סאני תקשורת צונחת ברווחים - 7.2 מיליון שקל ברבעון

יבואנית ומשווקת מוצרי סמסונג בארץ, דיווחה על עליה בהכנסות אבל ירדה ברווחיות; החברה חתמה על הסכם ל-5 שנים נוספות כיבואן הרשמי של סמסונג

|
משה פרי, צילום: סיוון פרג'

חברת הסלולאר  סאני תקשורת +2.1% סאני תקשורת 160.7 +2.1% סאני תקשורת בסיס:157.4 פתיחה:157.4 גבוה:160.7 נמוך:157.4 תמורה:194,777 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , יבואנית  סמסונג בארץ, מדווחת על עליה של כ-4.4% בהכנסות, עם זאת חוותה החברה ירידה של כ-54% ברווח הנקי. לדברי החברה, הירידות מיוחסת לשחיקה ברווח הגולמי. המנייה ירדה בכ-5% בשנה החולפת ונסחרת כעת במכפיל של 10.6 על הרווח הנקי של 12 החודשים (לעומת 8.6 על בסיס תוצאות הרבעון הקודם). בנוסף, דיווחה החברה על חתימת הסכם לפיו תמשיך החברה לשמש כיבואן סמסונג בישראל. 

הכנסות החברה ברבעון הנוכחי עמדו על כ-330 מיליון שקל עליה של כ-4.4% לעומת הכנסות של כ-316 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לגידול במכירת המכשירים כתוצאה מהשקה של סדרות ה-NOTE10 וה-A, ומהגדלת מגוון המכשירים.

הרווח הנקי של החברה עמד על כ-7.2 מיליון שקל, לעומת כ-15.5 מיליון שקל ירידה של כ-53.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי של החברה הגיע כ-33.2 מיליון שקל לעומת כ-42.7 מיליון שקל ירידה של כ-22.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי מיוחס לשינויים בתמהיל מכירות המוצרים ושחיקת הרווח הגולמי בקטגוריית החלפים והמכשירים.

ברמה התפעולית, החברה הציגה שיפור קל, כאשר שולי הוצאות התפעול עמדו על כ-4.7% לעומת כ-5% ברבעון המקביל, אולם השחיקה ברווחיות הגולמית כאמור, גררה ירידה של כ-35% ברווח התפעולי שעמד על כ-17.5 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח תפעולי של כ-26.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

בנוסף דיווחה החברה על חתימה על הסכם בלעדיות ל-5 שנים נוספות כיבואן הרשמי של סמסונג ולשיווק מוצריה בארץ. לדברי החברה, ההסכם החדש כולל שיפורים  בתנאי הסחר בין החברות וכן מחויבות של סמסונג העולמית בהמשך להרחבת רשת החנויות של סאני.

משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית אמר: "אנו מודים לחברת סמסונג על הבעת האמון המשמעותית ועל חידוש ההסכם והרחבתו לתקופה של 5 שנים נוספות. סמסונג זיהתה את כוח המכירה והמותג של סאני בשיווק מוצריה בישראל עם נתח שוק שהגיע הרבעון לשיא של 57% משוק הסלולר בישראל, גבוה בהרבה מנתחי השוק של סמסונג במדינות ברות השוואה. אנו מחויבים להמשיך את תנופת ההצלחה והמכירות של מוצרי סמסונג בישראל, הנחשבים לחדשניים ולאהודים ביותר על הציבור בישראל, ולמנף את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם סמסונג העולמית לטובת הרחבת הפעילות וכניסה לתחומים משיקים נוספים, בהם אנו מזהים פוטנציאל עסקי רב".

"שוק התקשורת בישראל ב-2019, בדגש על הרבעון השלישי, עובר תמורות משמעותיות ונהנה מתחרות רבה שבאה לידי ביטוי במחירי המכירה ובצורך בביצוע התאמות בפנייה לקהלי יעד שונים. הגמישות העסקית של סאני, לצד היצע המוצרים הרחב של סמסונג, מאפשר לנו להציג צמיחה נוספת ושיפור בהיקף המכירות וברווח ביחס לרבעון השני, על אף אתגרי הסביבה העסקית והתחרותית. בנוסף, הפרשי שער חליפין וירידת שער החליפין של השקל ביחס לדולר השפיעו גם ברבעון השלישי והגדילו את הוצאות המימון".

"סאני רואה בתקופה זו הזדמנות, ואנו דואגים לנצל את תנאי התחרות בישראל לטובת הגדלת נתח השוק והרחבת פריסת רשת החנויות שלנו שהגיעה לכ-22 חנויות. הצלחת מהלך זה תבסס את מובילותה של סאני ותאפשר לנו ליהנות מהמשך צמיחה מהירה, לצד שיפור ברווח וברווחיות עם השינוי הצפוי בתנאי השוק".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות