הקמפיין: ג'ורג' קלוני, ג'ון מלקוביץ' ואמיליה אטיאס מככבים בקמפיינים חדשים
מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. לקמפיינים של השבוע שעבר
אמיליה אטיאס מחליפה את הפרזנטוריות הישראליות בקמפיין ל'פלפל'
חברת 'גוטקס' מתכוננת לקיץ 2010 ויוצאת עם קמפיין פרסומי חדש למותג לצעירות 'פלפל', בהשקעה של 100 אלף דולר.
לדברי מוטי אלפנדרי, סמנכ"ל השיווק של חברת 'גוטקס', "זו הפעם הראשונה שחברת פלפל בוחרת בפרזנטורית בינלאומית לאחר ששנים בחרה בטאלנטיות ישראליות מובילות להובלת הקמפיין שלהן כדוגמת יעל בר זוהר (הראשונה שעשתה זאת בקמפיין המיתולוגי מ-1995), סנדי בר , מירי בוהדנה, בר רפאלי, עדי הימלבלוי ועוד".
אלפנדרי הוסיף ואמר "אמיליה היא הכוכבת הראשית של סדרת בני הנוער הפופולרית בישראל. חברת פלפל רואה במעריצי הסדרה את קהל היעד שלה ולכן בחרה בה. מעבר לכך אמיליה משדרת ערכים התואמים לערכי המותג של פלפל: אנרגטיות, נעורים, ספורטיביות ושמחת חיים".
סופר פארם בקמפיין לרגל השקת כרטיס LifeStyle Plus
מועדון לייף סטייל יוצא בקמפיין להשקת כרטיס LifeStyle Plus תחת הסיסמא: Be Our Guest בהיקף של 6 מיליון שקל. הסרטון, המצולם כסרט מיוזיקל, מציג לקוחה בסופר-פארם המוזמנת, עם הצגת הכרטיס החדש, להיכנס לעולם מושלם בו אין צורך לשלם על קניות.
עוד נמסר בהודעה לתקשורת כי "בנוסף לקמפיין בתקשורת, כל עובדי סופר-פארם, לרבות הנהלת החברה, ילבשו בשבועות הקרובים חולצות עם הדפסי פפיון וכתפיות ברוח סרטון הפרסומת".
הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ויעלה לאוויר למשך שלושה שבועות בטלוויזיה, אינטרנט, רדיו, עיתונות ארצית, נקודות מכירה וילווה בדיוור ישיר.
לדברי רונן צורף, מנהל מועדון הלקוחות, "למועדון לייף סטייל יותר מ-300 אלף לקוחות פעילים, ומטרת המהלך היא להרחיב עוד יותר את האפשרויות וההטבות שהכרטיס מעניק, תוך גיוס לקוחות נוספים".
עידו רוזנבלום נבחר לפרזנטור של מותג הרכב רנו בישראל
קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, בחרה בעידו רוזנבלום לשמש כפרזנטור החדש של המותג בארץ. רוזנבלום יככב בקמפיין טלוויזיה רחב היקף שיעלה בחודשים הקרובים,במסגרת מיתוג מחדש לרנו בישראל.
הקמפיין נאמד בתקציב של כ-12 מיליון שקל ויכלול צילום סרט שיעלה בכל ערוצי המדיה, קמפיין אינטרנט רחב, מודעות במגזינים מובילים, בעיתונות ושלטי חוצות. הקמפיין ייערך על ידי משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.
הקמפיין של רנו, בהובלת רוזנבלום, יעלה במהלך חודש דצמבר, במסגרת מהלך למיתוג מחדש והשקת שלושה דגמים חדשים: קליאו, קנגו, פלואנס.
איציק וייץ, מנכ"ל קבוצת קרסו, מסר: "הבחירה בעידו רוזנבלום לפרזנטור הינה תולדה של מחקרי שוק מעמיקים וסידרה של קבוצות מיקוד, מהן עלה כי מגיש הטלוויזיה הינו מוביל דעת הקהל שמייצג באופן הטוב ביותר את ערכי המותג".
לדברי מאיר קוטלר מנהלו האישי של עידו רוזנבלום, "בשנה האחרונה קיבלנו פניות מכמה גופים שביקשו את עידו לשמש כפרזנטור, ובחרנו לקחת את ההצעה של רנו מכיוון שמדובר במותג שאנחנו מאמינים בו ושמחים לשתף עמו פעולה".
