"מחירי דירות על הים יעלו. תושבי חוץ הביאו ביקושים"
בשנים האחרונות זה הפך לטרנד, בשנה האחרונה זה מרתיע: יותר אנשים רוצים לרכוש דירות על קו המים. למה זה כל כך מפתה ולמה זה מרתיע? כי דירות שנמצאות עד 100 מטר מקו החוף כבר לא מוצעות למכירה במחירים ריאליים. הנה כך, פרוייקט חדש שנבנה בשכונת גבעת אולגה על קו החוף, מוצעות למכירה ב-3.5-4 מיליון שקל, עליה של כמעט 100% ביחס למחירן על הנייר. דירות יוקרה. 35 אלף שקל למטר. בגבעת אולגה. שמעתם נכון.
מאה מטר צפונה, תוכלו למצוא ברחוב מנחם בגין דירות שאינן על קו המים ב"הנחה" של כמעט מיליון וחצי שקל ל-5 חדרים. ואם לדירה אין נוף לים, או שהיא רחוקה מקו המים, המחיר יכול עוד לרדת. כן, גם כשאתם קונים דירה על הים, המחיר יכול להשתנות. המרחק, הנוף, הקומה ובעיקר הקו. איך אמר לי פעם אוטוריטה מתחום הספורט שגר ליד חוף הים בהרצליה, במרפסת ביתו? "למה אני לא עובר לצד השני, שמשקיף לים? פשוט, כי זה לא בליגה שלי". הבנתם? פער של כמה מליוני שקלים בין צד לצד, עושים לפעמים את ההבדל.
דוגמאות נוספות לא חסר: בנתניה נמכרות דירות גדולות על הים במחיר של 5 מיליון שקלים - משהו כמו 40 אלף שקל למטר. המפרט מפנק יותר, הגודל מפנק יותר מאשר בחדרה והן גם קרובות יותר לאזורי בילוי כמו קניון עיר ימים. ועל זה תושבי נתניה - כן, גם הצרפתים, מוכנים לשלם.
האם למרות הבועה עדיין כדאי לרכוש דירה בתל אביב?
מחירי הדיור בחדרה - בכמה הם עלו והאם המשקיעים איחרו את הרכבת?
- האם זו התקופה לקנות דירות בדרום ואיפה כדאי? "יש עדיין מקומות מעניינים להשקעה"
- "טיפ לזוגות הצעירים: אתרו קבלנים בלחץ ורוצו לקנות. 80/20, בלי מדד"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לא רק בגלל הצרפתים: היכן ייעצר טירוף המחירים בנתניה?
ויש גם יוצאים מהכלל שלא מעידים על הכלל: בירקון בתל אביב תוכלו למצוא דירות ב-80-90 אלף שקל. ואפילו יותר אם רכשתם כזאת במנדרין אוריינטל - ששוכן מול הדולפינריום בתל אביב. המחירים שם משקפים סכומים של למעלה מ-100 אלף שקל למ"ר. אם נדייק, עסקה שנערכה לאחרונה נחתמה ב-146 אלף שקל למ"ר. משבר דיור? בתל אביב על הים, לא מכירים דבר כזה.
"בתל אביב, דירות על הים זה משהו שנגמר", אומר חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, ומסביר: "כשיאושר הגוש הגדול ליד שדה דב ואזור תל ברוך, כשזה יופשר ותתחיל בניה, תיוולד עוד אפשרות. אבל עזוב את תל אביב, קח את עתלית, אכזיב וחדרה. הן מתחילות לככב".
תכף נבין גם למה. אבל בינתיים - מה המשתנים שקובעים את המחיר?
"ים הוא תמיד אטרקציה. אם אתה רואה אותו מהסלון או מהשירותים, זה משהו אחר. ככל שהנוף יותר גדול, הדירה שווה יותר. אם אתה יורד מהדירה שמשקיפה לים לחדרה, זה משהו אחד. הסי אנד סאן בתל אביב, זו אופרה אחרת. מה שצריך לעשות זה להשוות דירה בפרוייקט אחד עם נוף לים, ובלי נוף. עורפית. יש הבדלים במחירים, אבל זה תלוי באיזה פרוייקט".
