דן אלעזרי. מנכ"ל יוניברסל מקאן
צילום: יח"צ

שוק המדיה: האם הממונה תדרוש מידע מערוצי הטלוויזיה?

פניה אל הערוצים מתבקשת כדי להשוות את המידע אותו מעבירות חברות המדיה לממונה ולהצליב אותו עם דו"חות המכר של הערוצים כדי לקבל את התמונה המלאה על הנעשה בשוק
משה בנימין |

בדיקת שוק רכש המדיה בישראל, על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, עלתה שלב בשבוע האחרון עם דרישה לקבלת מידע מחברות המדיה. כעת נראה כי הצעד המתבקש הבא יהיה פנייה לגופי המדיה בטלוויזיה: קשת, רשת וערוץ עשר. בשוק הפרסום מעריכים כי אין מדובר בשאלה של אם, אלא מתי.

מצד הממונה על ההגבלים העסקיים סירבו להגיב לשאלה האם דרשה הממונה מידע בנושא רכש זמן אוויר מצד גופי המדיה בטלוויזיה. בדיקת אייס במקביל מעלה כי נכון לעכשיו טרם התקבלה דרישה שכזו בקשת, רשת או ערוץ עשר אך מנגד נראה כי גם שם מעריכים שבקשה כזו מצד הממונה תנחת על מפתן דלתם בקרוב. 

כאמור, הרקע לבחינת שוק רכש המדיה הן הבקשות למיזוג חברות בין TMF ליוניון ובקשה לפטור מהסדר כובל, לטובת רכש מדיה במשותף בין זניט למדיה קום. כשפי שהיה במקרי עבר, בקשות אלו למיזוג ושיתוף פעולה בשוק המדיה הריכוזי מגיעות כניסיון להתמודד עם נתח השוק של יוניברסל מקאן, החברה החזקה בשוק שבעבר כבר הוגבלה על ידי הממונה ל-25% נתח שוק בפריים טיים כל עוד רכשה את המדיה עבור גליקמן שמיר סמסונוב. משזה נרכש על ידי קבוצת פובליסיס, פג התנאי ופג תוקפה של ההגבלה. 

פניית הממונה אל ערוצי הטלוויזיה נדרשת באופן טבעי כשהנושא הנידון הם נתחי השוק של חברות המדיה. גופי המדיה משמשים גורם רלוונטי לסוגיה - מה שמתיישב עם התגובה  הקודמת של הממונה על ההגבלים העסקיים לפיה "יצאה דרישה לכל הגורמים הרלוונטיים בשוק". גורם בשוק המדיה אומר לאייס כי פניה אל הערוצים מתבקשת כדי להשוות את המידע אותו מעבירות חברות המדיה לממונה ולהצליב אותו עם דו"חות המכר של הערוצים כדי לקבל את התמונה המלאה על הנעשה בשוק.

מתווה נוסף שבו הממונה עשויה לפעול כדי ללמוד יותר על הנעשה בשוק, הוא פנייה למפרסמים בדרישה שגם אלו יחשפו את ההוצאות על זמן אוויר בערוצים המסחריים. דהיינו דרישה להציג בפניהם מסמכים מהם יהיה ניתן ללמוד על התשלום לחברות המדיה וכך להשוות אל מול התשלום שהועבר לערוצי הטלוויזיה על ידן במטרה לגלות את נתוני האמת על העמלות הנהוגות כיום בתעשייה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״