אריק זאבי יככב בקמפיין החדש שמעלה 'מגדל'
חברת מגדל יוצאת בקמפיין חדש אשר בו יככב הספורטאי אריק זאבי. באמצעות הקמפיין ינסו במגדל למשוך את קהל הלקוחות להעזר באתר האינטרנט של החברה. הקמפיין יעלה בימים הקרובים לטלוויזיה, בעלות כוללת של כ-2.5 מיליון שקל.
משנה למנכ"ל מגדל וראש תחום השיווק והפיתוח העסקי בקבוצה, משה תמיר, ציין כי "על פי מחקרים שערכנו על נכסי מותגים בתחום הביטוח מראים שגם בימי משבר כלכלי, הפרמטר החשוב ללקוחות הוא השקיפות של חברת הביטוח והבהירות של המסרים שלה לציבור".
לדבריו, "כל המחקרים שעשינו בארץ מעלים שבהחלטת הקנייה בתחום הביטוח, מייחס הלקוח הישראלי לבהירות ופשטות המסר של חברת הביטוח חשיבות כפולה כמעט מאשר לפרמטר כמו תשואה ורווחים (32% לעומת 17% בהתאמה)". תמיר ציין כי "נועד לסייע לסוכני מגדל להגביר את מודעות לקוחותיהם לחשיבות רכישת ביטוח ריסק למקרה אסון".
צומת ספרים בקמפיין בהיקף השקעה של 6 מיליון שקל
רשת 'צומת ספרים' יוצאת היום בקמפיין בהיקף של מליון שקל, לשם קידום המבצע של הרשת' 4 ב 100' שחוזר זו השנה השלישית. המהלך יגובה בקמפיין בהיקף של 6 מליון שקל, באמצעות משרד הפרסום 'בריקמן'.
טל פלוסקר סמנכל השיווק של הרשת מציינת, כי "במבצע הקודם נמכרו מיליון ספרים במבצע, כאשר הפעם צופה צומת ספרים כי ימכרו כ ? 1.5 מיליון ספרים, ובמבצע ישתתפו מעל 1,000 כותרים של ההוצאות המובילות, בהם ספרי פרוזה, ילדים, עיון ובישול".
חברת לובינסקי, בקמפיין מכירתי לפיג'ו 308
חברת 'דוד לובינסקי', יבואנית 'פיג'ו', עולה בקמפיין לקידום המשפחתית פיג'ו 308 בהשקעה של קרוב ל-3 מיליון שקל.
הקמפיין, יעלה באמצעות משרד הפרסום 'ברוקנר- נטע- יער' תחת הסיסמה 'פיג'ו 308, משפחתית לא שגרתית'. הקמפיין יעלה בערוצי הטלוויזיה המסחרית, בעיתונות הארצית ובאינטרנט.
ג'ורג' קלוני וג'ון מלקוביץ' בקמפיין לחברת נספרסו
חברת נספרסו מעלה קמפיין טלוויזיוני בינלאומי בישראל ראשון. מדובר בקמפיין בכיכובם של ג'ורג' קלוני וג'ון מלקוביץ', המוביל את פרסומי החברה מזה 4 שנים, ובבימויו של רוברט רודריגז ('עיר החטאים', 'פלאנט טרור').
סרטון הפרסומת, שנוצר ע"י ?מק?קאן פריז?, יעלה בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם, בהם ישראל. בארץ יעמוד תקציב הקמפיין על 3 מיליון שקל.
בסרטון, מככב ג'ורג' קלוני במסע חיפוש אחר מכונת Nespresso מהודרת חדשה, כשפסנתר נופל עליו מלמעלה ונוטל את חייו. בעולם הבא, הוא פוגש בג'ון מלקוביץ', שמעניק לו סיכוי נוסף בחיים עלי אדמות בתמורה ל... מכונת הקפה של Nespresso. שזה עתה רכש קלוני.
למי שמעוניין לראות גם את הקטעים שנשארו על ריצפת העריכה, ישמחו לגלות גם מגוון רגעי קולנוע נוספים וחומרי בונוס משלושת ימי הצילומים של מסע הפרסום,באתר של Nespresso.
