הח"כים מפשילים שרוולים נגד המקומונים: תוציאו לשון הרע? תתכוננו לסגירה

כמה ח"כים הגישו הצעת תיקון לחוק איסור לשון הרע שיעמיד מקומונים בסכנת סגירה: "בעלים של מקומון הופך העיתון לכלי ניגוח נגד הרשות ובעלי תפקידים"
דפנה פלס | (2)

הפוליטיקאים חוששים רבות מהעיתונאים, כולל מבעלי המקומונים. עכשיו מגיעה התשובה לכך: מספר חברי כנסת הגישו אתמול (יום ד') תיקון לחוק איסור לשון הרע, שאם יתקבל יהיה עשוי להוביל לסגירתם של מקומונים 'סוררים'.

ההצעה של ח"כ ציון פניאן (ליכוד) וכמה ח"כים נוספים, ממליצה להוסיף לסעדים שישנם בחוק הנוכחי אפשרות של סגירת מקומון או של הגבלת הפרסום בו בתחומים מסוימים. בדברי ההסבר נכתב, כי "לבעל מקומון של רשות מקומית השפעה רבה על התושבים ובעלי התפקידים ברשות. ישנן ערים בהן בעלים של מקומון הופך את העיתון לכלי ניגוח נגד הרשות ובעלי תפקידים בה, במטרה לקדם עניינים אישיים או לחייב את בעלי התפקידים לאשר בקשות שהוגשו אליהם".

בהמשך נכתב, כי בעבר היו מקרים רבים שבהם ראשי רשויות ראויים הפסידו במערכות בחירות בשל סכסוכים עם בעלי המקומונים. מצב שכזה, נאמר, מזמין שחיתות ומנהל שאינו יכול לפעול בצורה תקינה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בערים קטנות שבהן למקומון יש נפח משמעותי בחיי הקהילה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מקומון 11/03/2012 02:03
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לחפש לעשות רעש איפה שלא צריך אתם מתעסקים בשטויות במקום בדברים שיש בהם מצוקה אמיתית. וח"כ פניאן אתה עלוב מה אתה צריך להתחנף עכשיו לרשויות.. בונה על הג'וב הבא?
  • 1.
    מי הגישו? לאן הגישו? לא מצוין. ככה כותבים? (ל"ת)
    ג. 08/03/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.