מעצר אזיקים מאסר
צילום: Istock

הייטקיסט מהרצליה דיווח שגר באופקים כדי לשלם פחות מס - ואכל אותה

בפריפריה תשלום המס נמוך יותר; העלים מס בסך 221 אלף שקל, אבל מס הכנסה עלה עליו - ישלם את המס וקנסות 
מורן ישעיהו | (12)

איש הייטק מהרצליה נעצר לחקירה בחשד שהצהיר על מגורים באופקים במטרה לקבל הטבת מס בגין תושבות בשווי של 221 אלף שקל.

במס הכנסה התעורר החשד בעניינו בעקבות טופס 101 שהגיש, לאחריו זומן לחקירה בפקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, שם נחקר באזהרה לגבי מקום מגוריו האמיתי. בחקירתו עלה כי בשנים 2019-2012 זכה בהטבת מס בסך כולל של למעלה מ-221 אלף שקל בעקבות הצהרתו הכוזבת על מגורים באופקים כישוב קבע, בשעה שהתגורר הלכה למעשה בהרצליה.

היישוב אופקים נכלל ברשימת יישובים בפריפריה הזכאים להטבת מס בגובה 18% כאשר תקרת ההטבה נקבעה ל-234 אלף שקל. הזכאות ניתנת רק למי שמרכז חייו הוא באותו יישוב, ומוענקת לאחר שהשלים שנת מגורים ביישוב.

 

ביום חמישי האחרון הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים שקיבל את בקשת היחידה החוקרת להורות על שחרורו בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבויות. כמו כן, הוטל איסור פרסום על שמו למשך 30 יום.

ניתן רק להניח כי מעלים המס יחויב בהחזר הכסף שהעלים ממס הכנסה וכן יוטלו עליו קנסות. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עצמאי ללא פנסיה 15/07/2019 15:46
    הגב לתגובה זו
    למגזרים שנהנים מהטבות עפ"י חוק !!!
  • 8.
    עוטף עזה 15/07/2019 07:28
    הגב לתגובה זו
    יש כמה אלפים כאלו בכל עוטף עזה... מס הכנסה בזיון מהלך על שניים אחרי לפחות 10 שנים עם בערך 10,000 מעלימי מס מהסוג הזה מצאתם אחד!? פח מדינה פח
  • 7.
    ביזגלו 15/07/2019 07:21
    הגב לתגובה זו
    תפסתם בודד וכבר פרסמתם תבדקו מה הולך עם אנשי הקבע שמצהירים שהם גרים באופקים או במקומות בעלי זכאות ובפועל גרים בבאר שבע ובמקומות שלא מזכים. שנים עובדים על הצבא ומס הכנסה בעיניים. אגב רובם מחזיקים נכסים במקומות אלה לצורך הסוואה. תבדקו...תבדקו...קל מאוד לפי חינוך הילדים וכו'.
  • 6.
    אורן 14/07/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    מכיוון שצריך לפעמים לפשפש לבן אדם בתחתונים כדי לדעת איפה הוא גר יותר, ולא תמיד זה חד משמעי. הגיע הזמן לתת הטבות לישובים ולא הטבות פרסונליות.
  • 5.
    י. כ 14/07/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
    העלמת מס מחלה מדבקת .רק עונש חמור יגרום למעלים לחשוב אם יידע אם ייתפס ישלם כנס פי 10 מסכום ההעלמה ועוד מאסר חודש לכל 10000 שח
  • 4.
    סיגל 14/07/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
    בשביל ההטבה במס בזמנו ההטבה לא היתה מוגבלת תקרה, אז תתארו לעצמכם, 15% מהברוטו לכיס. זה הבדל ענק
  • 3.
    סיגל 14/07/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
    מי שגר בישובים בפריפריה, רוצה לגור שם. הטבות במס לא צריך לתת. מדינת ישראל היום כולה חזית, הטילים של נסראללה במלחמה הבאה יגיעו לכל מקום. אפשר לעודד ישובים "מרוחקים" על ידי פיתוח סביבתי, הטמנת קווי חשמל ותשתיות, שיפור מערכת החינוך, החינוך המשלים, פרוייקטים במדע ומוזיקה. לא חסר. אבל לא במזומן. כי זה גורר בדיוק את מה שעשה הבחור התכמן.
  • 2.
    בוקר טוב אליהו. היי טקיסטיקים חוגגים ככה כבר שנים (ל"ת)
    ממי 14/07/2019 16:15
    הגב לתגובה זו
  • מדינה של גנבים (ל"ת)
    צבי 14/07/2019 16:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה הגנב לא ישב בכלא?? גנב מעל 200 אלף שח! (ל"ת)
    אבי 14/07/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
  • עמית 14/07/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
    סתם הוצאות מיותרות למדינה. הוא גנב קטן שחשב שהוא גיבור גדול. עדיף לקבל חזרה את הכסף ועוד קנס בגין כול שנה ושנה !
  • רק הרתעה אמיתית תטפל 15/07/2019 06:20
    מסוגו.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.