לדברי משה מרי, מנכ"ל ?נספרסו ישראל?: "הסרטון מציג רמה גבוהה של איכות פרסומת עם כוכבים מהשורה הראשונה, דבר התואם את מהות החברה ומוצריה כחברת פרימיום ייחודית".
Nespresso ישראל, חברת הבת הישראלית של Nestlé Nespresso הוקמה בשנת 1993 בישראל כחלק ממערך השווקים הבינלאומיים של Nespresso, המונה היום מעל 50 מדינות.
מאמא עוף בקמפיין לשם תמיכה בסדרת מוצרי התירס
מאמא עוף, יצרנית ומשווקת מוצרי העוף והשניצלים, בקמפיין טלוויזיה שמטרתו לתמוך ולחזק את סדרת מוצרי התירס ועוף. הקמפיין באמצעות ג' יפית' עולה בהשקעה של 2.8 מיליון שקל. הקמפיין יעלה תחת הסיסמא, "הוא יודע שזה תירס, את יודעת שזה עוף".
על פי נתוני החברה, שוק מוצרי העוף המוכנים עומד מתחילת השנה על מחזור מכירות של כ-243 מיליון שקל כאשר על השוק חולשת מאמא עוף של תנובה המחזיקה בכ- 62% נתח שוק (על פי נתוני סטור נקסט ינואר- אוקטובר - כספי).
דיזינגוף בקמפיין תדמיתי
הקמפיין התדמיתי יושק בימים אלו ויכלול פרסום על גבי שלטי חוצות וקירות ברחבי תל אביב , עיתונות ארצית ומגזינים המובילים.
'דיזנגוף סנט'ר בקמפיין פרסום תדמיתי רחב, לרגל השקת השפה הפרסומית החדשה של הסנטר, תחת הסיסמא 'דיזנגוף סנטר- אין סוף אפשרויות'.
הקמפיין כולל קולאז'ים ייחודים, שעיצבו אמנים צעירים בוגרי בצלאל, המשקפים את מגוון החוויות אותן מספק דיזנגוף סנטר: שופינג, תרבות, בילוי ופנאי.
הקמפיין נערך באמצעות משרד הפרסום 'מקאן בוטיק' וכולל קמפיין פרסום על גבי שילוט חוצות, בילבורדים, מסכי טלוויזיה וכן פרסום בעיתונות ארצית ומגזינים מובילים.
עמותת אנוש: דיכאון - זה לא חייב כל כך לכאוב"
קמפיין חדש שמועלה על ידי עמותת 'אנוש' בחסות חברת התרופות 'אלי לילי' עלה תחת המסר "דיכאון - זה לא חייב כל כך לכאוב", במטרה לקדם את המודעות לדיכאון והכאב הנלווה לו ולעודד את הציבור לבדוק עצמו באתר מיוחד שהוקם לנושא.
הקמפיין יעלה באמצעות שילוט על אוטובוסים, מודעות בעיתונות, תשדירים ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט באמצעות הקריאטיב של ורד מוסינזון ומשרד הפרסום יהושוע, המטפל בעמותת אנוש בהתנדבות מלאה.
"רק אלחרונה הצהיר ארגון הבריאות העולמי כי הוא מנבא שבתוך 20 שנה דיכאון ישפיע על אנשים יותר מכל תופעה בריאותית אחרת, וכבר היום יותר מ-450 מליון אנשים סובלים מדיכאון, רובם בארצות העולם המערבי" מדגישים בעמותת אנוש.

מה הסוד של תושבי מודיעין-מכבים-רעות לאריכות ימים?
תוחלת החיים הממוצעת בעיר היא 87.5 - פער של 4.4 שנים מעל הממוצע הארצי; מחקרים מצביעים על שילוב של גורמים חברתיים-כלכליים, סביבתיים והתנהגותיים, ומצביעים על פערים בין מרכז לפריפריה ובין ישובים יהודיים לערביים
איפה בישראל קונים עוד 8 שנים של חיים? נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנים האחרונות מציבים את מודיעין-מכבים-רעות בראש רשימת הערים בישראל במדד תוחלת החיים, עם ממוצע של 87.5 שנים. זהו פער של כ-4.4 שנים מעל הממוצע הארצי, שעמד בתקופת המדידה על 83.1 שנים. מאז הבדיקה עלתה תוחלת החיים, על פי ההערכות, בכ-0.7 שנים נוספות. על פי OECD, תוחלת החיים בארץ הגיעה ל-83.8 שנים ב-2023, ונותרה יציבה גם ב-2024-2025 למרות אתגרי המלחמה.
