טכנית: צ'ק פוינט – לחובבי הטווח הבלתי נגמר

יעד המחירים המינימאלי אינו רלוונטי במקרה הזה. האסטרטגיה הנכונה במקרה של פריצה מעלה היא "שגר ושכח", לפחות למספר שנים
אייל גורביץ |

לא מעט משקיעים מעדיפים את שיטת "שגר ושכח". טכניקה ובמרכזה אתה רוכש מניה בידיעה שהיא עומדת להישאר בתיק ההשקעות שלך שנים ארוכות. משהו בין 3 ל-5 שנים.

רוב המשקיעים נכשלים בביצוע הטכניקה הזאת פעם אחר פעם משום שתי סיבות עיקריות: הראשונה והמוכרת היא חוסר סבלנות בולט. אתה מקבל החלטה אך הצורך ברווח ענק מהיר ומיידי, גורם לך לזנוח את הרעיון כאשר המניה שבחרת אינה עומדת בציפיות לאחר חודש ומחצה. הסיבה השנייה היא העיתוי. בלתי אפשרי לנקוט בטכניקה זו בכל מניה ומניה ובכל נקודת זמן. אסטרטגיה זו מתאימה רק לסוג מאוד מסוים של מניות. וצ'קפוינט היא אחת מהן.

צ'קפוינט שייכת לזן המניות בעלות פוטנציאל להעניק תשואה משמעותית. ההתנהגות שלה שייכת לזן מאוד מיוחד ומסוים של מניות שחייבות לקבל פינה חמה בכל רשימת מעקב. מניות אלו דורשות סבלנות מרובה וחייבות את המשקיע לשלוט בדחף לרכוש טרם עת. וכמובן למכור טרם עת. מי שקורא את הסקירות שלי לאורך זמן יודע בוודאי מדוע בחרתי במניה זו.

אם נסקור את ההיסטוריה העגומה של המניה נוכל לראות על נקלה שהיא חוותה גל ירידות אלים ומדכא שדרדר את מחירה בעשרות אחוזים. מאיגרא רמא של 116 דולר למניה לבירא עמיקתא של 10.3 דולר למניה.

מנקודה זו ניסתה המניה להתאושש ומאמצע 2003 היא נוטה לדשדש בין מחיר של 16 דולר כרמת תמיכה ל-26 דולר כרמת התנגדות. מחזורי המסחר ההולכים ודועכים מלמדים על תהליך עקבי ועיקש של איסוף סחורה ובמרכזו גוף גדול שמוכן לרכוש כל כמות במחיר קבוע מראש, היינו 16 דולר למניה. כל נסיגה לרמה זו מסתיימת בתמיכה ובניסיון עליות.

העובדה שהמניה מדשדשת בפער של 10 דולר בין רמת התמיכה רמת ההתנגדות, מעידה שעם פריצתו מעלה של הרף העליון היא אמורה להתמיד בעלייה של לפחות 10 דולר נוספים כלומר לפחות עד למחיר של 36 דולר למניה. כל זאת כמובן אם הפריצה תתבצע תוך מחזור גבוה ומיד לאחר מכן תשמש רמת 6 דולר כרמת תמיכה.

אלא שלא זה העניין. מניות כגון צ'קפוינט (סימול: צ'ק פוינט ) שנשחקו באחוזים ניכרים מערכן ומדשדשות פרק זמן של מספר שנים, ידועות כמניות בעלות פוטנציאל להעניק תשואה גבוהה הרבה יותר למשקיעים שיתזמנו נכון ויהיו בעלי סבלנות ועצבי ברזל. יעד המחירים המינימאלי אינו רלוונטי במקרה הזה. האסטרטגיה הנכונה במקרה של פריצה מעלה היא "שגר ושכח". לפחות למספר שנים.

* הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.