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
בדקנו. דירה חזיתית בקו ראשון לים, לעומת דירה עורפית יכולה להגיע לכמה מאות אלפי שקלים בודדים, או מיליונים - במקרה של תל אביב והרצליה.
מה עוד משפיע על המחיר?
"קהילות תושבי החוץ מאוד אוהבות ים. כשהשמש מתחילה לצוץ, אנשים מאירופה וארה"ב רוצים לקנות. הם אוהבים דירות באזור הים בכלל. ערים כמו אשקלון, שלא זכתה לעדנה, בהחלט מתחילה לפרוח. יש אנשים שמיצו את זה. תל אביב, נתניה, ראשון לציון - הים בהם מוצה מבחינת מחירים. בתל אביב זה יכול להגיע בקלות ל-90-100 אלף שקל למטר. אלה כבר לא מחירים לעם ישראל הרגיל".
הצרפתים העלו את המחירים בנתניה ובשאר המדינה?
"או אה. תושבי החוץ, נקרא להם - הם כל כך רצו דירות עם נוף לים והביאו לביקושים ערים. לגיטימי, הם רוצים להתפנק".
כמה המרחק משפיע?
"כל עוד אתה רואה את הים ואין סיכון לחסימות, זה פחות משנה. אם זה ברמה של עשרות מטרים, זה לא נורא. מה שכן, יש הבדל גדול מאוד בין בניין של מרחק הליכה ומרחק נסיעה לים".
כלומר, יש הבדל בין דירה שנמצאת ממש מעל המים, לבין דירה שרואה ים, אבל נמצאת במרחק גדול יחסית.
אם נכנסת לרכב כדי להגיע לים, איבדת את האפקט. כשאני מדבר על מרחק הליכה, אני מדבר על לשים כפכפים, מכנסי ספורט ולצעוד לים שנמצא קרוב אליך".
המחיר של דירה על הים עוד יעלה?
"כן, כי עתודות הקרקע על הים הולכות ונעלמות. אל תשכח שיש לך את חוק החופים שלא מאפשר בניה. יש היום מגבלה של 100 מטר בניה על הים. כל התנועות הירוקות יקשו על זה בעתיד. האמת היא שאין לנו לאן להתרחק".
איפה המחיר הולך לעלות?
"אכזיב היא שכונה יפה בפתאי נהריה. זו עדיין אטרקציה. באשקלון יש סיכון טילים, אז הקהל הישראלי קצת חושש ממנו. אשדוד, ראשון - כבר מוצו. אכזיב בהחלט הולכת להתפתח, גם במחיר".
- 21.פוטנציאל לעליות במחירי הדירות קריית חיים מערבית שדרות (ל"ת)ראובן 29/12/2023 08:06הגב לתגובה זו
- 20.בת גלים 30 מטר מהמים מחירים סבירים (ל"ת)רציף אהרון רוזנפלד 27/12/2022 10:08הגב לתגובה זו
- 19.ריאלי 27/12/2022 08:14הגב לתגובה זומי שקנה שורה ראשונה ממש מול הים יצטרך לסמוך על פיצוי מהמדינה על זה שאין לו נכס מניב פתאום...
- 18.בניו יורק או בספרד בריביירה מוצאים דברים כאלה , עכ 27/12/2022 02:48הגב לתגובה זובניו יורק או בספרד בריביירה מוצאים דברים כאלה , עכשיו מס הכנס בכל המדינות מנהל מדיניות הצלבה עם הבנקים , רביות עולות , לך תספר סיפורים לה …
- 17.בסרט הזה כבר היינו ״ הצרפתים באים הצרפתים.. (ל"ת)27/12/2022 02:46הגב לתגובה זו
- 16.פמפום נדלן 26/12/2022 21:54הגב לתגובה זוהאם הבנייה היום שורדת את התנאים שהיום יוצר באיזור? או שיהיה מבנה מסוכן אחרי עשרים שנה?