העיר מקדימה ערים כמו רעננה (86.7 שנים), הוד השרון (85.7 שנים), גבעתיים (85.4 שנים) וכפר סבא (85.3 שנים). לעומת זאת, בערים כמו אום אל-פאחם תוחלת החיים היא 78.8 שנים, וברהט 79.8 שנים - פערים של עד 8.7 שנים. הפערים הללו משקפים שילוב של גורמים חברתיים-כלכליים, סביבתיים והתנהגותיים, כפי שמעידים מחקרים עדכניים של ארגון הבריאות העולמי, OECD ומכוני מחקר ישראליים.
ישראל במקום הרביעי העולמי - למרות הפערים הפנימיים
תוחלת החיים בישראל עלתה בשנים האחרונות ל-83.8 שנים ב-2023, מה שמציב את המדינה במקום הרביעי ב-OECD, אחרי יפן (84.5 שנים), שווייץ (84.0 שנים) וספרד (83.9 שנים). אצל גברים תוחלת החיים היא 81.7 שנים בממוצע, ובקרב נשים 85.7 שנים בממוצע - פער מגדרי של ארבע שנים שעקבי עם המגמה העולמית. עלייה זו נמשכה למרות השפעות מגפת הקורונה והמלחמה שהחלה ב-2023, אם כי תמותה עודפת בקרב צעירים (כולל חיילים שנפלו בלחימה) השפיעה מעט על הנתון הכללי.
מחקר מרכז טאוב מציין "פלא ישראלי" - תוחלת חיים גבוהה ב-6-7 שנים מעבר למה שצפוי בהתחשב ברמת עושר, השכלה ואי-שוויון. החוקרים מייחסים זאת לשילוב של תרבות משפחתית חזקה, קהילתיות גבוהה, תזונה ים-תיכונית ומערכת בריאות ציבורית נגישה. עם זאת, פערים פנימיים גדולים חושפים אי-שוויון מבני, בעיקר בין אוכלוסיות יהודיות לערביות ובין מרכז לפריפריה - תופעה שמאיימת לשחוק את היתרון הישראלי בעתיד.
- "הכסף שוכב בתוך הקירות": מהי משכנתא הפוכה ואיך היא עובדת?
- כמה תשפיע העלייה בתוחלת החיים על הרווח של חברות הביטוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכסף קובע: 60%-80% מהפערים נובעים ממצב סוציו-אקונומי
מחקרים מהשנים 2024-2025 מאשרים כי גורמים בריאותיים מסבירים רק 10%-20% מהשונות בתוחלת חיים, בעוד 60%-80% מהשונות נובעים מגורמים חברתיים-כלכליים. דוח שנת 2025 של OECD מדגיש הכנסה, השכלה, הוצאות רווחה והשקעות סביבתיות כמפתחות מרכזיים. מחקר ב-JAMA מ-2024 מראה שהפרשי הכנסה מתורגמים לפערים של עד 10 שנים במדינות מפותחות, דפוס דומה לישראל עם מתאם של 0.85 בין אשכול סוציו-אקונומי לתוחלת חיים.
