פיליפס השיקה סורק רפואי חדש שפותח בחיפה

מציע כיסוי ששופר, ואפשרות לפרוס את האזור הנסרק לפרוסות הדמיה דקות במיוחד, על מנת להתמקד בפרטי פרטים. מחזיקה בשיא של כיסוי מלא של 40 מ"מ בכל הקפה של הגוף
שי פאוזנר |

חברת פיליפס (רויאל פיליפס אלקטרוניקס) חשפה השבוע שורת מכשירי הדמיה רפואיים חדשים, ובמרכזם - מכשיר הטומוגרפיה הממוחשבת Brilliance CT 64-channel, שהאחריות המערכתית על פיתוחו נמצאת בידי מרכז הפיתוח והייצור של פיליפס מדיקל בחיפה. המרכז הישראלי הוא אחד משני מרכזי הפיתוח של פיליפס העולמית בתחום זה ואחראי למערכות הקצה העליון (פרימיום) של החברה בשוק העולמי.

הסורק החדש של פיליפס, Brilliance CT 64-channel מציע כיסוי טוב יותר, ואפשרות לפרוס את האזור הנסרק לפרוסות הדמיה דקות במיוחד, על מנת להתמקד בפרטי הפרטים שלו. יחד עם מערכת Brilliance CT 40 Channel שהוצגה בשנה שעברה על ידי פיליפס, מדובר בשני מכשירי ההדמיה היחידים בעולם המסוגלים לספק כיסוי מלא של 40 מ"מ בכל סיבוב ורוטציה של הסורק מעל הגוף.

בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לרדיולוגיה (RSNA), שנערך בשיקאגו, הציגה פיליפס גם את סורק התהודה המגנטית (MR) הראשון בעולם העושה שימוש בטכנולוגיית מיגון אקטיבית, סורק PET/CT המספק רמה חדשה של איכות תמונה בקצב תפוקה מהיר, ומערכת חדשה לניהול מידע רדיולוגי.

שנה אחת בלבד לאחר שהוצגה ע"י פיליפס לראשונה משפחת הסורקים Brilliance CT הודיעה החברה כי היא נמצאת עתה בעיצומו של מחקר רפואי בינלאומי רחב היקף, המיועד להוכיח את יעילות השימוש בסורק כתחליף למקרים רבים בהם מתבצעים כיום צנתורים של כלי דם למטרות בדיקה. תוצאות המחקר צפויות להתפרסם במהלך שנת 2005. בכנס בשיקאגו הוצגה כבר כמות גדולה של מידע קליני שהצטבר בעבודה בסביבת הדור הראשון של המערכות האלה, Brilliance CT 40-channel. למעלה מ- 90 תקצירים של עבודות ומחקרים מדעיים שהוצגו בכנס נשענו על שימוש בסורק החדש בבדיקות הדמיה למחלות שונות בתחומי הלב וכלי הדם, השלד והשרירים ואברים נוספים. תצורה מיוחדת של הסורק הותאמה לאבחון בתחומי האונקולוגיה. התצורה בת 64 ערוצי הסריקה מתאימה במיוחד גם ליחידות טראומה בבתי חולים: היא מאפשרת לקבל בתוך שניות תמונה מהירה של מצבו הכולל של המטופל, על מנת להחליט לגבי הצעדים הנדרשים לייצובו.

הגדלת מספר ערוצי המידע בכל מעבר ל- 40 ול-64 מאפשרת השגת תמונה מלאה של אזורים שלמים בגוף בזמן קצר יותר ? ותוך שמירה על נוחיות החולה. המערכות מתוכננות במיוחד לשיפור נוחיות הנבדק ולאספקת תנאי עבודה נוחים למפעיל. טכנולוגיה ייחודית של פיליפס לניהול תהליך העבודה ? Guided Flow ? משפרת את הביטחון בתהליכי האבחון. המערכת שפותחה בחיפה היא אחת הגמישות ביותר הזמינות כיום בשוק ? ומאפשרת לפיליפס להמשיך ולבסס את מעמדה המוביל בתחום הסריקה של מערכות הלב וכלי הדם, שבץ מוחי, הדמיה של הריאות וקולונוסקופיה וירטואלית.

סביב הסורק החדש שלה, פיתחה פיליפס סביבת עבודה מלאה המטפלת במכלול תהליכי הפענוח, עיבוד התמונה, יישומים קליניים ואחסון המידע.

סורק Brilliance CT 40-channel פותח בשיתוף פעולה עם שמונה מרכזיים רפואיים ברחבי העולם, ביניהם בית חולים כרמל בחיפה. המרכזים הללו שימשו כאתרי ביתא ואספו מידע על כ-7,500 חולים בשנה האחרונה מאז הוצג המכשיר לראשונה בכנס הרדיולוגים RSNA אשתקד.

מ-16 פרוסות ל- 64 ? אבחון מהיר ואמין יותר עד לפני חודשים ספורים בלבד, סיפקו מכשירי CT המתקדמים בשוק צילום 16 פרוסות בלבד. עתה כאמור הגיעה פיליפס לקפיצת מדרגה עם מכשיר 64 פרוסות, המציע שיפור גדול בנפח ובמהירויות הסריקה לצורך אבחון רפואי מהיר ואמין יותר. איסוף האינפורמציה (64 פרוסות בסיבוב), הכיסוי המורחב שהוא יספק (40 מ"מ) ומהירות הצגת התמונות (40 בשנייה) יניבו אבחנות קליניות טובות יותר וטיפול איכותי וידידותי יותר בחולים. זאת באמצעות דימות מדויק, חי ועשיר יותר של אברים מרכזיים בתחומים כמו: דימות של עורקים ראשיים, דימות ריאות מתקדם, דימות המוח ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.