- 15.רני 26/12/2022 21:37הגב לתגובה זוהבתים על הים 8 מטר מהחוף !!!!!!
- 30 מטר מהמים אני יורד יחף לפני הקפה (ל"ת)בת גל4ים 27/12/2022 10:06הגב לתגובה זו
- 14.אברימי 26/12/2022 19:44הגב לתגובה זופרויקט ישראלי מטורף
- 13.גאסר אזרקא זה הדיבור החם ! (ל"ת)ליאור 26/12/2022 18:23הגב לתגובה זו
- צודק לגמרייייי!!! אנשים לא קולטים את הפוטנציאל הגלום. (ל"ת)דני 26/12/2022 19:44הגב לתגובה זו
- 12.חיפה עיר משגשגת ובירת הצפון שדי קרוב למרכז (ל"ת)חיפה 26/12/2022 17:45הגב לתגובה זו
- 11.תהנו מכספכם סעו תראו את העולם ,דירות תמיד יבנו וימכרו. (ל"ת)Lol 26/12/2022 17:29הגב לתגובה זו
- 10.שיהיה בהצלחה לאינטרסנט הזה ולחבריו תאווי הבצע (ל"ת)אנונימי 26/12/2022 17:09הגב לתגובה זו
- 9.אחד 26/12/2022 16:32הגב לתגובה זויאלללה לפמפם עד מוות את הנדלן.
- 8.מצקלו 26/12/2022 15:58הגב לתגובה זודירות במחיר שפו. י צעד אחד מהים בניינים חדשים בבניה
- 7.מתווך תל אביב 26/12/2022 15:57הגב לתגובה זוהצרסקתו בכל העיר
- 6.דניאל 26/12/2022 15:49הגב לתגובה זוככל שיש יותר כתבות כאלה, המצב יותר גרוע מי ישלם 3.5 מיליון על 4 קירות בשכונת פשע גבעת אולגה רק פראייר
- 5.אחד שיודע 26/12/2022 15:48הגב לתגובה זובלאי - למבנים קרוב לים יש בלאי משמעותי, מה שאומר שעלויות האחזקה גבוהות יותר מאשר בבניינים במרחק קילומטר או 2 מהים. המלח לא עושה טוב למבנה. מתרגלים לנוף נורא מהר. בימים הראושונים זה מרגש אבל לאחר מכן? סתם. פשוט סתם. לא מאמינים? לכו עכשיו ליד בניינים כאלה ותסתכלו לראות כמה שכנים יושבים במרפסת ומסתכלים על החוף. לא הרבה. למה? כי זהו, נמאס, התרגלו לזה. לכן כלכלית עדיף לגור קצת יותר רחוק מהים, עדיין במרחק הליכה. גם יותר זול, גם פחות בלאי וכאשר רוצים להנות מהים? זה במרחק הליכה קצר של כמה דקות. אל תאמינו לי. מוזמנים לשכור דירה מול הים ותגלו בעצמכם את עובדות החיים הללו. בשבוע הראשון תתרגשו, וזהו, זה יעבור לכם.
- 4.גילה 26/12/2022 15:25הגב לתגובה זוהרבה התפוררות וקורוזיה דירות הפונות למערב ההכל דוהה בבית מהר .
- 3.רועי 26/12/2022 15:05הגב לתגובה זובא לעזור הכתבת פמפום לחבר בצרה בא לעזור לממונפים בשדה דב פושעים...ולחנן מור בפרט...ככה ניראת הרצת נדלן
- 2.אורן 26/12/2022 14:39הגב לתגובה זומסילתי הפך את לשכת השמאים לעסק הפרטי שלו, עכשיו הוא מינה את עצמו (!!!!) לשמאי מכריע, הוא אינטרסנט, חסר מקצועיות
- 1.קרית ים זה הדבר הבא על הים אחרי הפינוי בינוי (ל"ת)קרית ים זה הדבר הבא 26/12/2022 14:23הגב לתגובה זו
- אוכלוסיה בעייתית (ל"ת)אני 27/12/2022 10:06הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
