מצטרפים לפאנל: טל שוויגר ממקאן ושחר פילר מדרורי שלומי ישפטו בפסטיבל NY

שוויגר ופילר מצטרפים לעמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל במקאן. טרם ידוע באילו קטגוריות ישפטו. ב-2013 כללה התחרות 6 שופטים ישראלים
משה בנימין | (4)

רשימת אנשי הפרסום שיכהנו כשופטים בפסטיבל ניו יורק לפרסום גדלה משבוע לשבוע. ל עמי אלוש , סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל ב מקאן דיגיטל מצטרף איש נוסף מכוחותיו, טל שוויגר , קופי דיגיטל במקאן, שישפוט אף הוא בתחרות.

שופט ישראלי נוסף שיקח חלק בתחרות ב-2014 הוא שחר פילר , סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום דרורי שלומי BBDO . טרם ידוע באילו קטגוריות ישפטו אלוש, שוויגר ופילר.

בשנה שעברה כללה התחרות 6 שופטים ישראלים: גדעון עמיחי (שבשנים האחרונות פועל מניו יורק), עמית סטולר, סמנכ"ל הקריאייטיב של יהושע TBWA, ארז רובינשטיין מבעלי טוונטי-טרי, אלדד וינברגר, לשעבר מנכ"ל מקאן דיגיטל, ינון לנדנברג ממייסדי אידיאולוג'יק וכיום מנכ"ל אינפינטי AR ודן אבלגון, שפרש לאחרונה מתפקידו כמנהל הדיגיטל באדלר חומסקי.

לתחרות הפרסום הניו יורקית מוגשות מדי שנה עבודות מכ-70 מדינות מסביב לעולם. זוכי התחרות יפורסמו ב-1 במאי 2014. התחרות כוללת 14 קטגוריות וקטגוריית סטודנטים. התאריך האחרון להשתתפות בתחרות הןא ה-31 בינואר 2014.

התחרות מורכבת מ-2 שלבי שיפוט המבוססים על 2 קבוצות שופטים. השלב הראשון מתקיים אונליין מסביב לעולם על ידי חברי ה-Grand juri שבהם נכללים שוויגר, אלוש ופילר. שופטים אלו מדרגים את העבודות בשלב הסינון הראשוני וקובעים מי יעפילו לרשימת השורטליסט.

העבודות שיעברו לשלב הבא יבחנו על ידי חברי ה-Executive Jury או כפי שהם מוגדרים ה-Dream Team - נבחרת החלומות המורכבת מבכירי אנשי הקריאייטיב מסביב לעולם. שופטים אלו מתכנסים ל-5 ימים שבהם נקבעת חלוקת המדליות לעבודות המתחרות: ברונזה, כסף, זהב ובנוסף נבחר "הרעיון הטוב בעולם" לשנה זו.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוני קופמן 12/01/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    מנהלי קריאייטיב שלא מצליחים לקבל בישראל חצי תקציב (או להחזיק עבודה במשרד גדול) מטיסים עצמם לשפוט מעבר לים
  • היי 12/01/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    לא מטיסים אותם לניו יורק
  • הם פשוט טסים על חשבונם... (ל"ת)
    דני הטייס 13/01/2014 09:52
  • 1.
    מנהל שצריך לשכפל 12/01/2014 14:12
    הגב לתגובה זו
    שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.