אלכס כץ ואיתן יוחננוף
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

"עליות המחירים - תיקון מהקורונה. הספקים מפחדים שסבלנות הלקוחות תפקע"

מנכ"ל רשת יוחננוף, איתן יוחננוף, אומר לביזפורטל שלמרות העליות, הלקוחות לא משנים הרגלים כדי לחסוך: "הצרכנים משמרים את נתחי השוק של המוצרים". על המותג הפרטי: "פחות מצליח בתחום המזון". ומה יקרה עם חדירות רשתות הקמעונאות הבינ"ל? צפו בראיוןTV
אלכסנדר כץ | (7)

עוד ועוד יצרני ויבואני מזון ומוצרים מעלים מחירים, שמתגלגלים ללקוח הקצה. "מה שמטריד את המותגים זה אם להמשיך ולהעלות את המחירים חרף הבעיות הקיימות, ויש בעיות. הן מאד מטרידות את כולם, גם את הספקים הגדולים שמפחדים להגיע למקום שהצרכן יאבד את הערך. ולכן אני לא מאמין שיהיו עוד התייקרויות מאד גבוהות. אנחנו נמצאים בתוך הגל הזה מתחילת הקורונה וראינו שהיו כל מיני ציוצים של כל מיני ספקים שרצו להעלות מחירים ולא ביצעו את זה, וספגו וספגו וספגו, עד שהגיעו לרגע הזה שהחליטו שצריך לעדכן את המחיר", אומר איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת הקמעונאות "יוחננוף", בראיון לביזפורטל. "אני מאמין ש(אחרי) העדכון שאנחנו רואים עכשיו, לא נראה עדכונים בלי סוף והספקים חושבים על זה שאם יעשו את העדכון כרגע, לא יהיה להם באמת את הלך הרוח הזה מהשוק ואת הסבלנות הזאת לייקור נוסף".

 

-אבל אנחנו עדיין רואים גל עליות. חברה מודיעה על העלאה, ואז אחריה עוד כמה חברות עושות זאת, כי כולן מחכות לראות מי תהיה הראשונה לעשות כן

"אני מאמין שהן הגיעו לשלב שהן רוצות כי הן צריכות. עד כמה זה נכון, תלוי במסחר שבין הלקוח למוצר עצמו ולחברה, שבעצם יוצר מצב שאם המכירות יורדות, אז הספקים יצטרכו להוריד מחירים כדי לפתות את הצרכן לקנות. בנתיים רואים שהצרכנים משמרים את נתחי השוק של המוצרים

 

-כלומר הצרכנים בוכים על העליות אבל ממשיכים לקנות מוצרים יקרים שהמחירים שלהם ממשיכים לעלות

"תראה, הצרכן חכם, הוא יודע מה הוא עושה, הוא יודע להחליט במוצרים שהוא מכיר וצורך שנים רבות. הוא יודע מה מתאים לו ומה נוח לו וכמה הוא מוכן לשלם. ברור שהוא מתנהג כמונו הסוחרים שבוכים שאתה מעלה להם את המחיר כי מעדיפים לשלם פחות. אבל בסופו של דבר, הדרך היחידה היא בעצם היחס שבין המוצר לצרכן שכאשר לא מתאים לו הוא לא קונה. יש מלא מוצרים זולים על המדפים, אבל הצרכן מעדיף את המוצר שהוא רוצה".

  

-לפני פחות משנה השקתם את המותג הפרטי. כאשר מחירי המזון למשל עולים, מה אתם עושים? איפה המותג הפרטי עובד ואיפה לא?

"זה מצליח להוריד מחירים בכל העולמות של הנון-פוד וקצת פחות בעולמות של הפוד. אם הילדים שלך אוהבים שוקולד נוטלה, גם אם תנסה להחליף להם לאיזה מוצר איטלקי איכותי ככל שיהיה, הכוח של המותג מאד מאד גדול, בטח אצל ילדים, וכשאתה תקנה שוקולד אחד, תראה שהם לא יאכלו אותו. אז לא תקנה אותו יותר".

-אתם רואים ירידה במכירות בעת האחרונה בשל העלייה במחירים? אנשים יותר מדויקים במה שהם קונים?

"הצריכה מאד קשיחה. אם יש לך תינוק תאכיל אותו, אם אתה רעב – תאכל. נכון שאנחנו מצפים לשינוי בסיגמנטים. כלומר, צרכנים שהייתה להם הכנסה פנויה עודפת בתקופת הקורונה, התאמצו פחות להגיע לקנות בזול והלכו לקנות בחנויות העירוניות למרות שהם משלמים כמעט כפול ברווח. לכן אנחנו מצפים בתקופה הזאת, וכך כנראה קורה, שזה יעבור מהסיגמנט העירוני יותר לחנויות הדיסקאונט, ואנחנו כרשת דיסקונט רואים את זה וחווים בפעילות טובה". ואיך תשפיע החדירה של רשתות הקמעונאות הבינלאומיות לשוק הישראלי? צפו בראיוןTV

.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לרון 25/07/2022 09:04
    הגב לתגובה זו
    הכינו רשימת קניות ואת הילד השאירו אצל הסבתא,כנ"ל לא לוקחים ילדים לחופשות בחו"ל הרס ומריבות ותו לא,מספיק שולחן ליל הסדר
  • 5.
    לרון 25/07/2022 09:01
    הגב לתגובה זו
    מי שראה אתמול כשבסיום הטור דה פרנס הופיעו על במת המנצחים י ל ד י ה ם,לא לעניין ופעם ראשונה שזה קרה
  • 4.
    לרון 25/07/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    נגרמת גם ע"י חינוך קלוקל,כמה הילד "מקסים" "נהדר" ניתן לו "מה שירצה"ועוד יו"ב סופרלטיבים במקום חינוך אמיתי המגיע מהבית
  • 3.
    לילי 25/07/2022 07:58
    הגב לתגובה זו
    כל בעל דירה מליונר לכן יש הרגשה של עושר . בתקופת עושר מחפשים לקנות את היקר . כל זה יעלם לאחר הקריסה שתבוא .
  • לרון 25/07/2022 09:06
    הגב לתגובה זו
    זו הרעה החולה של הריבית הנמוכה ששררה,עם הדירה לא הולכים למכולת
  • 2.
    אא 25/07/2022 07:33
    הגב לתגובה זו
    באחת הרשתות העלו מחיר של סירופ פי 2.5 ובכל שבוע המדף נראה אותו דבר כי לא קנו,לבסוף נתנו הנחה של 45 אחוז.
  • 1.
    מיכאל 24/07/2022 22:47
    הגב לתגובה זו
    גם אתם לא ממזרים קטנים .הסופרים עושים סיבוב על חשבון הלקוחות מה אתם חושבים שהלקוחות מטומטמים יעלה אתם צופים את הלקוח בבתים
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".