בלעדי

מותג סיגריות פרימיום חדש מגיע לשוק: חברת דובק תחל להפיץ את צ'ויס ממחר

אחרי שנים תשיק חברת הטבק הישראלית מותג פרימיום חדש. האחראית על המיתוג - קונספטיקה מקבוצת באומן בר ריבנאי, 'רימון כהן שינקמן' ייחצן

שחקנית חדשה עתידה להיכנס לשוק הסיגריות בישראל: לאייס נודע כי חברת דובק תשיק מחר (יום ה') מותג פרימיום חדש בשם צ'ויס. דובק היא אחת מ-5 המשווקות העולמיות של המוצר. הערב, תחת מעטה חשאיות, מקיימת החברה אירוע סגור לעובדיה בו תציג את המוצר.

לאייס נודע כי משרד קונספטיקה מקבוצת באומן בר ריבנאי, הוא האחראי על המיתוג של סיגריות צ'ויס, ומשרד רימון כהן שינקמן מטפל בתקציב היח"צ. הקמפיין למותג יכלול בשלב הראשון רשתות חברתיות וקידום מכירות בנקודות מכירה שונות.

מזה שנים, אם בכלל, משיקה דובק מותג פרימיום. דובק, הידועה במחירי מותג נמוכים יחסית בשוק הטבק, הציבה תג מחיר של 22 שקלים לחפיסה, גבוה מחלק ממותגי הסיגריות המיובאים. סיגריות צ'ויס הן בעלות פילטר שבתוכו חבויה קפסולה פטנט אמריקאי - שלחיצה עליה תרענן את טעם הסיגריה.

חלק מהמסר שילווה את הקמפיין הוא כי 'תם עידן המסטיק של אחרי'. ראש אגף שיווק והפצה בדובק, אריאל בלידשטיין, אמר כי "ההשקה מתבצעת לאחר שדובק ביצעה מחקר עומק, בדיקות וסקרים שיבטיחו כי מדובר במוצר שיזכה לאהדה בקרב קהלי היעד. אחת הבעיות הנפוצות אותן שמענו ממעשנים היא בעיית 'הטעם שאחרי'. המוצר החדש מספק פתרון מוצלח וקל לנושא".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    בן 01/06/2011 01:25
    הגב לתגובה זו
    סיגריה טובה ביותר רק תעשו אותו יותר חזק
  • 8.
    אבי 17/05/2011 18:32
    הגב לתגובה זו
    אחלה סיגריה סבבה לעשן אותה תעשנו הכי כיף הכי טוב
  • 7.
    סשה 13/05/2011 21:00
    הגב לתגובה זו
    די מגניב ביחס לסיגריות אחרות, אך לא אחליף את דוידוף גולד...
  • 6.
    אברהם 11/05/2011 01:53
    הגב לתגובה זו
    אם הכל זה רק ביזנס, הרבה יותר קל לסרסר את האמא שלכם ואת האחיות - והרווח האישי יהיה אדיר -בלי בוסים ובלי לפגועה בבריאות של אלפי אנשים.
  • 5.
    שמוליק 02/05/2011 17:21
    הגב לתגובה זו
    אנחנו ניסינו לפרסם סיגריות בעיתון "בשבע" שהוא מיועד למגזר הדתי לאומי ונתקלנו בסירוב מוחלט מטעם העיתון לפרסם סיגריות מטעמי חינוך.
  • 4.
    לכמה מתים מאמפיזמה אחראים דובק עד היום? (ל"ת)
    שוקי 28/04/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תודה לבאומן ולרימון שיגרמו לעוד ילדים לעשן (ל"ת)
    ארז 28/04/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בני כהן המצפוניסט עושה סיגריות?? (ל"ת)
    מוףתע 27/04/2011 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סיגרע (ל"ת)
    שמחה 27/04/2011 19:52
    הגב לתגובה זו
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.52%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".