יעקב לוקסנבורג
צילום: סיוון פראג'

לפידות מנפיקה את דניה סיבוס לפי שווי מוערך של 2 מיליארד שקל

כפי שפורסם לראשונה בביזפורטל, החברה של יעקב לוקסמבורג מעדכנת הבוקר כי בימים אלו נבחנת אפשרות של הנפקת דניה סיבוס ורישומה למסחר בבורסה
ערן סוקול | (6)

כפי שפורסם לראשונה בביזפורטל חברת לפידות קפיטל -2.02%  בראשותו של יעקב לוקסמבורג מעדכנת הבוקר כי בימים אלו נבחנת אפשרות של הנפקת דניה סיבוס ורישומה למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. על פי הערכות בשוק - ככל שתונפק החברה, מחיר היעד יעמוד על שווי חברה של כ-2 מיליארד שקלים.

 

לקריאה נוספת:

> דניה סיבוס בדרך לבורסה: נערכת להנפיק לפי שווי של מעל מיליארד שקל

> לוקסי זכה ברכישת השליטה באפריקה

בחברה מציינים כי במידה ותצא ההנפקה לפועל, היא תתקיים רק לאחר הוצאת אפריקה מגורים מאחזקתה של דניה סיבוס כנדרש (56.01%) בהתאם לחוק הריכוזיות. בינואר השנה השלימו לפידות קפיטל (80%) ואלטשולר שחם גמל ופנסיה (20%) את רכישת אפריקה השקעות המחזיקה ב-100% ממניות דניה סיבוס.

 

על פי נתוני לפידות קפיטל לרבעון השני לשנה, דניה סיבוס הציגה נתון שיא ברווח הנקי, עם רווח של 24.3 מיליון שקלים, זינוק של 106% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו עמד הרווח על 11.8 מיליון שקלים. בחציון הראשון של 2020 נרשמה עלייה של 102% ברווח הנקי בהשוואה לחציון הראשון של 2019, ל-44.4 מיליון שקלים. צבר ההזמנות של החברה זינק ב-1.35 מיליארד שקלים מתחילת השנה, ונאמד בסוף הרבעון השני ב-8.5 מיליארד שקלים, בעיקר על רקע גידול הפעילות בתחום הבנייה והתשתיות בישראל, תמהיל הפרויקטים ומקסום מעמדה המוביל ויתרונותיה התחרותיים של דניה לטובת זכייה במכרזים משמעותיים.

דניה סיבוס הוקמה לפני למעלה מ-50 שנים ומאז היא מהווה פועלת בשוק הנדל"ן הישראלי, עם אלפי פרויקטים בתחומי התשתיות, בניה למגורים, מבני ציבור ופרויקטים לאומיים. החברה פעילה גם בשווקים נוספים ברחבי העולם.

קבוצת דניה סיבוס בניהולו של רונן גינזבורג, מעסיקה מעל 2,000 עובדים בארץ ובעולם ובבעלותה חברות בנות רבות ביניהן סיבוס רימון בניה מתועשת – מן המפעלים הוותיקים, והגדולים לבנייה מתועשת; חברת פורמה פרויקטים המתמחה בביצוע עבודות גמר, פרוייקטי בוטיק ועבודות שימור; חברת גאו-דניה המתמחה בביצוע עבודות גאוטכניקה ותת קרקע; חברת דניה סלע המתמחה בציוד בניה מתקדם, מעליות משא, משאבות בטון ומנופים; חטיבת דניה מערכות ואחזקות המתמחה בתכנון וביצוע עבודות אלקטרומכאניות מורכבות, לרבות מיזוג אוויר, חשמל, אינסטלציה ומתח נמוך; מפעל אלום דניה המתכנן, מייצר ומבצע פרטי אלומיניום במאות יח"ד מידי שנה; תאגיד יובלים שהינו תאגיד להעסקת עובדים זרים; דניה סיבוס כ"א שהינה קבלן כוח אדם מקומי וחטיבת יזמות לבניה ומגורים היוזמת ומבצעת אלפי יח"ד בעיקר בתחום הדיור למשתכן. בנוסף, פועלת החברה מחוץ לישראל, באמצעות החברות הבנות דניה רומניה, דניה ארה"ב ודניה פולין.

