סיפיה
צילום: DMS Andy
ראיון

"היצרניות הסיניות יתחילו לייצא ב-2024. במערב ייקח יותר זמן"

יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ויז'ן מקווה לראות הכנסות בשנה הבאה ולא מכחיש שהחברה עשויה לגייס הון בקרוב: "בשל הגידול המואץ שיש לנו, הפוקוס שלנו הוא להגיע לאיזון תקציבי. אם נידרש לגייס כסף על מנת להגיע לזה אז נגייס; כרגע אין הערכה מתי"
עדן ספיר | (1)
נושאים בכתבה ניטור רכב

מניית סיפיה וויז'ן סיפיה וויז'ן 0% זינקה אתמול ב-30% למחיר של 62.5  אגורות ושווי שוק 86 מיליון שקל, אחרי שזכתה במכרז נוסף של יצרנית הרכב הסינית Chery, יצואנית רכב גדולה בסין. במסגרת הזכייה, תוטמע מערכת ה-Driver Sense לניטור נהג של החברה ב-10 דגמי רכב נוספים (Design Wins) המצטרפים ל-8 דגמים אחרים של Chery בהם כבר זכתה סיפיה (סה"כ 18 דגמים). עם זכייה זאת, לסיפיה זכיות ב-50 דגמי רכב, על גבי 12 פלטפורמות, עם 8 יצרניות רכב שונות (OEM), מארה"ב, אירופה וסין.

 

מדובר בחברת חלום. השאלה הגדולה היא האם היא תצליח. המניה זינקה אתמול, אבל היא מתנהגת כמו מניית יו-יו - מתוך 50 ימי המסחר האחרונים ב-28 מהם המניה זינקה או נפלה ביותר מ-5%. ב-15 מהימים הללו המניה זינקה או נפלה ביותר מ-10%, כשבחלק מהימים מדובר על תנודות של יותר מ-30%, פעם אחת אפילו יותר מ-46% ופעם אחת ביותר מ-60%.

האם החברה יכולה להצליח? ייתכן. המשקיעים בינתיים מהמרים ולא ממש יודעים מה לעשות איתה. במהלך 12 החודשים האחרונים המניה התרסקה ב-50%, אבל מתחילת השנה היא בעליה קלה של 4%.

מה שכן, יכול להיות שבשלב זה או אחר יגיע גיוס ודילול של משקיעים. החברה כבר עשתה זאת לפני שנה. בינתיים היא בקושי רושמת הכנסות (2.5 מיליון דולר בחצי שנה), יש לה 10.5 מיליון דולר בקופה והיא שורפת מזומנים בקצב של 9 מיליון דולר בשנה, כלומר יש לה כסף לעוד שנה בלבד. בראיון לביזפורטל החברה לא מכחישה זאת אבל משדרת אופטימיות: "בשל הגידול המואץ שיש לנו, הפוקוס שלנו הוא להגיע לאיזון תקציבי. אם נידרש לגייס כסף על מנת להגיע לזה אז נגייס; כרגע אין הערכה מדויקת אם כן או לא ומתי." אומר ​יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה ויז'ן בראיון לביזפורטל.

כמה כסף אתם מעריכים בחברה שהזכייה הזאת תכניס לשורת ההכנסות?

הולצמן: "אני לא יכול לנקוב במחיר מדויק מכיוון שהמחיר עבור כל לייסנס הוא שונה ומשתנה בהתאם לחבילה. מה שאני כן יכול לומר הוא שעל כל רכב שיעלה על הכביש אנחנו מקבלים בין 5 ל-12 דולר. ההערכה היא שכל מודל ייצר בממוצע אלפי - עשרות אלפי רכבים בשנה. אנחנו למעשה מוכרים לייסנס שמכיל בתוכו פונקציות מסוימות ועל ופיו גם משתנה המחיר. לדוגמא- יש פונקציה שמכילה איתות על התעסקות בטלפון, יש פונקציה שמפעילה איתות ברגע שהיא מזהה שהנהג עייף או מנקר, פונקציה שמפעילה איתות ברגע שמישהו בלי חגורה ועוד. ככל שהלייסנס יכלול יותר פונקציות, המחיר שלו יגדל. את סך ההכנסות מהזכייה הזאת נפרסם בדוח הבא, אלא אם כן הוא יעבור את הכמות שעליה כבר צריך לדווח ואז נוציא על זה הודעה מסודרת."

מניית סיפיה ויז'ן - גרף שנתי

מניית סיפיה ויז'ן - גרף שנתי

מתי אתם צופים לראות שייכנס כסף לחברה?

