מצטרפים לפאנל: טל שוויגר ממקאן ושחר פילר מדרורי שלומי ישפטו בפסטיבל NY

שוויגר ופילר מצטרפים לעמי אלוש, סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל במקאן. טרם ידוע באילו קטגוריות ישפטו. ב-2013 כללה התחרות 6 שופטים ישראלים
משה בנימין | (4)

רשימת אנשי הפרסום שיכהנו כשופטים בפסטיבל ניו יורק לפרסום גדלה משבוע לשבוע. ל עמי אלוש , סמנכ"ל הקריאייטיב דיגיטל ב מקאן דיגיטל מצטרף איש נוסף מכוחותיו, טל שוויגר , קופי דיגיטל במקאן, שישפוט אף הוא בתחרות.

שופט ישראלי נוסף שיקח חלק בתחרות ב-2014 הוא שחר פילר , סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום דרורי שלומי BBDO . טרם ידוע באילו קטגוריות ישפטו אלוש, שוויגר ופילר.

בשנה שעברה כללה התחרות 6 שופטים ישראלים: גדעון עמיחי (שבשנים האחרונות פועל מניו יורק), עמית סטולר, סמנכ"ל הקריאייטיב של יהושע TBWA, ארז רובינשטיין מבעלי טוונטי-טרי, אלדד וינברגר, לשעבר מנכ"ל מקאן דיגיטל, ינון לנדנברג ממייסדי אידיאולוג'יק וכיום מנכ"ל אינפינטי AR ודן אבלגון, שפרש לאחרונה מתפקידו כמנהל הדיגיטל באדלר חומסקי.

לתחרות הפרסום הניו יורקית מוגשות מדי שנה עבודות מכ-70 מדינות מסביב לעולם. זוכי התחרות יפורסמו ב-1 במאי 2014. התחרות כוללת 14 קטגוריות וקטגוריית סטודנטים. התאריך האחרון להשתתפות בתחרות הןא ה-31 בינואר 2014.

התחרות מורכבת מ-2 שלבי שיפוט המבוססים על 2 קבוצות שופטים. השלב הראשון מתקיים אונליין מסביב לעולם על ידי חברי ה-Grand juri שבהם נכללים שוויגר, אלוש ופילר. שופטים אלו מדרגים את העבודות בשלב הסינון הראשוני וקובעים מי יעפילו לרשימת השורטליסט.

העבודות שיעברו לשלב הבא יבחנו על ידי חברי ה-Executive Jury או כפי שהם מוגדרים ה-Dream Team - נבחרת החלומות המורכבת מבכירי אנשי הקריאייטיב מסביב לעולם. שופטים אלו מתכנסים ל-5 ימים שבהם נקבעת חלוקת המדליות לעבודות המתחרות: ברונזה, כסף, זהב ובנוסף נבחר "הרעיון הטוב בעולם" לשנה זו.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רוני קופמן 12/01/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
    מנהלי קריאייטיב שלא מצליחים לקבל בישראל חצי תקציב (או להחזיק עבודה במשרד גדול) מטיסים עצמם לשפוט מעבר לים
  • היי 12/01/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    לא מטיסים אותם לניו יורק
  • הם פשוט טסים על חשבונם... (ל"ת)
    דני הטייס 13/01/2014 09:52
  • 1.
    מנהל שצריך לשכפל 12/01/2014 14:12
    הגב לתגובה זו
    שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר שחר פילר
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.