משרד התחבורה עסוק בלגזור סרטים והמשבר התחבורתי של ירושלים צפוי לעבור לגוש דן עם השקת הקו האדום
משרד התחבורה צפוי לחגוג בחודש הבא ברוב הדר ופאר את השקת הקו האדום של הרכבת הקלה. למעלה מ-7 שנים של עבודות וכמעט 20 שנה של בירוקרטיה צפויות להגיע לסיומן עם הישמע צפירת הרכבת ועליה הנוסעים הראשונים. אבל הפקקים בתל אביב לא צפויים לדעוך בעקבות הרכבת הקלה שכן הקלה בכבישים היא לא תביא, אולי רק תפחית במעט את הצפיפות באוטובוסים כאשר חלק מציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית יעבור לרכבת הקלה.
זו בדיוק הבעיה - משרד התחבורה, על שריו השונים לאורך השנים, אוהב לגזור סרטים ולפרסם בחוצות העיר את דבר הידיעה על הפעלת כלי תחבורה כזה או אחר, כאילו מדובר בביאת המשיח. יואיל נא משרד התחבורה לחכות עם הכרזות וגזירת הסרטים וישמור את האירועים הללו ליום שבו תהיינה הוכחות מוצקות ונתונים רשמיים על השפעת הפרויקטים הללו בשטח.
לצורך העניין, בואו ניזכר לרגע בהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, אי שם ב-2011. מדובר היה באירוע חגיגי, על סף פסיטבל או קרנבל. הדבר היחיד שהיה חסר באותה השקה זה שעיריית ירושלים ומשרד התחבורה יכריזו עליה כ"פרה אדומה". לא עבר זמן רב עד שהתחילו השיבושים שבהפעלתה, כשהנוסעים בקורונות, ביטולי נסיעות ותקלות כאלו ואחרות. אז נכון, לקח מספר חודשים גם לאחר ההשקה עד שהרכבת הקלה בירושלים פעלה באופן שוטף ובאמת הפחיתה את העומסים בירושלים. אבל גם זה לא החזיק הרבה זמן.
בירושלים, כמו בגוש דן, מתוכננת רשת של רכבות קלות, 6 במספר, לצד הארכה של הקו האדום הקיים. 12 שנים חלפו מאז אותה השקה ועד היום לא נפתח שום קו נוסף של רכבת קלה בירושלים ולא הוארך הקו הקיים. התוצאות לא איחרו לבוא - הקו הפעיל של הרכבת הקלה בירושלים עמוס, דחוק וצפוף כמעט במשך כל שעות היום. גם תגבורו לתדירות המקסימלית של נסיעה אחת ל-6 דקות לא הצליחה להקל העומס ואנשים רבים נאלצים לעתים להישאר על הרציף כי הם פשוט לא מצליחים להיכנס בדלתות הרכבת.
- אסון המטרו: ככה המדינה עומדת לזרוק לפח 150-200 מיליארד שקל
- למה הנדל"ן בראשל"צ צולל ב-12% בשנה והאם עדיין יקר לקנות בת"א?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למורכבות והבעייתיות של הרכבת הקלה בירושלים יש סיבה אחת - עיכובי הבנייה של שאר הקווים בבירה. קו רכבת קלה אינו יכול לבדו, לא מדובר בקו עבור תיירים שעובר באתרים היסטוריים ונועד להיות "חווייתי", אלא מדובר בקווי רכבת שהם תחבורה ציבורית לכל דבר ועניין שמחויבת לבוא כרשת מסועפת ומגוונת של קווים המשיקים אחד לשני במספר נקודות לאורך המסלול. ואני לא טוען שבמשרד התחבורה לא יודעים זאת, הם יודעים את זה מצוין וכך גם תוכננו הקווים הנוספים. הבעיה כאמור היא העיכובים. לא סביר שאחרי כל כך הרבה שנים שעברו מאז פתיחת הקו הקיים בירושלים, עדיין לא החל לפעול קו נוסף. מישהו במשרד התחבורה נרדם.
וכעת, עם פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, כל ה"הצלחה" של ירושלים עשויה להגיע גם אליו. להבדיל מירושלים, בגוש דן מתוכננים לקום גם 3 קווי מטרו מהירים לצד 3 קווים של הרכבת הקלה. חגיגות ההשקה הצפויות של הקו האדום הן רק 1/6 מתוך מה שצריך להיות בפועל, ואם לא יקדמו את שאר הקווים במהירות, אנחנו צפויים לראות את הכישלון התחבורתי של ירושלים גם בתל אביב. הכנסת עדיין לא אישרה את "חוק המטרו" שאמור לתת לו עדיפות על פני כל תכנון אחר לאורך התוואי המיועד ולבטל חסמים רגולטוריים שונים. קרבות אינטרסים של פוליטיקאים קטנים תוקעים את החוק הזה כבר למעלה מ-3 שנים על חשבון האזרח. לעת עתה, קווי המטרו המדוברים צפויים לפעול רק בשנת 2040, כל כך הרבה שנים שכולנו צפויים להמשיך להיתקע בפקקים.
משרד התחבורה, די לגזירת הסרטים! הגיע הזמן לעבודה מסביב לשעון, 24 שעות, אם לא ביום שבת אז 6 ימים בשבוע. אל תתנו למחדל התחבורתי של ירושלים לעשות הגירה לגוש דן. הקו האדום זה יפה, זה חשוב, זה אבן דרך, אבל זה ממש לא הזמן לנשום לרווחה - להיפך, זה הזמן להגביר את הקצב על מנת שתהיינה רשתות של רכבות קלות ומטרו גם בתל אביב וגם בירושלים. אחרת, אתם מוזמנים להדביק את הסרט בחזרה.
- 11.עידן 01/05/2023 07:59הגב לתגובה זואיזה כייף לנסוע ברכבת מהירה מהמרכז לירושלים. לצאת ולעלות מייד על הרכב הקלה. בתוך שעה מהיציאה מהבית, אני יכול להיות בכל פינה בירושלים, כאשר הרכב הפרטי נשאר בבית. זו הצלחה אדירה.
- 10.חנן 24/04/2023 13:54הגב לתגובה זומירי רגב גוזרת סרטים , ואזרחים יהיו שחקנים ראשים ביום יום
- 9.dw 24/04/2023 03:58הגב לתגובה זואי אפשר לעבוד 24/7 כי המון ישראלים גרים בסמוך לאתרי העבודה וזה מייצר מורכבויות. בני אדם, מה לעשות? צריכים גם לישון בלילה.
- משה 24/04/2023 18:06הגב לתגובה זוהמאמץ צריך להיות מרוכז, לאו דווקא העבודות עצמן. אבל אם כבר מדברים על העבודות - אז כן, לעבוד מספר גדול ככל האפשר של שעות
- 8.מבין2 24/04/2023 01:12הגב לתגובה זוומי שצריך להגיע ליעד רחוק מהקו הקיים נוסע באוטובוס. כניסה של עוד קווים לא תשנה בהרבה את התפוסה בקו הקיים, במיוחד בשל העובדה שלא מדובר ברשת מסועפת של עשרות קווים מתוכננים אלא רק שישה.
- משה 24/04/2023 18:09הגב לתגובה זושישה קווי רכבת קלה, אם הם מתוכננים נכון, אכן יפחיתו את העומס ויסייעו להתגבר על משבר התחבורה. מאליו מובן שצריך לנקוט גם אמצעים יותר קיצוניים, כדוגמת אגרות גודש בכניסי לערים, והגדלת מזפר האזורים שבהן לא תורשה כניסה לכלי רכב בכלל.
- 7.ימני 23/04/2023 23:56הגב לתגובה זוולא קוי רכבת קלה היה טעות את הקוים שבבניה לדעתי שיסיימו החשיבה לאחר מכן צריכה להיות מטרו משכונות כמו בית וגן למרכז העיר הרכבת הכבדה גם ככה ככל הנראה תעבור בתת הקרקע מה הסיפור להשקיע עוד קצת בשביל שנהנה מללא עומסים עוד כמה שנים
- 6.אנונימי 23/04/2023 22:14הגב לתגובה זוסחבת של שנים. מחדלים על ימין ושמאל
- 5.דני 23/04/2023 17:43הגב לתגובה זואבל אם חגיגות הניצחון יועילו אפילו קצת לרצון של פוליטיקאים לקדם דברים, הלוואי ויחגגו הרבה
- 4.סוףסוף כתבה שנותנת בראש למשרד התחבורה כמו שצריך (ל"ת)הרכבת 23/04/2023 17:24הגב לתגובה זו
- 3.עובדים גם על הקו הסגול וגם על הקו הכחול (ל"ת)יצחק 23/04/2023 17:00הגב לתגובה זו
- 2.הליכוד ונתניהו בראש 23/04/2023 16:55הגב לתגובה זוהאזרחים לא מענינים אותם, והם עושים מה שבא להם. איזה שרים ושרות דמיקולו הוא מינה. האיש הזה רק רוצה לסחוט הטבות לעצמו ולמשפחתו. ויש לו כמעט חצי מדינה מטומטמת שהולכת איתו. אז שהם יסבלו בעתיד, לא יזיז לאף אחד. זה מה יש.
- זה בדיוק מה שעושה השמאל, ומגוחך שהוא מאשים את הממשלה (ל"ת)הקוזאק הנגזל 23/04/2023 17:59הגב לתגובה זו
- 1.123Gil 23/04/2023 15:21הגב לתגובה זומי אתה רוצה שיעבוד במשרד התחבורה אצל השרה מירי רקב? את אנשי המקצוע שלחו הביתה. כולם רק באו למנות ג'ובים ולדאוג לפעם הבאה שיהיו פריימריס בליכוד.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH
בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026
ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.
הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.
ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.
המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
