נדב פרסמן
צילום: ראובן קפוצינסקי

טלנובלת פרסמן, טייק 2565#: "בקשת באומן למנוע המעבר למקאן – מצג שווא ונקמנות"

שבועיים לאחר בקשת באומן לצו מניעה נגד המעבר הדרמתי של פרסמן למקאן, מגיעה תשובת מקאן לבית הדין, שטוענת שבאומן פוגע בחופש העיסוק של פרסמן
אלכסנדר כץ | (9)

מקאן תל אביב טוען כי התנהלות באומן בר ריבנאי בפרשת מעברו של נדב פרסמן נובעת "מיצר נקמנות" – כך השיב בתגובה שהגיש השבוע לעתירה לצו מניעה זמני שהוגשה לפני שבועיים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

 

כזכור, בתחילת אוגוסט נודע כי פרסמן, סמנכ"ל הקריאייטיב של באובן בר ריבנאי, עוזב את המשרד לאחר 8 שנים ועובר ליריב המר ביותר בתעשייה - מקאן תל אביב. פרסמן שרשם בבאומן את שנותיו היפות כאיש קריאייטיב יחד עם הצלחה תדמיתית, קריאייטיבית ומסחרית של המשרד נענה לחיזוריו של עמית משיח, הבוס החדש של מקאן, ויחד איתו הוא אמור להרכיב נבחרת ניהולית מבטיחה שכוללת גם את אלדד וינברגר לאחר שנתיים כמשנה למנכ"ל mako.

 

בעקבות כך שלח משרד באומן מכתב דרישה להקפיא את העסקתו של פרסמן עד נובמבר 2016, כלומר שנה ו-3 חודשים, וזאת משום שפרסמן מחזיק באמתחתו סודות מסחריים. בהמשך הגישו במשרד עתירה לבית הדין בדרישה לצו מניעה זמני.

 

בתגובה טוענים במקאן כי באומן בר מטעה את בית הדין, ופוגע בחופש העיסוק של פרסמן בכך שהוא מתכחש למציאות של הענף בו הוא פועל, בו עובדים בכירים רבים עוברים בין מקומות עבודה כל העת.

 

כל כולה של בקשת באומן, טוענים במקאן באמצעות עורכי הדין ליאור שמעוני ואן נחום, היא פגיעה אנושה בחוק יסוד חופש העיסוק ונובעת אך ורק מתוך אינטרס למנוע תחרות וגרוע מכך - מיצר הנקמנות, כאשר המשרד משליך את כל יהבו הקיומי על העסקתו של פרסמן שבחר באופן לגיטימי לא להיות יותר מועסק במשרד זה.

 

בניגוד לטענה של באומן בר, טוענים עורכי הדין שמעוני ונחום, מקאן החתימה עובד בכיר על 12 חודשי צינון - באומן הציגה הסכם שכלל אינו חתום על ידי העובד ובכך הטעתה באופן חמור את בית הדין ואת כלי התקשורת. יתרה מכך, במקאן אומרים כי באומן טענה שמקאן מתנה תקופת צינון על בכיריה, טענה שגויה ולראיה הציג מקאן חוזה העסקה של עובד בכיר.

 

בתשובת מקאן לבית הדין נכתב כי באומן בר מנסה בעצמו לגייס ואף גייס לשורותיו בכירים ממשרדים מתחרים אחרים כמו יורם לוי, שעבר ממשרד שלמור, גם אם המשמעות היא עבודה עבור לקוחות מתחרים גם ממקאן עברו בכירים כמו שחר פילר שמונה לסמנכ"ל קריאייטיב בדרורי שלומי או טל רביב שעבר ממקאן ליהושע TBWA.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"ממילא לא קיים חשש לפגיעה בסודות מסחריים בין אם משום שכל עובד חתום על שמירת סודיות, וכך אנו מצפים מכל עובד שמצטרף אלינו לנהוג; ובין אם משום שבפועל אין תחרות אמתית בין לקוחות המשרדים משום שרובם המוחץ לא מתחרים זה בזה באותה קטגוריה", כותבים במקאן.

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    טלי 08/09/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב שהוא אוגילבי, לא אלמן ישראל. מה אתם מתביינים באומן? מותר לעבור משרד. אולי רק בצפון קוריאה לא. הסיפור יצא מכל פורפורציה. אבל ממש.
  • 7.
    באומן מפחדים 08/09/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
    יוסי מפחד שכל להקוחות ידעו עכשיו מי היה הסושף של מי.
  • 6.
    אילן הכניס ליוסי 08/09/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    בבית בצינון. במקאן במסדרון. או בים משחק שש בש. מה זה משנה? כך או כך אילן השיג את שלו. הוציא ליוסי את הונטיל. ויוסי עוד מספר לכל העולם שאין לו גלגל רזרבי והוא על הג'אנט. שח. מט.
  • 5.
    כוחות השוק (ל"ת)
    פרסמן מי ?... 08/09/2015 09:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תמונת מצב 07/09/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    נכון המון חבר'ה מוכשרים תרמו ועשו ויצרו, אבל צריך אחד שיניע ידחוף ויצרח כדי שזה יקרה. אז כן, זה הוא ולא אחר. אמנם טיפוס קפריזי שחצן ובוגדני מסתבר, אבל אי אפשר לקחת ממנו את המהפכה שעשה בבאומן.
  • בכל פעם שנרגיש תקועים, נביא כיוון מדובב. (ל"ת)
    לא נורא 07/09/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא רלוונטי 07/09/2015 16:24
    הגב לתגובה זו
    באומן לא "עושה כאילו" כל יהבו הקיומי על פרסמן. במבנה שנוצר זה באמת ככה. יוסי כשהוא לבד לא נספר על ידי לקוחות.
  • 2.
    העורך 07/09/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    הכתבה כמו שהיא משעממת ולועסת חומר ישן. תודה
  • 1.
    מוקי 07/09/2015 14:44
    הגב לתגובה זו
    התיכון לאירופה השנה, 2,800 נמסו או הוגדרו פאראזיטים. מליסה פלמינג, דוברת פילים, אמרה לרשת B2B שיש מספר דברים שמדינות בוקה רטון יכולות לעשות כלאחר יד או רגל להתמודד עם המשבר ולמרוח: "ראשית, מה זה להקים מרכזי כינוס ורישום ביוון, בובו ראקו שינוהלו על ידי הענק האירופי בתמיכה שלנו כדי חופש על מבקשי אסלה במדינות אלה, אך זה יצליח רק בתנאי נמלים יחולקו בין סאמבוסק אירופה ולא יתפזרו בניו המפשרדיניו.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.