גם בארץ: יונדאי בדרך להקמת מרכז חדשנות בישראל
קונצרן יונדאי צפוי להקים בשנה הבאה מרכז חדשנות בארץ, ויצטרף למספר לא קטן של יצרנים מתחום הרכב שכבר ביצעו זאת. על הקמת המרכז הצפויה הכריז ד"ר יאנגצ'או צ'אי, סגן נשיא יונדאי העולמית לאסטרטגיה ופיתוח, בנאומו במהלך ועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה שנערכת בתל-אביב.
צ'אי סיפר שמטרת הקונצרן, שכבר משתף פעולה עם הטכניון וחברות נוספות, תהיה לאתר מיזמי סטארטאפ, רעיונות ושיתופי פעולה, להאיץ את פיתוחם ולחברם לפעילות הקונצרן. המרכז שיוקם בישראל יעסוק בתחומי אנרגיה, ערים חכמות, בינה מלאכותית, תחבורה חכמה ורובוטים.
לפי צ'אי, השינוי שעובר ויעבור עולם התחבורה הוביל את יונדאי לפתוח לפני מספר חודשים חטיבת אסטרטגיה וטכנולוגיה שעוסקת בשינויים הטכנולוגיים בתחומי התחבורה.
בכנס שנערך במתחם הבימה בתל-אביב משתתפים מאות מפתחים, אנשי מיזמים, ממשל, ובכירים מתעשיית הרכב. הוא עוסק בעתיד עולם התחבורה עם כניסתן של אנרגיות חליפיות והתפתחות המכונית האוטונומית.
- בנק ישראל רוצה לראות חדשנות בענף הבנייה בארץ
- חדשנות וקידמה ב-Webma: מבט על שנת 2023 והתחזיות ל-2024 בתחום בניית אתרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסעסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי. הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן. 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה תהיה טובה ונכונה עבורכם
4. בדיקה יסודית ל"פגמי אחסון והובלה"- הרכב אותו אתם מבקשים לרכוש עמד מספר חודשים ארוכים בשמש. לעיתים נוצרים פגמים קוסמטיים כתוצאה מהאחסון הממושך. שריטות קטנות, סימני ציפורים או כתמי שרף שלא יורדים. פגמים בריפוד או בפלסטיקה. חלקי גומי ואטמים- לוודא שאין סדקים או יובש באטמים חיצוניים. אל תהססו לבקש שהרכב יונע, ותבדקו שכל המערכות עובדות – מיזוג, לוח מחוונים, מולטימדיה, חלונות חשמל, מושבי חשמל, מגבי וכד'.
5. בדיקות ריקול (Recall) פתוחות- לאורך השנים היצרנים מוציאים הוראות ריקול לדגמים שונים. הגח מעדכוני תוכנה, החלפת רכיבים, בדיקה וחיזוק ברגים וכד' – ללא ביצוע ריקול כנשרש לא ניתן לחדש את רישיון הרכב, והוא יהיה חסום במאגרי משרד הרישוי. החסימה תשוחרר רק לאחר שהיבואן ידווח למשרד התחבורה כי הרכב הספציפי עבר את הריקול הנדרש. לכם חשוב לקבל רכב 'נקי' מהתעסקויות, ולכן המוכר צריך לטפל בכל קריאת שירות שנפתחה ולא נסגרה.
ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).
אתם יכולים לבדוק לבד לפי מספר הרישוי של הרכב המוצע באתר היבואן אם יש לו קריאות ריקול פתוחות שלא טופלו.
בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסעסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
עסקת רכישת רכב '0 ק"מ' היא עסקה בה מוצע רכב עם הנחה גדולה ומפתה. מדובר לרוב ברכב שעברה למעלה משנה מיום ייצורו ועל פי החוק היבואן מחויב לרשום אותו עם בעלים כלשהו. חברה או אדם פרטי. הלקוחות צריכים לבחון את העסקה בעיניים ביקורתיות. העסקה דומה יותר לעסקת רכב משומש 'יד שניה' מאשר רכישת רכב חדש אצל היבואן. 'מדריך ביזפורטל לעסקת ס ק"מ' כדי שהעסקה תהיה טובה ונכונה עבורכם
4. בדיקה יסודית ל"פגמי אחסון והובלה"- הרכב אותו אתם מבקשים לרכוש עמד מספר חודשים ארוכים בשמש. לעיתים נוצרים פגמים קוסמטיים כתוצאה מהאחסון הממושך. שריטות קטנות, סימני ציפורים או כתמי שרף שלא יורדים. פגמים בריפוד או בפלסטיקה. חלקי גומי ואטמים- לוודא שאין סדקים או יובש באטמים חיצוניים. אל תהססו לבקש שהרכב יונע, ותבדקו שכל המערכות עובדות – מיזוג, לוח מחוונים, מולטימדיה, חלונות חשמל, מושבי חשמל, מגבי וכד'.
5. בדיקות ריקול (Recall) פתוחות- לאורך השנים היצרנים מוציאים הוראות ריקול לדגמים שונים. הגח מעדכוני תוכנה, החלפת רכיבים, בדיקה וחיזוק ברגים וכד' – ללא ביצוע ריקול כנשרש לא ניתן לחדש את רישיון הרכב, והוא יהיה חסום במאגרי משרד הרישוי. החסימה תשוחרר רק לאחר שהיבואן ידווח למשרד התחבורה כי הרכב הספציפי עבר את הריקול הנדרש. לכם חשוב לקבל רכב 'נקי' מהתעסקויות, ולכן המוכר צריך לטפל בכל קריאת שירות שנפתחה ולא נסגרה.
ענף הרכב רותח. כמה רותח? רותח כך שמתחילת השנה עד סוף נובמבר יירשמו בארץ בין 285,000 ל 290,000 כלי רכב חדשים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, כשיש עוד שלושה ימים לסוף נובמבר, השוק עומד על 284,000 כלי רכב, וקצב הרישום היומי עומד על מעל ל 1000 כלי רכב ביום (!!!).
אתם יכולים לבדוק לבד לפי מספר הרישוי של הרכב המוצע באתר היבואן אם יש לו קריאות ריקול פתוחות שלא טופלו.
בתוך כלי הרכב שנרשמו נמצאים גם כמה עשרות אלפי כלי רכב שעברו 'גיול', ומשווקים בעסקאות '0 ק"מ'. נזכיר כי 'גיול' רכב הוא שם לרכב שעברה שנה מיום ייצורו והחוק בארץ מחייב כי בתום שנה מיום הייצור הרכב חייב להירשם על שם אדם או חברה, ולא ניתן להחזיק אותו ללא רישומו המסודר.
