נטע אלחמיסטר בקמפיין stop this story
צילום: הקונגרס היהודי האירופי

באים באנטי: קמפיין חדש באינסטגרם מבקש לשים סוף לאנטישמיות

"הסטורי של אווה" ממשיך ובגדול: פרויקט אינסטגרמי מסקרן קורא למחאה וירטואלית של צעירים נגד אנטישמיות. נשיא המדינה, עמרי כספי ובר רפאלי הצטרפו
זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהצלחת "הסטורי של אווה", מיזם האינסטגרם שיצרו מתי ומאיה כוכבי לקראת יום השואה שעבר, תעודד יוצרים וגופים נוספים ליצור מיזמים בהשראתה. הפרויקט המקורי דאז נוצר במטרה להחדיר מודעות לזוועות בקרב בני נוער, הניב 100 מיליון צפיות ביממה, סוקר ברחבי העולם וגרף מאות אלפי עוקבים.  והנה, כעת ה"המשך" מגיע בדמות פרויקט חדש, באותה הרשת החברתית, שלוקח את עניין המודעות לאנטישמיות צעד קדימה וקורא לבני נוער, ולכולם, ליטול חלק במחאה אינסטגרמית כלל-עולמית נגד התופעה.  הפעם, מאחורי היוזמה עומד ד"ר משה קנטור, המשמש כנשיא הקונגרס היהודי האירופי וקרן פורום השואה העולמי. הקונספט, בדומה ל"סטורי של אווה", יהיה רצף של סטוריז שיתגבשו יחד לסרטון, וגם במקרה הזה תעמוד במרכז דמות נשית צעירה. לאורך רצף התמונות הדמות הולכת ומתבגרת על רקע אירועים אנטישמיים אותנטיים שקרו ברחבי העולם החל משנות ה-30 של המאה ה-20, ועד 2020. אם תרצו, סלפי אנטישמיות. עד כאן הכל מאוד דומה לפרויקט הקודם, אבל "Stop This Story", השם שנבחר לפרויקט החדש, משלב גם מעורבות פעילה של העוקבים בדרך של מחאה וירטואלית: יוצרי פילטרים מובילים מרחבי העולם יצרו מסנני תמונה מיוחדים עבור הפרויקט, בהם העוקבים יכולים להשתמש כדי "לפלטר" את תמונת כף היד שלהם, עליה יופיע הכיתוב "Stop This Story". הסרטון  בעמוד האינסטגרם של הפרויקט שעלה אתמול כבר עומד על יותר ממיליון צפיות:   
מטבע הדברים, כדי שקמפיין מהסוג הזה יצבור תאוצה במהירות ויהפוך לוויראלי, הוא זקוק לדמויות ציבוריות ידועות שיובילו אותו. במקרה הזה, נמצאים שם בין השאר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השחקנית הבריטית ונסה קירבי, בר רפאלי, עומרי כספי, נטע אלחמיסטר וערן זהבי. "תחילתו של העשור החדש מסמנת נקודת מפנה חשובה גם בעולם הפילטרים באינסטגרם, עם קמפיין בינלאומי רחב היקף, שעושה, בפעם הראשונה בעולם, שימוש בפילטרים באינסטגרם וביוצרים המובילים שלהם, לשם יצירת תנועה גלובלית כנגד האנטישמיות. לא עוד רק פילטרים שגורמים לסטוריז שלנו להיראות יפים או מיוחדים יותר, אלא פילטרים הטומנים בחובם מסר חשוב. ובוודאי בימים אלו, בהם גל של אירועים אנטישמיים שוטף את העולם כולו", אמר ארז ברגבאום מנכ"ל סוכנות התוכן C, מקבוצת פובליסיס העולמית, מובילת הקמפיין באינסטגרם.   הפרויקט נוצר לקראת פורום השואה העולמי החמישי, שיתקיים בירושלים ב-23 בינואר 2020, לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, ובו צפויים להשתתף עשרות ראשי מדינות. גם אם קשה להניח שנשיא פולין אנדז'יי דודא, שהכריז שהוא לא ישתתף בפורום (כיוון שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתתף בו), יעשה לייק, אין ספק שהיוזמה תייצר תהודה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רפאל 16/01/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    אני נגד אנטישמיות ואני נגד בריונות ברשת כלפי אנשים עם ובלי מוגבלויות
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.