גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין
דוחות

גולף: ההכנסות ברבעון זינקו ב-31%

ההכנסות הסתכמו ב-251.8 מיליון שקל לעומת 191.9 ברבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי הסתכם ב-21.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 19 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד של 20 מיליון שקל לבעלי המניות

אביחי טדסה |

רשת האופנה וציוד הבית, גולף גולף -0.03%  מסכמת את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 251.8 מיליון שקל לעומת 191.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 31%. הרווח הנקי הסתכם ב-21.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה העליה בהכנסות נבעה בעקבות סגירה זמנית של חלק מחנויות החברה הסמוכות לאזורי הלחימה ברבעון המקביל אשתקד בתחילת  מלחמת חרבות ברזל.


הרווח הגולמי של גולף התסכם ב-153.7 מיליון שקל (61% מההכנסות), לעומת 113 מיליון שקל ברבעון אשתקד (58.9%). כאשר העלייה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי לשנת 2024 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות. ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי הסתכם ב-30.1 מיליון שקל לעומת 13.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.


הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי הסתכם בכ-1,466 שקל, לעומת כ-1,073 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-36.6%.


במבט שנתי, ההכנסות של גולף הסתכמו ב-871.5 מיליון שקל לעומת 852.2 מיליון שקל בשנה שעברה. החברה הציגה רווח נקי של 64.9 מיליון שקל לעומת הפסד של 44.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי ב-2024 הסתכם ב-83.9 מיליון שקל לעומת 3.5 מיליון שקל אשתקד.


ההכנסות של החברה מאופנת הלבשה ב-2024 הסתכמו ב-408.8 מיליון שקל עם רווח מגזרי של 46.5 מיליון שקל לעומת הכנסות של 394.1 מיליון שקל והפסד מגזרי של 34.2 מיליון שקל בשנת 2023.

ההכנסות של החברה מאופנת בית ב-2024 הסתכמו ב-462.6 מיליון שקל עם רווח מגזרי של 36.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 457.9 מיליון שקל ורווח מגזרי של 9 מיליון שקל בשנה שעברה.


סך מכירות הקבוצה בשנת 2024 הסתכמו בכ-871.5 מיליון שקל, לעומת כ-852.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-2.3%. עיקר הגידול במכירות נבע, בין היתר, מסגירה זמנית של חלק מחנויות החברה הסמוכות לאזורי הלחימה ברבעון הרביעי לשנת 2023 בתחילת מלחמת חרבות ברזל, בשילוב עם שיפור במכירות החנויות הזהות. העלייה קוזזה בחלקה מצמצום פעילות עדיקה וסגירת חנויות מפסידות נוספות במסגרת תכנית ההתייעלות. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 הסתכם בכ-1,268 שקל, לעומת כ-1,160 שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-9.3%.


החברה עדכנה שלאחר שלוש שנים, תחזור לחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך 20 מיליון שקל.


אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "קבוצת גולף מסכמת את שנת 2024 עם שיפור משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים, הודות לגידול בהכנסות וצמיחה ברווחיות, ויישום מהלכי טיוב ושיפור מתמשכים. במהלך השנה החולפת הצגנו צמיחה של כ-9.3% בפדיון החניות הזהות וסגרנו עשרות חנויות מפסידות. כמו-כן, אנו שמחים לדווח כי דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון ש"ח לבעלי המניות. בשנת 2025 בכוונתנו, בין היתר, להרחיב ולהעמיק את פעילותנו בערוצי השיווק המשלימים, דוגמת אתרי האונליין והמכירות הסיטונאיות. זאת לצד המשך התפתחות מועדון הלקוחות שלנו המונה כבר כ-1.6 מיליון חברים והשקה ראשונית ומדורגת של כרטיס האשראי החדש W המהווה פוטנציאל לערוץ הכנסות נוסף. באחרונה גם התחלנו בהפעלתו של המרכז הלוגיסטי החדש שהקמנו בקיסריה, אשר החליף ארבעה מרכזים לוגיסטיים ישנים וצפוי לייעל את תהליך האספקה, לחסוך בעלויות ולהרחיב את הצעת הערך ללקוח."

קיראו עוד ב"שוק ההון"


שווי השוק של גולף עומד על 316 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי שלה מסתכם בכ-200 מיליון שקל. מניית החברה עלתה ב-9% מתחילת השנה, וב-98% במהלך 12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

טסט

עדי ברזילי |
לאומי מדד ת"א 35 0.49% פועלים 0.56%