טלנובלת פרסמן, טייק 2565#: "בקשת באומן למנוע המעבר למקאן – מצג שווא ונקמנות"
מקאן תל אביב טוען כי התנהלות באומן בר ריבנאי בפרשת מעברו של נדב פרסמן נובעת "מיצר נקמנות" – כך השיב בתגובה שהגיש השבוע לעתירה לצו מניעה זמני שהוגשה לפני שבועיים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.
כזכור, בתחילת אוגוסט נודע כי פרסמן, סמנכ"ל הקריאייטיב של באובן בר ריבנאי, עוזב את המשרד לאחר 8 שנים ועובר ליריב המר ביותר בתעשייה - מקאן תל אביב. פרסמן שרשם בבאומן את שנותיו היפות כאיש קריאייטיב יחד עם הצלחה תדמיתית, קריאייטיבית ומסחרית של המשרד נענה לחיזוריו של עמית משיח, הבוס החדש של מקאן, ויחד איתו הוא אמור להרכיב נבחרת ניהולית מבטיחה שכוללת גם את אלדד וינברגר לאחר שנתיים כמשנה למנכ"ל mako.
בעקבות כך שלח משרד באומן מכתב דרישה להקפיא את העסקתו של פרסמן עד נובמבר 2016, כלומר שנה ו-3 חודשים, וזאת משום שפרסמן מחזיק באמתחתו סודות מסחריים. בהמשך הגישו במשרד עתירה לבית הדין בדרישה לצו מניעה זמני.
בתגובה טוענים במקאן כי באומן בר מטעה את בית הדין, ופוגע בחופש העיסוק של פרסמן בכך שהוא מתכחש למציאות של הענף בו הוא פועל, בו עובדים בכירים רבים עוברים בין מקומות עבודה כל העת.
כל כולה של בקשת באומן, טוענים במקאן באמצעות עורכי הדין ליאור שמעוני ואן נחום, היא פגיעה אנושה בחוק יסוד חופש העיסוק ונובעת אך ורק מתוך אינטרס למנוע תחרות וגרוע מכך - מיצר הנקמנות, כאשר המשרד משליך את כל יהבו הקיומי על העסקתו של פרסמן שבחר באופן לגיטימי לא להיות יותר מועסק במשרד זה.
בניגוד לטענה של באומן בר, טוענים עורכי הדין שמעוני ונחום, מקאן החתימה עובד בכיר על 12 חודשי צינון - באומן הציגה הסכם שכלל אינו חתום על ידי העובד ובכך הטעתה באופן חמור את בית הדין ואת כלי התקשורת. יתרה מכך, במקאן אומרים כי באומן טענה שמקאן מתנה תקופת צינון על בכיריה, טענה שגויה ולראיה הציג מקאן חוזה העסקה של עובד בכיר.
בתשובת מקאן לבית הדין נכתב כי באומן בר מנסה בעצמו לגייס ואף גייס לשורותיו בכירים ממשרדים מתחרים אחרים כמו יורם לוי, שעבר ממשרד שלמור, גם אם המשמעות היא עבודה עבור לקוחות מתחרים גם ממקאן עברו בכירים כמו שחר פילר שמונה לסמנכ"ל קריאייטיב בדרורי שלומי או טל רביב שעבר ממקאן ליהושע TBWA.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
"ממילא לא קיים חשש לפגיעה בסודות מסחריים בין אם משום שכל עובד חתום על שמירת סודיות, וכך אנו מצפים מכל עובד שמצטרף אלינו לנהוג; ובין אם משום שבפועל אין תחרות אמתית בין לקוחות המשרדים משום שרובם המוחץ לא מתחרים זה בזה באותה קטגוריה", כותבים במקאן.
- 8.טלי 08/09/2015 15:45הגב לתגובה זואפשר לחשוב שהוא אוגילבי, לא אלמן ישראל. מה אתם מתביינים באומן? מותר לעבור משרד. אולי רק בצפון קוריאה לא. הסיפור יצא מכל פורפורציה. אבל ממש.
- 7.באומן מפחדים 08/09/2015 15:33הגב לתגובה זויוסי מפחד שכל להקוחות ידעו עכשיו מי היה הסושף של מי.
- 6.אילן הכניס ליוסי 08/09/2015 14:15הגב לתגובה זובבית בצינון. במקאן במסדרון. או בים משחק שש בש. מה זה משנה? כך או כך אילן השיג את שלו. הוציא ליוסי את הונטיל. ויוסי עוד מספר לכל העולם שאין לו גלגל רזרבי והוא על הג'אנט. שח. מט.
- 5.כוחות השוק (ל"ת)פרסמן מי ?... 08/09/2015 09:55הגב לתגובה זו
- 4.תמונת מצב 07/09/2015 16:52הגב לתגובה זונכון המון חבר'ה מוכשרים תרמו ועשו ויצרו, אבל צריך אחד שיניע ידחוף ויצרח כדי שזה יקרה. אז כן, זה הוא ולא אחר. אמנם טיפוס קפריזי שחצן ובוגדני מסתבר, אבל אי אפשר לקחת ממנו את המהפכה שעשה בבאומן.
- בכל פעם שנרגיש תקועים, נביא כיוון מדובב. (ל"ת)לא נורא 07/09/2015 21:50הגב לתגובה זו
- 3.לא רלוונטי 07/09/2015 16:24הגב לתגובה זובאומן לא "עושה כאילו" כל יהבו הקיומי על פרסמן. במבנה שנוצר זה באמת ככה. יוסי כשהוא לבד לא נספר על ידי לקוחות.
- 2.העורך 07/09/2015 15:43הגב לתגובה זוהכתבה כמו שהיא משעממת ולועסת חומר ישן. תודה
- 1.מוקי 07/09/2015 14:44הגב לתגובה זוהתיכון לאירופה השנה, 2,800 נמסו או הוגדרו פאראזיטים. מליסה פלמינג, דוברת פילים, אמרה לרשת B2B שיש מספר דברים שמדינות בוקה רטון יכולות לעשות כלאחר יד או רגל להתמודד עם המשבר ולמרוח: "ראשית, מה זה להקים מרכזי כינוס ורישום ביוון, בובו ראקו שינוהלו על ידי הענק האירופי בתמיכה שלנו כדי חופש על מבקשי אסלה במדינות אלה, אך זה יצליח רק בתנאי נמלים יחולקו בין סאמבוסק אירופה ולא יתפזרו בניו המפשרדיניו.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
