להמן הורה לבנקים לקחת אחריות מלאה על שרותי תקשורת
המפקח על הבנקים, יואב להמן, מחייב מהיום את כל הבנקים בישראל להשוות את התנאים בשרותים שלהם הרגילים לאלה הנתינים בטלפון או באינטרנט. בין הנושאים המרכזיים אותם הנחה המפקח על הבנקים לתקן, נמצאת ההנחיה למחוק מהחוזים כל הוראה הפוטרת את התאגיד הבנקאי מאחריות לפעולות לא מורשות שנעשו בחשבון הלקוח. כמו כן, ניתנה על ידו הוראה לבנקים למחוק מהחוזים כל הוראה הפוטרת את התאגיד הבנקאי או צד שלישי כלשהו, מאחריות בגין העברת מידע כלשהו מהתאגיד הבנקאי לצד שלישי אגב השירות או לשימוש בו, הגבלת הפטור המוענק לתאגיד הבנקאי בגין תקלות ושיבושים הנוגעים לשירות האמור, ועוד. להמן העביר היום טיוטת הנחיה לבנקים לתקן את הסעיפים בחוזים הנהוגים במוסדם, בתחום מתן שירותים בנקאיים בתקשורת. טיוטת הנחיה זו באה בעקבות פסק הדין שנתן בית הדין לחוזים אחידים ב- 9.2.06, בבקשה שהוגשה על ידי בנק ישראל, לבטל או לשנות תנאים מקפחים בחוזה של בנק הפועלים, למתן שירותים בנקאיים באינטרנט ובטלפון הסלולרי. ההנחיה החדשה מרחיבה את ההחלטה לכלל המערכת הבנקאית. בית הדין לחוזים אחידים קיבל את מרבית טענות בנק ישראל והורה על שינויים או ביטולם של סעיפים בחוזה האמור, והחיל את הביטולים והשינויים גם על חוזים שנכרתו לפני מועד מתן פסק הדין, ואשר טרם בוצעו במלואם. בבנק ישראל מדגישים, כי בשל כך ששירותי בנקאות בתקשורת הפכו בשנים האחרונות לנפוצים ומקובלים בעולם ובישראל, לקוחות רבים עושים שימוש בהם, ושירות זה הפך זה מכבר לשירות בסיסי הניתן לציבור הרחב. לאור האמור, להחלטת בית הדין לחוזים אחידים ולתיקון החוזים הנוגעים למתן שירותים אלה בכל הבנקים, על פי הנחיית הפיקוח על הבנקים, צפויה להיות השלכה נרחבת וחשובה על לקוחות רבים.