הרחבת ההסכם בין סייברוואן ו FC פליינג קרגו - 50 משאיות נוספות
חברת סייברוואן 0% , אשר פיתחה מערכת המספקת פתרון לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, הודיעה הבוקר לבורסה כי חתמה על הסכם עם FC פליינג קרגו להרחבת ההצטיידות במערכת SaverOne ב-50 מערכות נוספות אשר יותקנו בצי המשאיות של FC. ההחלטה התקבלה לאחר תקופת התנסות בת מספר חודשים במהלכה בחנה FC את ביצועי המערכת.
בסייברוואן מסבירים כי מדובר במערכת שמותקנת ברכב באזור של הנהג והיא משפיעה רק על הטלפון שלו (שאר הנוסעים ברכב יכולים להשתמש בו כרגיל). ברגע שהנהג מתחיל בנהיגה, המערכת מזהה שיש טלפון ומנטרלת את היכולת להשתמש בו, למעט הוצאת שיחות וניווט. אם מנסים לרמות את המערכת עם מכשיר נוסף או שמנתקים את הבלוטוס' - היא מצפצפת עד שמוציאים את הטלפון מאזור הנהג והמערכת גם מדווחת לקצין הרכב של החברה על השיבוש שבוצע. יש בשוק אפליקציות של 'מצב נהיגה' אבל ניתן לכבות אותן בקלות מה שהופך לפחות יעילות.
על פי מחקרים, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב בלבד עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כש-25% מהתאונות קשורות לשימוש במכשיר הנייד בזמן נהיגה. טכנולוגיית החברה מונעת היסח הדעת על ידי מניעת גישה ליישומים שונים במכשיר ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג תוך שהיא מייצרת סביבת נהיגה שקטה ובטוחה.
על פי החברה, שוק היעד הראשוני כולל ציי רכב מסחריים ופרטיים בהם תותקן מערכת החברה במטרה להפחית סיכונים ולהוריד עלויות בשל תאונות דרכים בהן מעורבים נהגיהם. לחברות ביטוח וליסינג וכן לחברות המנהלות ציי רכב יש עניין רב בהפחתת נזקים ועלויות כתוצאה מתאונות דרכים.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה עדיין נמצאת יחסית בחיתוליה ומגששת את דרכה. FC פליינג קרגו היא לקוח קיים של החברה, ומדובר בהרחבת שיתוף הפעולה ביניהם. רשימת הלקוחות של סייברוואן מונה גם את תנובה, חברת החשמל, פרונרי ישראל, פלקס ישראל וקבוצת מילניום. השבוע פורסם כי ייבחן שיתוף פעולה עם חברת IVECO זאת לאחר הדגמה מוצלחת במטה החברה.

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