דניה סיבוס מבצעת פרויקטים בתחומי התשתיות, בתחום הנדל"ן המניב והנדל"ן למגורים. בכלל זה אחראית החברה על הקמתו של המקטע המזרחי של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, תחנת קרליבך שהינה התחנה הגדולה ביותר בקו האדום ותחנת יהודית, משרד המשפטים בירושלים, הקריה המחוזית בירושלים, קריית התקשוב הדיגיטלית של צה"ל בפארק ההיי טק גב-ים בנגב – פרויקט אשר ישמש כ-5,000 חיילים ואנשי קבע, פרויקט המסילה המזרחית בקטע ניצני עוז – אלישמע עבור נתיבי ישראל, פרויקט הנתיבים המהירים לתכנון וביצוע חניוני חנה וסע רבי קיבולת במחלפים מבוא איילון ושפיים, סלילת הנתיבים המהירים עצמם בין מחלף וינגייט לשפיים, פרויקט מגדלי גינדי TLV בתל אביב הכולל כ-1,200 יח"ד, בפרויקט גינדי "Upper House" בתל אביב, פרויקט "ב.ס.ר ראשונים" בראשון לציון, הכולל בין היתר הקמתו של מגדל משרדים בן 18 קומות מעל קומת הקרקע ועוד עשרות רבות של פרויקטים נוספים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בקרוב חשמל טהור כל הנערכות קורס בעת ובעונה אחת אין ישוע (ל"ת)
    היכנעו לה' אחיזת בית 06/09/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ימוטט כל המגדלים על ראשך שואת שבת קדוש מתחולל (ל"ת)
    היכנעו לה' אחיזת בית 06/09/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    היכנעו לה' אחיזת בית 06/09/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
    שטן גדול ורע מי ימגר
  • 3.
    היכנעו' אחיזת בית כעת כל המדדים 10% תיקון +מע"מ (ל"ת)
    אל-אתחאד לטיראן 06/09/2020 11:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    166 צי מטוסים+100הזמנה למלות פי תאווה שסועה וחולה מדינה (ל"ת)
    אל-אתחאד לטיראן 06/09/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יעקב 06/09/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
    שוק של מםגרים על מה המניה עולה היום.כולם ידעו על האחזקה אס למה דווקא עכשיו עולה.כי זה שוק של טיםשים הוא יכול לרצות להנםיק גם שווי שלוה מיליארד השאלה אם יקנו
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיות

אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין

ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים

רן קידר |

אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45%  , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים. 

והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.

לא חתונה קתולית 

גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.

אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.

ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה). 

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור

הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה. אל תאשימו אותן - המטרה שלהן היא להרוויח; סוף-סוף הרגולטור הרדום התעורר

תמיר חכמוף |

עסק צריך להרוויח. המטרה המוצהרת של חברות היא למקסם את הרווח. זה נהדר למשקיעים, לצרכנים זה ממש לא נהדר. כשחברת ביטוח מרוויחה מעבר לרווח נורמלי זה אומר שהיא גובה יותר על ביטוחים ועל דמי ניהול וכו'. כשבנק מדווח על רווח לא נורמלי הוא לוקח לכם ריבית גבוהה על הלוואה ונותן ריבית נמוכה על פיקדון. לא הוגן, אבל מה אתם רוצים שיעשה מנכ"ל? יגיד אני לא במשחק וייקח ריבית נמוכה על הלוואה? תוך 4 חודשים יעיפו אותו.

הבעיה היא אולי קצת בחברות ובבנקים שהפכו לתאווי בצע ברמה מופרזת. הבעיה אצל הרגולטור - בנק ישראל בהקשר של הבנקים, ורשות שוק ההון על חברות הביטוח. חברות הביטוח מרוויחות פי 3-4 מאשר רק לפני 3 שנים ונסחרות בשווי גבוה פי 3-4 מאשר אז. כשהן מרוויחות כך, ובעיקר כשהן מגדילות כך את הרווח, זה על חשבונכם. רשות שוק ההון כבר סיפרה לנו בדוח השנתי ל-2024 שהתחרות בשוק הביטוח חלשה. עכשיו, באיחור היא מתחילה לפעול.  


רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות עמית גל, בוחנת הפעם את התמחור בענף ביטוח הרכב, ומסקנותיה הובילו לאולטימטום חריג: חברות שיגבו פרמיות מופרזות על מקיף וצד ג' יצטרכו לתקן במחירים, בתוך שלושה חודשים, או לאבד את זכותן לשווק פוליסות רכב חדשות. הסיבה? הבדיקה מצאה פערים "מהותיים" בין רמת הסיכון הביטוחי בפועל לבין המחירים שגובה השוק. במילים פשוטות, חברות נהנו מהכנסות והפרמיות עלו הרבה מעבר למה שהצדיק הסיכון.

מגדל: ה"מוצלחת" לעת עתה

בין החברות שנדרשו לעדכן במסמך המקורי הייתה גם מגדל מגדל ביטוח -0.08%  , אך בעדכון רשמי שפרסמה החברה ‏הבוקר הובהר כי הרשות בחרה בשלב זה לא להורות למגדל לעדכן תעריפים בביטוח רכב רכוש. לעת עתה היא רשאית להמשיך לשווק ביטוח רכב תחת התעריפים הקיימים שלה. מבחינת מגדל, זו "חותמת טובה", בחירה רגולטורית תומכת, שעשויה לשמש כמקרה בוחן לרווחיות המתחרות. אם מגדל שומרת על רווחיות "מאוזנת" יחסית, בלי רווחיות יתר קיצונית, היא עשויה למשוך לקוחות רכב שתהיו מודעים לריכוז רגולטורי בתמחור. במבט על הדוחות, ניתן לראות כי יחס התביעות מול ההוצאות עומד באזור 90%, יחס חיובי אם כי לא קיצוני כמו שמציגות חלק מהחברות האחרות. להרחבה על דוחות מגדל מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8% 

הפניקס: הדוגמא הנגדית

ובינתיים, הפניקס פרסמה היום דוחות חזקים במיוחד: רווח כולל של 803 מיליון שקל ברבעון, 2.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, ותשואה להון של 29.2%. רווח הליבה (לפני השקעות ושוק ההון) גם הוא גבוה, וכפי שצוין בדוח, חלק ניכר מהשורה התחתונה הגיע מרווחיות בענפי הביטוח הכללי והרחבת פעילות בניהול נכסים.