עדי סופר תאני דורי בן ישראל מזבלה פייסבוק
צילום: יח"צ, דפנה טלמון

צו מניעה ופיצוי: תביעה נגד פייסבוק על חסימת המזבלה

בעלי האתר דורי בן ישראל טוען כי הפנה את הגולשים לעמוד תוצאות בגוגל ובו פרטים אישיים ולא למזבלה, כך שכלל לא הפר את מדיניות הרשת, שהחליטה אתמול להפעיל נגדו סנקציות קשות
משה בנימין | (6)

יממה בלבד לאחר שפייסבוק ישראל חסמה את הקישורים לאתר המזבלה, וכן קישורים משנים קודמות בטענה כי הפר את מדיניות השימוש ברשת החברתית, הקרב בין הצדדים מסלים. בעלי מזבלה דורי בן ישראל הגיש היום (יום ה') תובע את פייסבוק ישראל, פייסבוק אירלנד ופייסבוק ארה"ב ב-100 אלף שקל בגין פגיעה במוניטין ובשמו הטוב. 

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד יונתן קלינגר, דורש בן ישראל צו מניעה קבוע שיגן עליו "מהביריונות של הרשת החברתית", כך לדבריו.

לטענת בן ישראל, "בפייסבוק לא הסתפקו רק בחסימת הדומיין ואף מחקו למעלה מ-25 מיליון שיתופים, לייקים ותגובות מ-18,000 כתבות בבלוג שהועלו לפייסבוק על ידי הגולשים, כאשר חלק ניכר מהן כתבות ביקורתיות על התנהלות חברת פייסבוק ישראל, מנהל המשברים שלה זמיר דחב"ש והמנכ"לית עדי סופר תאני. בנוסף פייסבוק הציבה הודעת אזהרה בפני גולשים ששיתפו במרוצת השנים כתבות מהבלוג, בה נכתב כי מדובר בתוכן ספאם שאינו מותר לשיתוף. כל הקישורים הוסרו ונאסרו לשימוש גם באינסטגרם ובמסנג'ר".

אמש שלחה פייסבוק ישראל את תגובתה הרשמית ובה ההסבר לסנקציות כנגד המזבלה: "אנחנו רוצים שאנשים ירגישו בטוחים כשהם משתמשים בפייסבוק. לכן פיתחנו אוסף כללי קהילה המתארים איזה סוג שיתוף מותר בפייסבוק ועל איזה סוג של תוכן אנשים עשויים לדווח לנו ויוסר. כללי הקהילה שלנו מציינים בבירור: 'אינך רשאי לפרסם פרטים אישיים של אחרים ללא הסכמתם'. לכן אם אנו מקבלים דיווח על תוכן אשר מפרסם מספרי טלפון וכתובות דוא"ל של אנשים, ללא הסכמתם, נסיר תוכן זה".

בן ישראל טוען מנגד כי "מדובר בטענה שקרית שמציגה מציאות מסולפת שבה ענקית כמו פייסבוק מרשה לעצמה לרמוס את חופש העיתונות והביטוי רק בכדי לטרפד ביקורת עליה. ב-2016 נחשף במזבלה כי פייסבוק ישראל ומשרד היחצ 'שלום תל אביב' ריגלו אחר תנועת 'באים לבנקאים', כזכור לאחר הפרסום, קישורים רבים שהפנו לכתבה נעלמו באופן מיסתורי מפייסבוק".

לשיטתו של בן ישראל, אסור היה לפייסבוק לחסום את אתר המזבלה מכיוון שהוא (בן ישראל) השתמש ב"דומיין מיוחד וניתוב שנעשה באמצעות מנוע החיפוש של גוגל". במילים אחרות בן ישראל טוען שההפנייה מהפייסבוק לאותם פרטים אישיים לא העבירה את הגולשים לאתר המזבלה אלא לעמוד תוצאות חיפוש מגוגל ולכן לא אתר המזבלה צריך לשאת בעונש. 

עורך דינו של בן ישראל, יהונתן קלינגר: "התביעה שהוגשה היום מטרתה פשוטה: לעצור את הפרסומים שרשת פייסבוק מבצעת תוך שהיא מעלה טענות לא נכונות ופוגעת ביכולת החופשית של משתמשיה לשתף תכנים. לא יתכן שחברה מסחרית תפגע כך בחופש ביטוי של אנשים ותמנע מהם לדעת את האמת בשם ההגנה על האינטרסים המסחריים שלהם". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בן ישראל, בעלי המזבלה: "החל מהיום המזבלה פוצחת במאבק חסר תקדים בהגנה על חופש העיתונות והביטוי בישראל, הן משפטית והן בקמפיינים להעלאת המודעות. אנתב את כל הכישורים, הנכסים והיכולות שלי בכדי להעביר לחברת פייסבוק ישראל את המסר, למען תדע בצורה הברורה ביותר שלא נאפשר לה עוד לנהוג כביריון".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בני 17/03/2017 07:10
    הגב לתגובה זו
    אתר קיקיוני ולא מעניין, בלי פייסבוק מי בכלל היה שומע עליו
  • 5.
    גורי 16/03/2017 22:26
    הגב לתגובה זו
    מצליח להוציא חברה כל כך גדולה - כל כך קטנה
  • 4.
    ---- 16/03/2017 20:54
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה!
  • 3.
    אחד 16/03/2017 16:55
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת חוסמת דפים עסקיים פוגעת במנהלי קמפיינים אין שירות לקוחות ופיצוי ללקוחות , האפלקציה שלה מסנג'ר מאזינה בניגוד לחוק הישראלי בסלולר למשתמש בהאזנת שסתר . הגיע הזמן שבתי משפט והפרקליטות תעורר. לא תוכל להתחבא תחת שום תקנון
  • 2.
    כושי כלב קט ואהוב 16/03/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    חבל שזאת לא תביעה ייצוגית! נהיה מפחיד מאוד לחיות תחת הגרזן המונף של פייסבוק ישראל! החסימות הלא מוצדקות וחוסר המענה לפניות ולתחינות לשחרור. אלו וגם הלייקים הפיקטייביים שמפריעים לפרסום וגוזלים את כספי ישראלים רבים. כמה חבל שזאת לא תביעה ייצוגית. ישנם ישראלים רבים וטובים שאוכלים מרורים בפייסבוק באמת ללא כל הצדקה. אולי בכל זאת תביעה ייצוגית? בהצלחה לך דורי.
  • 1.
    ח"כ באסל גטאס 16/03/2017 14:36
    הגב לתגובה זו
    באסל גטאס הוא חבר כנסת בכנסת ישראל ולמרות זאת פעל בניגוד לאינטרסים שלה, בכך שהבריח מכשירי טלפון לאסיר בטחוני ועל כן נמצא בהליך להדחתו מהכנסת. דורי מנצל כל הזדמנות כדי לטנף על פייסבוק ועוד עושה זאת מתוך הפרופיל שלו בפייסבוק ולכן פייסבוק עושים את הדבר הכי טבעי כדי למנוע זאת.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.