אינטל ישראל: ייצוא בהיקף שיא של 6.6 מיליארד דולר ב-2019
ענקית השבבים, אינטל (סימול: Intel) מדווחת היום על ייצוא שיא בשנת 2019. פעילותה של החברה ב-2019 הניבה הכנסות (ייצוא) של 6.6 מיליארד דולר ב-2019, כלומר למעלה מ-22 מיליארד שקל.
מהנתונים עולה כי הייצוא של אינטל ישראל גדל בשנה החולפת ביותר מ-2.7 מיליארד דולר לעומת 2018, אז עמד הייצוא על 3.9 מיליארד דולר. היקף הייצוא הכולל של החברה במהלך 46 שנות פעילותה בישראל מסתכם ביותר מ-60 מיליארד דולר.
לעומת זאת, היקף ההשקעות של אינטל בהקמת מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור הסתכם בסכום של כ-20.5 מיליארד דולר מאז החלה החברה את פעילותה בארץ.
בדצמבר האחרון רכשה אינטל את הסטרטאפ הישראל הבאנה לאבס תמורת כ-2 מיליארד דולר. בנוסף, השיקה אינטל את מרכז הפיתוח החדש של החברה בפתח תקווה, מהבניינים החכמים בעולם, בו אוכלסו כ-1,800 מעובדי החברה. 1.8 מיליארד דולר הופנו לרכש מחברות ישראליות, כאשר 75% מהרכש הופנה לספקים קטנים ובינוניים.
אינטל ישראל מעסיקה היום באופן ישיר כ-13,700 עובדים בישראל כולל עובדי מובילאיי, ולפי מחקר כלכלי שנערך על ידי מוסד שמואל נאמן בטכניון, החברה אחראית להעסקתם של 53 אלף איש בישראל בתעסוקה עקיפה.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל מסר: "אינטל מפתחת ומייצרת את הטכנולוגיות המתקדמות והחכמות ביותר שקיימות כיום. הללו משפיעות על חיי כולנו בתחומים של מיחשוב, בינה מלאכותית, תקשורת, סייבר ועוד. בשנה החולפת חיזקה אינטל את המובילות הטכנולוגית שלה בתחומי הבינה המלאכותית עם השקת מוצרים חדשים ורכישת הבאנה לאבס.
"כמו כן החברה העמיקה את הקשר שלה עם האקוסיסטם היזמי ופתחה את מאיץ הסטארט-אפים Ignite, שיחד עם שורה של השקעות של אינטל קפיטל, הובילו לכך שאינטל חיזקה את הקשר שלה עם חברות הסטארט-אפ הישראליות. אני משוכנע שגם ב-2020 אינטל ישראל תמשיך להוות כוח חזק ומשמעותי ולהמשיך להשיא ערך ממשי לאינטל העולמית".
קרין אייבשיץ-סגל, מנהלת מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, מסרה: "ישראל ממשיכה להיות עוגן מרכזי בפיתוחים טכנולוגיים מובילים ומשני חיים. בשנה האחרונה יצאו מישראל מספר פיתוחים כגון מעבדי i9 לגיימניג, מעבדי 10th Gen, שם קוד IceLake, wifi6, טכנולוגיות ספורט מתקדמות ועוד.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
