פורום CFO דורש תקרת פגיעה של 170 שקל בעובדים עם רכב צמוד

הפורום נפגש עם יו"ר ועדת הכספים, מסיז'ניקוב בדרך להסכמה בעניין גובה הפגיעה בנטו של בעלי רכב צמוד - שהיתה אמורה לעמוד על 450 ש'
שי פאוזנר |

האוצר והממשלה הגיעו אתמול לפשרה בעניין היקף הפגיעה במקבלי רכב צמוד מהעבודה. העלאת המס תהיה כרוכה יחד עם הורדת מס ההכנסה - שתמומן על ידי תוספת תקציב לתחום זה של מיליארד שקל. ההערכה היתה באחרונה - כי היקף הפגיעה תגיע לתוספת הפחתה מהמשכורת של 450 שקל למשתכרים שכר ברוטו של 16,000-7,000 שקל ומקבלים רכב קבוצה 2.

עתה נפתחת בעצם מערכה חדשה של המעסיקים מול האוצר על גובה הפגיעה המוצע. כבר עתה ברור שהשכירים ישלמו תוספת מס שתקטן מהסכום האמור אך, לא ברור בכמה.

בשיחה שהתקיימה בין נגה קינן, יו"ר פורום ה-CFO (מנהלי הכספים של החברות הגדולות במשק), המוביל את המאבק נגד העלאת שווי השימוש ברכב, לבין יו"ר וועדת הכספים, ח"כ סטס מסיז'ניקוב, הציג הפורום ליו"ר וועדת הכספים את הקוים האדומים להסכמה של פורום ה-CFO להעלאת שווי רכב.

ההסכמה מבוססת על חישוב עוצמת הפגיעה בעובדים מקבלי רכב חברה. פורום CFO מגדיר את עוצמת הפגיעה כסך כל השינוי בשכר, נטו, של העובד לאחר שני תהליכים שיבוצעו במקביל: הורדת מס הכנסה והעלאת שווי רכב. הפורום מתנה הסכמתו למהלך בכך שעובדים המקבלים היום רכב חברה לא יפגעו עד לתום החוזה הנוכחי. דהיינו שנתיים עד שלוש שנים מיום הההסכם. בנוסף, גובה הפגיעה המקסימלי במקבלי רכב מדרגה 2 לא יעלה על 150-170 שקל נטו.

לדברי נגה קינן, יו"ר הפורום, הקריטריונים שהציב הפורום מבטיחים שהעובדים והחברות לא יפגעו מהעלאת שווי הרכב. קינן הביעה הערכה, כי הקריטריונים הללו יהוו בסיס להחלטתה הצפויה של וועדת הכספים בנושא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה