4 מניות מעניינות ליום שאחרי הבחירות בארה"ב
קשה לחזות כיצד השווקים יגיבו להתפתחויות בימים הקרובים סביב הבחירות בארה"ב, אך חלק מהמשקיעים כבר מתכוננים "ליום שאחרי הבחירות". במגזין ההשקעות בארונס פרסמו בימים האחרונים סקירה על מניות שלהערכתם צפויים לתת תשואה גבוהה בעתיד, בלי קשר לזהות הנשיא הבא בארה"ב.
לטענתם, לנוכח העבודה כי ארה"ב עדיין נמצאת בשיא ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ביחד עם כלכלה מקרטעת. יש להשקיע בסקטורים שיתנו מענה לבעיות אלו - בפרט בסקטור התשתיות. ההשקעה בתשתיות היא תחום נרחב, החל מהחברות שבונות גשרים וכבישים מהירים, חברות הבונות עמדות טעינה לרכב חשמלי ועד להתקנת מגדלי תקשורת ברחבי ארה"ב.
איפה עוד לחפש השקעות טובות? לטענת בארונס, יש צורך עצום ביכולות וניתוח מעקב אחר ווירוסים. במקביל, הדולר החלש עשוי לתמחור בחברות הזהב והכריה.
אחת החברות הבולטות היא בתחום האבחון של מניית אבוט לברטוריז (סימול:ABT). פעילות החברה מאורגנות ב-3 חטיבות עסקיות: חטיבת התרופות, חטיבת מוצרי האבחון וחטיבת תוספי התזונה. החברה הציגה הרבעון השלישי עלייה של 39% במכירות' בעיקר בזכות המכירות לבדיקות לנגיף הקורונה.
אבוט פיתחה בדיקה זריזה לנגיף הקורונה בעלות של כ-5 דולרים בלבד, והיא מחוברת לאפליקציה סלולרית שאנשים יכולים להשתמש בה כדי לאמת את התוצאות שלהם. נציין כי הבדיקה זכתה לאישור מהיר מה-FDA. למרות האירועים בשנה האחרונה סביב אבוט, החברה לא הגדילה משמעותית את הוצאות מחקר והפיתוח, העומדות על קצת יותר מ-2 מיליארד דולר בשנה, או כ-6% מההכנסות.
- האם עדיף להיות משקיע פאסיבי או אקטיבי? הנתונים מפתיעים
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנייה נוספת שבבארונס ממליצים היא מניית מגיעה מתחום הזהב - תאגיד ניומונט (סימול:NEM). בבארונס מציינים כי הזינוק במחיר הסחורה בחודשים האחרונים על רקע הדולר החלש ומעריכים כי ניומונט ירוויחו מהמצב.
נוימנט פועלת היום בעיקר בצפון אמריקה ובאוסטרליה. במקביל לעליות במחיר הזהב בחודשים האחרונים, החברה דיווחה על עלייה של כ-17% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נציין כי בבית ההשקעות Canaccord הציבו לאחרונה יעד של כ-88 דולר למניה, אפסייד של קרוב ל-50% ממחיר המניה בתקופה האחרונה.
בתחום התקשורת, בבארונס מציינים את כי הטלפונים הניידים המחוברים לרשת 5G תפסו כותרות בתקופה האחרונה, אף דווקא החברות המתקינות את האנטנות צפויות להפיק את התועלת הגבוה ביותר מאימוץ מוקדם. המשמעות היא שחברות כמו אס.בי.אי קומיוניקיישנס (סימול:SBAC) תקבל רוח גבית משמעותית. SBAC היא קרן נאמת להשקעות נדל"ן המחזיקה כמעט 33,000 מגדלים לתקשורת אלחוטית בארה"ב ובשוק צופים היום כי החברה תרשום זינוק של כ-7%.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
SBA מקבלת את עיקר תזרים המזומנים שלה מחכירות מגדל בארה"ב, שהן חוזים ארוכי טווח. למגדלים פוטנציאל צמיחה משמעותי כאשר הטלקום בונה רשתות אלחוטיות 5G. המיזוג של T-Mobile US עם ספרינט, המוצדק על רקע התחרות ב- 5G, ומכירת העסק האלחוטי מראש של ספרינט לרשת. כדי למנוע בעיות בתחום ההגבלים העסקיים, אמורה להאיץ זאת.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
