שינוי ב'בולטון פוטנציאל': מנכ"לית משרד הפרסום הגדול במגזר החרדי דנה בריל פורשת
דנה בריל, מנכ"לית משרד הפרסום הגדול ביותר במגזר החרדי, בולטון פוטנציאל, עוזבת את המשרד - כך נודע לאייס. את מקומה של בריל יתפוס שי חגואל, ששימש עד כה כמנהל שיווק בקבוצת שטראוס.
בריל מונתה למנכ"לית בולטון לאחר פרישתה ב-2007 של לאה שטרן. לצורך המינוי הבכיר היא נאלצה לחצות את הקווים מפרסום גל, ממתחריו הגדולים של בולטון פוטנציאל במגזר החרדי, בו שימשה כסמנכ"לית לקוחות.
במכתב שהוציא לעובדיו, כתב יו"ר ובעלי משרד הפרסום אברהם בריסק: "במהלך השנים, ידע המשרד אירועים מהותיים רבים, אשר השפיעו רבות על המשק בישראל. בולטון פוטנציאל, כחברה פורצת דרך, פתחה אופקים רבים וחדשים ללקוחותיה, במגזרים השונים. דנה בריל הובילה, ביחד עם מנהלי המחלקות, את פעילות המשרד ביד רמה, בנחישות ובמחויבות טוטאלית ללקוחותיו. דנה בריל פעלה מתוך רמת מקצועיות גבוהה ומהיכרות עמוקה של עולם הפרסום והשיווק, בכלל ושל המגזר החרדי והדתי לאומי, בפרט".
כאמור, את בריל יחליף חגואל, שהחל את דרכו המקצועית בענף הפרסום לפני כ-20 שנה. לפני כ-12 שנים החל בקריירת שיווק בקבוצת שטראוס, כמנהל מותג דנונה ואחר כך כמנהל תחום החלב ביוטבתה. ב-6 השנים האחרונות ניהל חגואל את שיווק השוקולד והמאפה בחטיבת 'תענוג והנאה' של הקבוצה. בין השאר הוביל חגואל מהלכי שיווק בולטים כמו השקת 'בפלות', השפה התקשורתית החדשה של הפרה ועוד.
על חגואל כתב בריסק: "את שי חגואל אני מכיר כבר יותר מעשר שנים, כאדם מוכשר במיוחד, איש בעל תודעת שירות גבוהה, איש של אנשים ושל קשר עם אנשים, המכיר היטב את המגזרים בהם אנו פועלים. אנחנו מאחלים לשי חגואל ולכולנו הצלחה גדולה בתפקידו החדש. בעזרת ה' יעשה ויצליח!".
כאמור, בולטון פוטנציאל הוא משרד הפרסום הגדול במגזר החרדי. על פי דירוג יפעת בקרת פרסום עמד מחזור הפעילות של המשרד ב-2014 על כ-17.7 מיליון שקלים. המשרד רשם קיטון משמעותי בהיקפי הפעילות על רקע מבצע צוק איתן שהשלכותיו על ענף הפרסום היו ישירות. זאת, בשל הקטנת תקציבי הפרסום של רשת שופרסל, קבוצת שטראוס ודואר ישראל. המפרסמים הבולטים של בולטון הם חברות המזון ורשתות השיווק, קבוצת שטראוס, קבוצת אסם ורשת שופרסל בהתאמה. עוד מפרסמים בולטים הם מכבי שירותי בריאות, בנק מרכנתיל דיסקונט ותדיראן גרופ.
במשרד הפרסום אישרו לאייס את הפרטים.
- 8.אלה 18/06/2015 00:20הגב לתגובה זווכל הקנאים והממורמרים יחיו וימשיכו לקנא
- 7.מירי 17/06/2015 22:00הגב לתגובה זושי מסתמן כשינוי לטובה, מאחלת צמיחה למשרד
- 6.בהצלחה דנה!!!! (ל"ת)עופר 17/06/2015 09:04הגב לתגובה זו
- 5.קולגה 16/06/2015 15:13הגב לתגובה זושי מוכשר, נעים, איכותי ומבריק. הצליח בשטראוס יצליח לא פחות בבולטון. איך אומרים אצלכם? בעזרת השם...
- 4.מבין 16/06/2015 15:02הגב לתגובה זולא מאמין לאף מילה שלה
- 3.שירה 16/06/2015 13:52הגב לתגובה זואישה מדהימה משכמה ומעלה, מוכשרת, שירותית, חדה, תקתקנית על, מוליטיטסקינג. אין ספק על תרומתה לבולטון ואין ספק שתצליח בכל דרך בה תבחר. בהצלחה !
- שירה חדשה 16/06/2015 14:39הגב לתגובה זוכל הכבוד על הפרגון שירה או מי שלא תהיי
- 2.בהצלחה לדנה בעבודה החדשה (ל"ת)יעקב 16/06/2015 09:04הגב לתגובה זו
- 1.אחד שיודע 15/06/2015 20:11הגב לתגובה זוואני חושב שרק טוב יצא מהפרידה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים הנוכחיים ובפוטנציאל שיבוא בהמשך הדרך. כיף לראות שעבודה מאומצת מובילה לכלום בסופו של דבר.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
