"כמו באיירון מן שאני עושה, כך אני מאמין באימון של אחד על אחד של הסוכנים שאני מגייס"
צילום: ענת קזולה
שם: אלכס מייטיס
תפקיד: מאמן ומתכנן פנסיוני ופרישה, סוכן ביטוח פנסיוני
מקום מגורים: תל מונד
מצב משפחתי: נשוי + 4
השכלה אקדמית ומקצועית: BA בכלכלה למנהל עסקים אוניברסיטת חיפה, MBA במנהל עסקים מכללת נתניה; קורסים מקצועיים: אימון מנטאלי, ניהול הידע בארגונים, תכנון פרישה.
ניסיון תעסוקתי: בענף מסוף 1998, כיהנתי במגוון תפקידים ניהוליים בסוכנויות הסדר ובחברות הביטוח. בתפקידי האחרון הייתי מנהל מכירות פיננסים וחא"ט במרחב מרכז, בכלל ביטוח ופיננסים
אלכס מייטיס נמצא היום בתהליך שבו הוא בונה לעצמו צוות של סוכנים שהוא מלווה באופן אישי במטרה ליצור קהילה של אנשי מקצוע. בראיון לביזפורטל הוא מספר איך בא לביטוי אצלו משבר גיל החמישים, על הלקוח שגילה, אחרי שאשתו חלתה בסרטן, 150 אלף שקל ששכבו בביטוח ישן, ואיך הוא בעצם מגשים את החלום של עצמו כבר עכשיו.
- "ללקוחות ששואלים באיזה מדד בדיוק להשקיע אני אומר שאין לי כדור בדולח ושחשוב לייצר פיזור"
- "אין הרבה סוכנות. הייתי מאוד רוצה שיהיו יותר נשים במקצוע הזה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפו בראיון המלא:
- 2.תותח בכל תחום! (ל"ת)סינדי 31/07/2024 13:40הגב לתגובה זו
- 1.נועם 30/07/2024 10:44הגב לתגובה זובכל מה שהוא עושה!

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח
בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים
מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.
רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה, פשוט לא הייתה שם.
פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.
"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"
העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".
- איך הרכב החשמלי משנה את עולם ביטוח הרכב בישראל?
- משרד האוצר פרסם את מכרז ביטוח הרכב הגדול בישראל לשנת 2026: כ-400 מיליון שקל בשנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".
ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".