר מ-100 עובדים; כ-20% מכוח האדם יקוצץ
"במהלך שנת הכספים 2025 העניקה החברה לאותם אנשים 262,274 מניות חסומות בסך הכול. בדרך כלל מניות אלה כפופות להבשלה על פני תקופה של שלוש עד ארבע שנים, ולעיתים גם לעמידה ביעדי ביצוע מסוימים. במקרה של דירקטורים, המניות כפופות להבשלה רבעונית.
"בנוסף, החברה העניקה אופציות לרכישת 81,520 מניות רגילות בסך הכול, במחיר מימוש של 92 דולר למניה. האופציות יפקעו שבע שנים ממועד ההענקה, והבשלתן כפופה לעמידה ביעדי ביצוע מסוימים לאורך תקופת ביצוע של כמעט שנתיים.
שווי החבילה ל-13 בכירים עמדה על כ-30 מיליון דולר - כל אחד בממוצע קיבל 2.3 מיליון דולר. לצ'פר-לצ'פר-לצ'פר את המנהלים ולעזאזל עם העובדים.
מאמדוקס נמסר: הנהגתה החדשה של אמדוקס מובילה בימים אלה מהלך רחב לעיצוב מחדש של מודל הפעילות של החברה, כחלק מהיערכותה לשלב הבא בהתפתחות השוק ולחיזוק מובילותה הגלובלית. במסגרת מהלך זה, צפויה גם התחזקות במעמדה ובחשיבותה האסטרטגית של הפעילות בישראל. מטבע הדברים, בשלב זה לא ניתן להתייחס לפרטים קונקרטיים, שכן חלק מהתהליכים עדיין נמצאים בשלבי בחינה וגיבוש.
- 25.מהלך אמדוקס קלאסי (ל"ת)דניאלצ 29/05/2026 20:29הגב לתגובה זו
- 24.קלאסי אמדוקס (ל"ת)דניאל 29/05/2026 20:29הגב לתגובה זו
- 23.יצמק 29/05/2026 15:26הגב לתגובה זואם החברה תקועה על מוצר אחד ולא מתאימה את עצמה לתקופה וגם לא מפתחת מוצרים חדשיםזה יעזור לתקופה מעגבלת אם בכלל
- 22.עובדים שמרוויחים 25000 פרצתי בבכי (ל"ת)שומר בבית ספר 29/05/2026 14:51הגב לתגובה זו
- 21.שדה חרוך 29/05/2026 07:36הגב לתגובה זוההגיון בחברה אם אתה מנהל שחיסל ביזנס נשמעותי אצל לקוח ולא מבין הרבה בטכנולגויה ...בוא נקדם אותך למנכל טכנולוגיות. המממממ....
- 20.ירון 29/05/2026 07:33הגב לתגובה זוהנהלה שחיה על הצלחת העבר והשומנים של העבר. במקום להמציא את עצמה מחדש ולחזק את העובדים. הם חולבים את הפרה עד מותה למימון המנהלים הבכירים.
- 19.מרקוני 29/05/2026 07:31הגב לתגובה זובאמדוקס יש אנשים טובים חכמים וחזקים. הם פשוט לא בהנהלה של החברה.
- 18.אנונימי 29/05/2026 07:04הגב לתגובה זופשוט חברה שרע לעבוד בה.
- 17.הדרך של המניה למטה עוד לא הסתיימה (ל"ת)אנונימי 29/05/2026 07:02הגב לתגובה זו
- 16.אנונימי 28/05/2026 22:38הגב לתגובה זוההנהלה הקודמת גמרה את החברה ומה עשו הביאו אנשים מבפנים. הלכה החברה.
- 15.עקרב נשאר עקרב 28/05/2026 20:22הגב לתגובה זוהחזירו את העובדים ל5 ימים בשבוע מהמשרד. חחח. כיום רק נואשים נשארים בWIX. באמדוקס אותו הסיפור מי שנמצא שם אלה רק עובדים שלא הצליחו למצוא כל מקום עבודה אחר.
- 14.אנונימי 28/05/2026 18:48הגב לתגובה זואיבדו את התותחים ונשארו עם העילגים מנהלי חטיבה עם אנגלית של ילד בכיתה ד.
- 13.דרור 28/05/2026 18:37הגב לתגובה זוהלקוחות מקווים שיפטרו מהתוכנה היקרה והנוראית בעזרת AI
- 12.יוני 28/05/2026 18:06הגב לתגובה זוהחברה הכי גרועה שעבדתי בה בחיי. מזעזעת !
- 11.עורק אינפורמיישן 28/05/2026 17:00הגב לתגובה זואמדוקס נשארה אותה העורק בשינוי אדרת. נביילעס.
- 10.מהנדס תוכנה בכיר 28/05/2026 16:57הגב לתגובה זוסירבתי וגם הסברתי להם למה שהם חברה מחורבנת.
- 9.איל 28/05/2026 16:51הגב לתגובה זואיזה כיף שאני כבר לא שם.. הנהלה כושלת ומוצרים ולקוחות שעבר זמנם טלקוםכל כמה חודשים יפטרו עוד ועוד עד שכבר לא יהיה את מי לפטר.7 חודשים אחרי הסבב הקודם
- 8.ו AI בטח לא יציל אותם 28/05/2026 16:48הגב לתגובה זוכמויות של אנשים מצויינים פוטרו כלאחר יד.קשה להבין איך החברה מצפה להצליח ככה.
- 7.יוסי 28/05/2026 16:12הגב לתגובה זוAI רציני יש לאמדוקס.
- 6.חברה של אוכלי אדם. לעצור את הטבות המס שלהם (ל"ת)אנונימי 28/05/2026 16:10הגב לתגובה זו
- 5.ספיר 28/05/2026 16:04הגב לתגובה זולאורך כל הפיטורים בשנים האחרונות לא נגעו בשכר של המנהלים. ביזפורטל תבדקו ותמצאו את המידע. אם מפטרים אז קודם כל תבדקו בשמנת ותורידו לעצמכם את השכר אמדוקס וויקס אותו סוג של מנהלים אין דוגמה אישית
- כי המנהלים הם אלה שקובעים מה יקרה (ל"ת)אנונימי 30/05/2026 14:22הגב לתגובה זו
- גם חברי כנסת וממשלה (ל"ת)אנונימי 30/05/2026 12:23הגב לתגובה זו
- אנונימי 28/05/2026 16:07הגב לתגובה זועשרות מנהלים ודירקטורים הרוויחו כל אחד עשרות מיליוני דולרים כאילו זו חברה שלהם
- 4.עובד לשעבר 28/05/2026 16:01הגב לתגובה זולא נראה לי שיש שינוי למרות שאני כבר 4 שנים לא שם שומע מאנשים חברה עם יחס גרוע מאוד לעובדים העובדים בארץ לא טובים להנהלה כי הם יקרים ובהדרגה יחסלו את הפעילות בארץ.
- 3.חברה הגרועה בהיסטוריה (ל"ת)אנונימי 28/05/2026 15:53הגב לתגובה זו
- 2.כלכלן 28/05/2026 15:39הגב לתגובה זובעיקר בתל אביב וערי היוקרה שסביבה. מחירים של 70 80 אלף שח למר יתקשו למצוא קונים.
- 1.למה אכזריות. תורידו 10% מהשכר במקום (ל"ת)אנונימי 28/05/2026 15:38הגב לתגובה זו