מנכ"ל וויקס, תמיר פרדו, יוחנן דנינו ושותפות המו"פ שתונפק בקרוב
עוד שותפות מו"פ בדרך לבורסה: HIVE 2040 שבבעלות (40%) קבוצת אבנון פרסמה תשקיף לקראת הנפקה בתל אביב. החברה משקיעה בחברות מתחומי הערים החכמות, שוק הסייבר והבטחון האזרחי ומתהדרת בשמות כמו מנכ"ל וויקס אבישי אברהמי, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והמפכ"ל יו"ר מגדל לשעבר יוחנן דנינו.
לשותפות שלוש חברות פורטפוליו, השווקים בהן הן פועלות מוערכים לדבריה בטריליון וחצי דולר יחדיו, ולצמוח בשנים הקרובות בכ-16% בממוצע. ב-HIVE מבהירים מראש כי כוונתם היא להגיע לשיעורי אחזקה משמעותיים בחברות המטרה – זאת בשונה משותפויות מו"פ שמכנות "חברות מטרה" גם כאלה שאחזקתן בהן זניחה, יש לומר. עוד מוסיפים ב-HIVE כי החברות יהיו כאלה "שמסלולן לאקזיט הינו בטווח הנראה לעין", כך לפי הודעה שפרסמה השותפות.
המדובר בחברות ויסייטס פתרונות (Viisights), ננולוק סיקיוריטי (Nanolock Security) ואיי אקס–דאן (IXDEN). ויסייטס עוסקת בפיתוח טכנולוגיה לניתוח אוטונומי של תכני וידיאו חיים המוזרמים בזמן אמת לזיהוי אירועים חריגים והשותפות השקיעה בה 3.5 מיליון שקל תמורת 14% מהחברה ננולוק מפתחת טכנולוגיה להגנה על רכיבי קצה מחוברים החשופים למתקפות סייבר דרך הרשת ובגישה פיזית, ובה הושקעו 3 מיליון דולר בעבור 11% ואיי אקס-דאן פיתחה פתרונות ניטור מידע וזיהוי מוקדם של כשלים ואיומי אבטחה בחיישנים ובקרים הפועלים באמצעות IoT (Internet of things), והושקעו בה 2.8 מיליון דולר תמורת 19%.
להנפקה מגיעה השותפות לאחר שהשלימה את אחד מתנאי הסף לצורך כך, והוא השקעה של 10 מיליון שקל מצד השותפים בחברה. אבנון היא קבוצת השקעות הפעילה ב-70 מדינות דרך 14 חברות בת ועבורה השותפות שתונפק תהווה זרוע הון סיכון. לפי הקבוצה, ההשקעות של השותפות יהיו בחלקם מתחומים בהם גם כך צברה ניסיון קודם. הקשר של אברהמי לשותפות הוא באמצעות קרן ההשקעות שלו אופורטו, שהצטרפה כשותפה (20%) לחברת ניהול השותפות ועל כן תמנה נציג בוועדת ההשקעות שלה.
- וויקס צונחת והמנהלים מממשים - נורת אזהרה למשקיעים?
- מניית וויקס זינקה והמנהלים נפגשו עם עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.יוסף 27/06/2021 13:09הגב לתגובה זועסקיי אוויר ודיבורים כמו חול דנינו העבריין מהמשטרה ופרדו שני "שומרי סף " עלובים
- 1.בהצלחה (ל"ת)דויד 20/04/2021 19:14הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