חן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיובלבנות קמפיין על טראומה לאומית: בנק מזרחי עם מענקים לילדים שנולדו לאחר ה-7.10.23
מזרחי-טפחות הודיע כי ילדים שנולדו מאז ה-7 באוקטובר 2023 יקבלו מהבנק מענק של 1,000 שקל שיופקדו בפיקדון עבורם; למטרת הקמפיין גייסו מזרחי את שורד השבי שגיא דקל חן, שהצטרף לחן אמסלם ולדביר בנדק; מהלך של אופטימיות ותקווה או ציניות של אנשי שיווק? התשובה ברורה
בנק מזרחי טפחות מספר לנו שהוא מספק מחווה מרגשת לציבור, הנה המילים שלו - "בנק מזרחי טפחות יוצא במהלך אנושי ומרגש: מענק של 1000 ש"ח, לילדים שנולדו מאז ה־7 באוקטובר, בהובלת שורד השבי שגיא דקל חן". זה לא שקר, אבל זה מאוד קרוב לכך. זה טשטוש של האמת. בנק מזרחי טפחות צריך לתת הטבות לציבור, אז הוא בחר בדרך הזו כי ככה הוא מרוויח את "הלב שלכם". זה ציני, כי הוא בעצם עושה קמפיין על חשבון מי שבאמת צריך את ההטבות ממנו - האנשים שמקבלים אפס על עמלת העו"ש. האנשים שמקבלים ריבית רצחנית על הלוואות. הציבור משלם מחירים מאוד גבוהים - ריביות ועמלות שמייצרים לבנקים רווחים עצומים וזה קורה בזמן המלחמה כשהקשב של הציבור נמוך מאוד. זה קורה כשסמוטריץ' העלה לפני שנתיים מס על הבנקים. אבל המס הזה התגלגל אליכם. עכשיו הוא שוב רוצה להטיל מס וזה שוב יחזור ללקוחות.
שר האוצר מנסה להשיג רווח פוליטי, המצב שלו בסקרים רע מאוד והוא רוצה קולות. אבל הפתרון שלו לא יעיל, והדוחות הכספיים לצד העמלות והריביות של הבנקים מוכיחים זאת. הפתרון היעיל נמצא בידי הפיקוח על הבנקים. הפיקוח לא רוצה לעשות שום דבר עד הסוף כי כולם חברים של כולם - גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו - מה משותף להם והאם דני חחיאשווילי יצטרף לקבוצה? בסוף אנשים חושבים על הג'וב הבא, ולמה להם לריב עם הבנקים שאולי יעסיקו אותם בהמשך בתפקיד נוח ומשכורות של מיליונים.
ובמקביל לשחיתות המובנית הזו, בבנק מזרחי טפחות כמו בנקים אחרים מנסים "לשחק לכם במוח". הם מציגים פרסומות, דיווחים, כתבות על כמה שהם טובים ונהדרים ועוזרים לציבור בזמן המלחמה. תזכרו תמיד שמה שבאמת צריך זו תחרות, מה שבאמת צריך זה שהמפקח על הבנקים יורה להם לשלם 2% על העו"ש, זה הכל, זה שווה פי 50 בערך מכל הקמפיינים והטבות שהם "נותנים לנו". אגב, הם לא נותנים. מזרחי מדבר על הטבה לציבור, אבל זה חלק מהחבילה שהוא צריך לתת.
לפני כחצי שנה, בנק ישראל פרסם מתווה וולנטרי, שבמסגרתו תחזיר המערכת הבנקאית סכום מצטבר של 3 מיליארד שקל לציבור, 1.5 מיליארד שקל מדי שנה, החל מהרבעון השני של שנת 2025 ועד הרבעון הראשון של שנת 2027. ההצהרות היו מלוות באמירות כמו "טובת משקי הבית והעסקים הקטנים נמצאת כל הזמן מול עינינו" אבל בפועל, ביד אחת בנק ישראל מאשר לבנקים לגזור קופון ענק על הציבור - בריביות על פיקדונות, בריביות על הלוואות ובעיקר בריבית אפס על העו"ש - וביד שנייה מציג את עצמו כאביר הציבור, ופירסם מתווה שבו הבנקים צריכים להחזיר לציבור בסך הכל 4% מהרווחים שלהם.
- בנק מזרחי: מילואימניקים שלומדים לתואר יוכלו לקבל הלוואה ללא ריבית
- בנק מזרחי מעניק פטור מלא ממשכנתה לארבעה חודשים לתושבי העוטף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועכשיו, אנחנו עדים לאבולוציה נוספת של הציניות שבמהלך הזה. במסגרת המתווה של בנק ישראל, הבנקים אמורים לתת לנו, הציבור, הטבות והקלות אבל אם חשבתם שהבנקים פשוט יחזירו לכם כספים, טעיתם. הם יציגו לכם תמונה שמראה אותם באור כמעט קדוש, ולשם כך הם לא יבחלו באמצעים.