"שווקי היעד שלנו מתחלקים ל-2. השוק הסיני והשוק המערבי, כאשר רוב ההכנסות שלנו מגיעות מהשוק המערבי, בעיקר ארה"ב. בסין יש לנו יתרון של זמן ואנחנו מעריכים שחלק מהמודלים יתחילו לעלות כבר בשנת 2024. בשוק המערבי, זה יקח מעט יותר זמן והטווח שאנחנו מעריכים הוא בין שנה וחצי לשנתיים לכל הפחות. קצב הגידול שלנו בהורדת מכוניות לכבישים בסין הוא מהיר יותר אך אנחנו מאמינים שלאורך זמן, המצב יתאזן והסיטואציה תהיה דומה בין השוק הסיני לבין לשוק הכלל עולמי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

השינויים היומיים במניית סיפיה ויז'ן בחודשיים האחרונים - מניית יו-יו

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שולמן 13/09/2023 18:54
    הגב לתגובה זו
    איזה בזיון נתעלם לרגע מצריכת הדלק (10 קמ לליטר, איך מרשים למכור כזה דבר בימינו) כל המדיה של תמיכה בנהיגה : בקרת שיוט, נתיב , וכו : הכל מצפצף ומהבהב התראות שווא . וזה לא הרכב הסיני הראשון שמוסר ללקוח חבילות תוכנה מקולקלות אז מי שרוצה להתגאות בשיתופי פעולה שילך לקוראנים, יפנים, גרמנים , רק לא לסינים השקרנים הברדקיסטים
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסף

ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות

ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי

תמיר חכמוף |

ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי 0%  , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).

ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד 0%  שירדה ביותר מ-8%.



מתוך הדוח של מעלות

בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק

מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.

בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.

הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי

שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: על נייס והשבבים - והאם אייסיאל תתקן?

הדירוג של S&P, התיקון בוול סטריט ביום שישי, הבעיה הגדולה של חברות התוכנה ומה יקרה במניות הארביטראז'? וגם - עונת הדוחות מעלה הילוך - מי צפויות לדווח?

מערכת ביזפורטל |

השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 0%   ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 0%  , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0%    ואנרג׳יאן אנרג'יאן 0%   הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0%   ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.

בצל המחזור החריג, חמישי סגר שלילי: ת"א 35 ירד ב-0.45% ות"א 90 איבד 1.1%. עם זאת, מגזר הפיננסים היה חיובי כשמדדי הבנקים והביטוח עלו ב-1.1% כל אחד בעוד שמדד הנדל"ן ירד ב-1.3% ומדד הנפט והגז עלה קלות ב-0.3%.

בסיכום שבועי - שבוע המסחר הראשון של נובמבר נפתח חיובי, בהמשך לסנטימנט האופטימי של החודש שעבר, על רקע ההתקדמות בהסכם הפסקת האש והציפיות להפחתת ריבית בהחלטת בנק ישראל הקרובה. מדדי המניות המובילים סיימו את השבוע בעליות - ת״א 35 עלה בכ-1.9% ת״א 125 הוסיף כ-1.5%. מגזר הביטוח בלט עם זינוק של כ-8.3%, ת״א נפט וגז התחזק בכ-3.7%, והבנקים עלו כ-1%, זה למרות הצהרה של שר האוצר סמוטריץ' על בחינת מס ייעודי על רווחי הבנקים אמירה שגרמה להכבדה על מניות הבנקים בסוף השבוע -  "לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"



בעוד בוול סטריט כבר מסכמים ביצועים של סקטורים בתל אביב עונת הדוחות רק בתחילתה. בשבוע שעבר זכורים לנו דוחות טבע 0%  ו- נובה 0%   שהתוצאות שלהן גרמו לתנודתיות גבוהה, טבע לכיוון מעלה עם עקיפה של הציפיות ועדכון תחזית, נובה עם ביצועים קצת מעל הציפיות ותחזית שמרנית שדרדרו את המניה. גם השבוע מצפים לנו דוחות בעיקר מסקטורי האנרגיה מתחדשת, שבבים ו-IT. מהחברות שדיווחו על מועד הגשת התוצאות ניתן לצפות לדוחות של החברות הבאות: 

מחר: משק אנרגיה, טאואר, קמטק, נקסטויז'ן, קופיוג'ן ולייבפרסון, 

בשלישי - אלעל, הבורסה, בזק, אמות, וברייסנוויי. 

ברביעי - אייסיאל, אנלייט, אנרג'יקס, תורפז, מבנה, פריון, מטריקס, גילת ולוינשטיין

בחמישי ידווחו נייס וספיינס.


המניות הדואליות עם פער ארביטראז' שלילי של 0.4%. בשלב מסוים בשישי זה כבר היה במינוס 1%, אבל בשעות האחרונות של המסחר היה תיקון למעלה. מניית נייס 0%  צפויה לרדת בכ-3%, כשהחשש מה-AI רק הולך וגדל. נייס ירדה מתחילת השנה  ב-27% ואיבדה בחמש שנים - 50%. היא נסחרת על פי קונסנזוס האנליסטים במכפיל רווח של 10 לשנה הנוכחית ומכפיל רווח של 9 לשנה הבאה. אין הרבה חברות תוכנה צומחות שנסחרות במכפילי רווח כאלו, וגם לא היה בעבר.