eWave: השלמנו גיוס של 50 איש שבוצע ב-2004
קבוצת התוכנה הישראלית, eWave, המתמחה באינטגרציה ובפיתוח מערכות מידע דיווחה, כי גייסה ב-2004 כ-50 אנשי תוכנה חדשים, מתוכם כ-40 בחודשים האחרונים. בכך עלה מספר עובדי החברה על 100 ולמעשה הכפיל את עצמו.
הגידול במספר העובדים, אומרים בחברה - בא כתוצאה מרכישת חברות והרחבת התחומים והשווקים בה הקבוצה פועלת. eWave השיגה לאחרונה כמה לקוחות מהגדולים בשוק הישראלי, כגון בנק לאומי ודיסקונט, קומברס, אורקל ישראל, קופ"ח לאומית, נור ועוד. באמצע השנה השלימה הקבוצה את רכישתה של חברת התוכנה SoftWatch, העוסקת בפיתוח מערכות CRM בתחום הבריאות. במקביל החלה פעילות בשוק האירופי ובעיקר שידרגה את פעילותה בשוק האמריקני, דרך שותפים עסקיים ומפיצים של SoftWatch. חלק מאנשי התוכנה גויסו לטובת תחום האאוטסורסינג (מיקור חוץ) המתפתח בחברה.
eWave הודיעה עוד, כי היא מפתחת מערכת לניהול קריאות פנימיות ל-IT עבור Scitex Vision, המתמחה בפיתוח, ייצור ושירות לדפוס דיגיטלי. המערכת שמפתחת eWave עבור Scitex Vision מבוססת על Microsoft CRM, והיא תאפשר לחברה לנהל את שירות הלקוחות הפנימי של מחלקת ה-IT בחברה לכ-500 עובדיה, הפזורים ברחבי העולם. המערכת תאפשר לאנשי ה-IT בחברה לספק שירות התקנות, תיקונים, שדרוגים ופיתוח מודולים עבור עובדים שונים בכל הסניפים בעולם. היא תתמוך במספר מוקדי שירות ובשעון מקומי לכל עובד.
הפתרון יבוסס כאמור על Microsoft CRM, שהושק לאחרונה בישראל ומהווה חידוש טכנולוגי בשוק ה-CRM. פלטפורמה זו מאפשרת בקרה על התוכנות המותקנות במחשב האישי של כל עובד בחברה, וכן ניהול ומעקב אחר רשיונות התוכנה בהם נעשה שימוש בחברה.
לדברי מוטי פלטנר, ה-CIO של Scitex Vision: "לאחר בדיקה מקיפה בשוק מערכות המידע, נמצאה eWave כחברה המסוגלת לתת את המענה הטוב ביותר לדרישותיה של סאיטקס ויז'ן. בהמשך לשיתוף פעולה מוצלח בפרוייקטים קודמים הבאים לידי ביטוי בין היתר בשירות טוב, החליטה סאיטקס ויז'ן להמשיך לעבוד עם eWave גם בפיתוח מערכת הקריאות הפנימיות".
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)הצעה: עסקים עד מחזור של 300 אלף שקל לא ידווחו למס הכנסה; מה הסיכויים שזה יקרה?
כיום עסקים במחזור של 120 אלף שקל לא מדווחים לרשות המס; המטרה להגדיל את התקרה; למה זה טוב לכולם: לנישומים וגם לרשות המס?
עסקים במחזור של עד 120 אלף שקל לא מדווחים לרשויות המס. הפטור הזה ניתן לפני כשנה והוא מסתמן כהצלחה גדולה. מדובר במעל 150 אלף נישומים שחוץ מלהכביד על התשתיות של רשות המסים, לא באמת הצדיקו את הטיפול בהם. הגבייה באזור אפס, והטפסים והבירוקרטיה לקחו המון זמן ומשאבים גם לנישומים וגם לפקידי מס הכנסה.
ההחלטה הקודמת (הרחבה: רפורמת ה-"עוסק זעיר" כבר עובדת עבור עשרות אלפי ישראלים) היתה פשוטה כי גביית המס כאמור היתה אפסית. כעת מציע שי אהרונוביץ' להרחיב את התוכנית לעסקים עד מחזור של 300 אלף שקל. במספרים האלו כבר יש מס, אם כי, ברוב המקרים נמוך.
עסקים מדווחים לרשויות המס על חברות מס לפי הכנסות בניכוי הוצאות. בעסקים שעד מחזור של 120 אלף שקל (שעם הצמדה זה כבר קרוב ל-130 אלף שקל) רשות המס מגדירה הוצאות לפי שיעור המחזור, בלי הוכחת תשלום ובלי לשבור את הראש עם איסוף חשבוניות. יש כאלו שזה מתאים ונוח להם. אלו שיש להם יותר הוצאות יכולים להגיש אותם, אבל גם ככה הם לא עומדים ברף המס.
עסקים עם מחזור של 300 אלף, אמורים לקבל שיעור הוצאות מסוים כמוכר מבלי להוכיח זאת, אבל נראה שבמקרה הזה יהיו הרבה שיש להם יותר הוצאות. הם ידווחו במסלול הרגיל. כלומר, רשות המס תבטיח את עצמה על ידי כך שתאשר הוצאות אבל לא בסכום משמעותי מדי. וככה תהיה חבות מס לעסקים האלו.
- גם בצפון: בכל עסק שלישי נתפסו ליקויי ספרים - האם זה קל מידי?
- משבר מתמשך: העסקים הקטנים בסין עדיין מתקשים להתאושש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, יפנו אליה, רק כאלו שבאמת אין להם הוצאות משמעותיות. כל תוכנית כזו מקלה על המערכת, מקלה על הנישומים, וצריך לזכור שגם אין כאן פתח למילוט, הונאות, שקרים, ושמרווח הביטחון של רשות המס הוא גדול, תשלום המס במספרים האלו בהינתן הוצאות הוא נמוך מאוד, במקרה המקסימלי כמה אלפים בודדים בחודש.
מצד שני מדובר על כמות גדולה של נישומים. על פי ההערכות יש כמה מאות אלפים שנופלים בקטגוריה הזו.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
