בזכות המהלך של 'שטוחים': איילת צרפתי-רוזן - אשת השיווק של 2011
איגוד השיווק הכתיר את מנכ"ל חטיבת החטיפים באסם, איילת צרפתי-רוזן, לאשת השיווק של 2011, בזכות המהלך החדרת המותג 'שטוחים' וביסוס מעמדה של אסם בקטגוריית הבייגלה.
שטוחים הושק בפברואר 2011. עד אז המתחרה המוביל של החברה בתחום היה 'בייגל בייגל' עם 60% מהשוק, ואילו הבייגלה של אסם, שכלל 3 מוצרים בלבד, תפס רק 17% מהשוק והיה בעל נוכחות מוגבלת על המדף.
צרפתי רוזן, שנכנסה לתפקידה הנוכחי 3 שנים קודם לכן, זיהתה את פוטנציאל הצמיחה שתחום הבייגלה טומן בחובו ובנתה תכנית פעולה לבחינת האפשרויות העסקיות, שבסופו של דבר הוכיחה כי קיימת דרישה לבייגלה של אסם וכי השוק משתוקק לחידושים.
כתוצאה מהתכנית הוצבו שני יעדים: להפוך את בייגלה אסם למספר 2 חזק ולהכפיל את נתח השוק ל-30% בשנה. מה שנעשה בפועל על מנת להגשים את היעדים היה חידושים דוגמת טכנולוגיות מזון חדישות, קו ייצור שלא נראה קודם לכן ומבחני טעימה. שנה וחצי לאחר מכן הגיחו ה'שטוחים' לאוויר העולם.
לאחר עיצוב מחדש של האריזות, מיצוב מבדל, פעילות יח"צ, יצירת באזז וקמפיין בטלוויזיה, התוצאות בישרו מהפך. נודע כי 5 ימים לאחר עליית הקמפיין האמור, נקנתה כל הסחורה שהגיעה לנקודות השיווק - סדר גודל של עשרות אלפי יחידות, מה שאילץ את החברה לבלום את שידור הפרסומת. הסוף היה מתוק או יותר נכון, מלוח; אחרי יותר מעשור, אסם הפכה למובילה בקטגוריה כשה'שטוחים' מככבים בראש הרשימה ומייצבים את נתח השוק על 50%.
ועדת השיווק של האיגוד מסרה: "אסם הצליחה להשיק מוצר חדש, שאומץ בהתלהבות על ידי קהל הצרכנים והצליח מעבר לציפיות ללא קניבליזציה של המוצרים הקיימים של החברה".
- 5.ענת מנייקי אשת השנה שלנו (ל"ת)יוסי 16/01/2012 10:15הגב לתגובה זו
- 4.כל הכבוד לה! עשתה עבודה טובה מאוד (ל"ת)מיטל 15/01/2012 23:31הגב לתגובה זו
- 3.סיגל 15/01/2012 18:18הגב לתגובה זואני מקווה שאשת השנה הזו לא מגדלת את ילדיה כמו הילד בפרסומת. הרעיון היה יפה אבל הביצוע.... מעצבן, לא נעים ועם תחושה מרומזת של ילד מעט אלים
- 2.יפה! (ל"ת)ענת 15/01/2012 17:30הגב לתגובה זו
- 1.15/01/2012 15:05הגב לתגובה זוזה כל מה שצריך בארץ בשביל להיות איש שייוק של השנה- מקסים.
- גם להעתיק צריך לדעת (ל"ת)מר קטינג 16/01/2012 11:38הגב לתגובה זו
- אביב 15/01/2012 17:01הגב לתגובה זובין אם זה נכון או לא - זה לא רלוונטי. במשך שנים ניסתה אסם לתת פייט לבייגל בייגל - ללא הצלחה. כאן זה לא ענייני קריאייטיב ופרסים. יש כאן עניין שיווקי ואם התוצאות מדברות על מהפך - זה דבר מדהים. לא לשכוח שבייגל בייגל לא פראיירים ולא משרד הפרסום שלהם באומן. זה רק מדגיש רת גודל ההישג. כל הכבוד.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
