ירידה חדה בהוצאות המימון סידרה את הרבעון של דור אלון: עליה של 62% ברווח הנקי ברבעון השני
חברת דור אלון פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה למחצית הראשונה של 2009, מעיקרי הדו"ח עולה כי חלה עלייה ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד ברווח הגולמי חלה ירידה שנבעה בעיקר מרווחי המלאי הגבוהים, עקב העלייה הגבוהה במחירי הדלקים בתקופה המקבילה אשתקד.
בשורה העליונה דיווחה החברה על ירידה של 21% במכירות לרמה של כ-1.51 מיליארד שקל ברבעון השני.
הרווח הנקי לרבעון השני של 2009 הסתכם ב-21 מיליון שקל ,לעומת 13 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 62%. הרווח הנקי למחצית הראשונה של 2009 הסתכם בכ- 39 מיליון שקל לעומת 35 מיליון שקל בתקופה המקבילה. גידול של 13%.
הרווח הגולמי לרבעון השני הסתכם ב-210 מיליון שקל, קיטון של 15 מיליון שקל (כ- 6.6% ), לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי למחצית הראשונה של 2009 הסתכם ב-378 מיליון שקל, ירידה של 31 מיליון שקל (כ- 7.5% ), לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-62 מיליון שקל, קיטון של 19 מיליון שקל (כ- 24% ), לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי למחצית הראשונה של 2009 הסתכם ב-95 מיליון שקל, קיטון של כ-37 מיליון שקל (כ- 28%), לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בחברה מציינים כי הרבעון המקביל בשנה שעברה התאפיין ברווחי מלאי גבוהים שנבעו מהעלייה החדה במחירי הדלקים בשנה שעברה. רווחי מלאי אלה ברבעון המקביל בשנה שעברה היו גבוהים משמעותית מאלה שהיו השנה. עיקר הירידה ברווח הגולמי והתפעולי ברבעון זה יחסית למקביל בשנה שעברה נובע מכך.
הוצאות המימון לרבעון השני של 2009 הסתכמו ב-32 מיליון שקל, ירידה של כ-31 מיליון שקל (כ- 51%), לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון למחצית הראשונה של 2009 הסתכמו ב-39 מיליון שקל, קיטון של כ-44 מיליון שקל (כ- 53%), לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לדברי ישראל יניב, מנכ"ל דור אלון: "השינוי האסטרטגי שביצענו, בא לידי ביטוי בהגדלת הפעילות בתחום הקמעונאי תוך הגדלה מהותית של מצבת חנויות הנוחות. המשכנו בהגדלת מספר חנויות הנוחות "אלונית" שצמודות לתחנות התדלוק. תחום שאנו יזמנו את יישומו במשק הדלק".
"הרחבנו פעילות חנויות הנוחות בערים במסגרת רשת AM:PM. תוך שנתיים הכפלנו את גודל הרשת והרחבנו את הפרישה לערים נוספות מחוץ לת"א. כמו כן התחלנו בפרישת חנויות נוחות במושבים ובקיבוצים.סה"כ רשת חנויות הנוחות שלנו כוללת כיום 158 חנויות .
"השינוי האסטרטגי בחברה והרחבת הפעילות בתחום חנויות הנוחות העצמאיות מגדיל מחד את היציבות ומייצר מאידך מנועי צמיחה נוספים. אנו ממשיכים יחד עם הריבוע הכחול להגדיל ולפתח את מועדון הלקוחות YOU .השקנו כרטיס זיהוי חדש שיאפשר להגדיל משמעית את מספר חברי המועדון. מהלך זה צפוי להערכתנו להגדיל את היקף המכירות שלנו" .