מצטרפים לפאנל: טל שוויגר ממקאן ושחר פילר מדרורי שלומי ישפטו בפסטיבל NY

שוויגר ופילר מצטרפים לעמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל במקאן. טרם ידוע באילו קטגוריות ישפטו. ב-2013 כללה התחרות 6 שופטים ישראלים
משה בנימין | (4)

רשימת אנשי הפרסום שיכהנו כשופטים בפסטיבל ניו יורק לפרסום גדלה משבוע לשבוע. ל עמי אלוש , סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל ב מקאן דיגיטל מצטרף איש נוסף מכוחותיו, טל שוויגר , קופי דיגיטל במקאן, שישפוט אף הוא בתחרות.

שופט ישראלי נוסף שיקח חלק בתחרות ב-2014 הוא שחר פילר , סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום דרורי שלומי BBDO . טרם ידוע באילו קטגוריות ישפטו אלוש, שוויגר ופילר.

בשנה שעברה כללה התחרות 6 שופטים ישראלים: גדעון עמיחי (שבשנים האחרונות פועל מניו יורק), עמית סטולר, סמנכ"ל הקריאייטיב של יהושע TBWA, ארז רובינשטיין מבעלי טוונטי-טרי, אלדד וינברגר, לשעבר מנכ"ל מקאן דיגיטל, ינון לנדנברג ממייסדי אידיאולוג'יק וכיום מנכ"ל אינפינטי AR ודן אבלגון, שפרש לאחרונה מתפקידו כמנהל הדיגיטל באדלר חומסקי.

לתחרות הפרסום הניו יורקית מוגשות מדי שנה עבודות מכ-70 מדינות מסביב לעולם. זוכי התחרות יפורסמו ב-1 במאי 2014. התחרות כוללת 14 קטגוריות וקטגוריית סטודנטים. התאריך האחרון להשתתפות בתחרות הןא ה-31 בינואר 2014.

התחרות מורכבת מ-2 שלבי שיפוט המבוססים על 2 קבוצות שופטים. השלב הראשון מתקיים אונליין מסביב לעולם על ידי חברי ה-Grand juri שבהם נכללים שוויגר, אלוש ופילר. שופטים אלו מדרגים את העבודות בשלב הסינון הראשוני וקובעים מי יעפילו לרשימת השורטליסט.

העבודות שיעברו לשלב הבא יבחנו על ידי חברי ה-Executive Jury או כפי שהם מוגדרים ה-Dream Team - נבחרת החלומות המורכבת מבכירי אנשי הקריאייטיב מסביב לעולם. שופטים אלו מתכנסים ל-5 ימים שבהם נקבעת חלוקת המדליות לעבודות המתחרות: ברונזה, כסף, זהב ובנוסף נבחר "הרעיון הטוב בעולם" לשנה זו.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוני קופמן 12/01/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    מנהלי קריאייטיב שלא מצליחים לקבל בישראל חצי תקציב (או להחזיק עבודה במשרד גדול) מטיסים עצמם לשפוט מעבר לים
  • היי 12/01/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    לא מטיסים אותם לניו יורק
  • הם פשוט טסים על חשבונם... (ל"ת)
    דני הטייס 13/01/2014 09:52
  • 1.
    מנהל שצריך לשכפל 12/01/2014 14:12
    הגב לתגובה זו
    שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.