נטע אלחמיסטר בקמפיין stop this story
צילום: הקונגרס היהודי האירופי

באים באנטי: קמפיין חדש באינסטגרם מבקש לשים סוף לאנטישמיות

"הסטורי של אווה" ממשיך ובגדול: פרויקט אינסטגרמי מסקרן קורא למחאה וירטואלית של צעירים נגד אנטישמיות. נשיא המדינה, עמרי כספי ובר רפאלי הצטרפו
זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהצלחת "הסטורי של אווה", מיזם האינסטגרם שיצרו מתי ומאיה כוכבי לקראת יום השואה שעבר, תעודד יוצרים וגופים נוספים ליצור מיזמים בהשראתה. הפרויקט המקורי דאז נוצר במטרה להחדיר מודעות לזוועות בקרב בני נוער, הניב 100 מיליון צפיות ביממה, סוקר ברחבי העולם וגרף מאות אלפי עוקבים.  והנה, כעת ה"המשך" מגיע בדמות פרויקט חדש, באותה הרשת החברתית, שלוקח את עניין המודעות לאנטישמיות צעד קדימה וקורא לבני נוער, ולכולם, ליטול חלק במחאה אינסטגרמית כלל-עולמית נגד התופעה.  הפעם, מאחורי היוזמה עומד ד"ר משה קנטור, המשמש כנשיא הקונגרס היהודי האירופי וקרן פורום השואה העולמי. הקונספט, בדומה ל"סטורי של אווה", יהיה רצף של סטוריז שיתגבשו יחד לסרטון, וגם במקרה הזה תעמוד במרכז דמות נשית צעירה. לאורך רצף התמונות הדמות הולכת ומתבגרת על רקע אירועים אנטישמיים אותנטיים שקרו ברחבי העולם החל משנות ה-30 של המאה ה-20, ועד 2020. אם תרצו, סלפי אנטישמיות. עד כאן הכל מאוד דומה לפרויקט הקודם, אבל "Stop This Story", השם שנבחר לפרויקט החדש, משלב גם מעורבות פעילה של העוקבים בדרך של מחאה וירטואלית: יוצרי פילטרים מובילים מרחבי העולם יצרו מסנני תמונה מיוחדים עבור הפרויקט, בהם העוקבים יכולים להשתמש כדי "לפלטר" את תמונת כף היד שלהם, עליה יופיע הכיתוב "Stop This Story". הסרטון  בעמוד האינסטגרם של הפרויקט שעלה אתמול כבר עומד על יותר ממיליון צפיות:   
מטבע הדברים, כדי שקמפיין מהסוג הזה יצבור תאוצה במהירות ויהפוך לוויראלי, הוא זקוק לדמויות ציבוריות ידועות שיובילו אותו. במקרה הזה, נמצאים שם בין השאר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, השחקנית הבריטית ונסה קירבי, בר רפאלי, עומרי כספי, נטע אלחמיסטר וערן זהבי. "תחילתו של העשור החדש מסמנת נקודת מפנה חשובה גם בעולם הפילטרים באינסטגרם, עם קמפיין בינלאומי רחב היקף, שעושה, בפעם הראשונה בעולם, שימוש בפילטרים באינסטגרם וביוצרים המובילים שלהם, לשם יצירת תנועה גלובלית כנגד האנטישמיות. לא עוד רק פילטרים שגורמים לסטוריז שלנו להיראות יפים או מיוחדים יותר, אלא פילטרים הטומנים בחובם מסר חשוב. ובוודאי בימים אלו, בהם גל של אירועים אנטישמיים שוטף את העולם כולו", אמר ארז ברגבאום מנכ"ל סוכנות התוכן C, מקבוצת פובליסיס העולמית, מובילת הקמפיין באינסטגרם.   הפרויקט נוצר לקראת פורום השואה העולמי החמישי, שיתקיים בירושלים ב-23 בינואר 2020, לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, ובו צפויים להשתתף עשרות ראשי מדינות. גם אם קשה להניח שנשיא פולין אנדז'יי דודא, שהכריז שהוא לא ישתתף בפורום (כיוון שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתתף בו), יעשה לייק, אין ספק שהיוזמה תייצר תהודה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רפאל 16/01/2020 08:46
    הגב לתגובה זו
    אני נגד אנטישמיות ואני נגד בריונות ברשת כלפי אנשים עם ובלי מוגבלויות
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.