ברק בכר
צילום: באדיבות מכבי חיפה

כמה כסף הרוויח ברק בכר מהסירוב לנבחרת ומה היעד הבא שלו?

בכר אמר לנבחרת לא, ובצדק. הוא מגיע בטיימינג המושלם מבחינתו למו"מ עם מכבי חיפה - היא בדרך לאבד אליפות והמתחרה הרעבה שלה העלתה את שמו למקרה שקין יעזוב. הסירוב לנבחרת חסך לו הרבה כאב ראש וכסף בטווח הקצר, אבל הוא מגלם גם פוטנציאל חבוי
איציק יצחקי | (6)

ברק בכר סירב לנבחרת ישראל. הוא עשה זאת די בצדק. הוא רק בן 44, הקריירה שלו עוד לפניו וזה לא היה מהלך נכון גם מבחינה כלכלית. העניין הכלכלי היווה כאן שיקול, אבל הוא לא היה הסיבה המרכזית שבגללה בכר החליט לאמן בקבוצה בארץ או באירופה - כפי שקראנו לו לעשות כאן.

ברק בכר ורן בן שמעון (באדיבות מכבי חיפה)

ברק בכר. ברקע: רן בן שמעון (באדיבות מכבי חיפה)

ראשית, בכר יודע, והוא גם צודק, שלומר כן לנבחרת זה אומר שלא יוכל להתקדם מבחינה אישית. הוא לקח שלוש אליפויות ברציפות עם הפועל באר שבע ומכבי חיפה עד שהגיע לאמן בחו"ל, חזר לארץ עם פיצוי גדול וכעת הוא מכוון ליעד הבא. נכון, מכבי תל אביב ומכבי חיפה זה לא משרה בכירה יותר מאשר מאמן נבחרת (לפחות לא עבור מי שאמור לקבל אותך למשרה הבאה). הרקורד פה הוא חשוב ותפקיד מאמן נבחרת חשוב מאוד לקורות החיים שלך, אבל מצד שני - זה סוגר אופציות אחרות.

אם נבחרת ישראל הייתה יכולה לעלות מהבית הקרוב - זו הייתה טעות לסרב לה. אבל הנבחרת לא עולה, לא מבית קל ובטח לא בית שכולל את אריות אירופה - צרפת, איטליה ובלגיה. בכר ידע זאת, בהתאחדות יודעים זאת, ולכן הוא החליט שבשלב זה עדיף לו לאמן בארץ ומשם להתקדם ליעד הבא שלו באירופה. במקביל, בכר בודק גם אופציות באירופה - אבל אתם יודעים היטב מה קורה כשיענקל'ה מחייג וקורא לך לדגל.

שלא תבינו לא נכון, רן בן שמעון הוא מינוי נכון. קראנו כאן בסוף השבוע לזוארץ לעצור את הסחף ולהכריז עוד ביום שישי על בן שמעון כמאמן (מה שהוא אכן עשה בסוף, אם כי לא באופן רשמי), מכמה סיבות, בין היתר בגלל שהוא רוצה יותר מבכר לאמן את הנבחרת וגם בגלל הניסיון שלו באימון נבחרת קפריסין. זה עדיין לא אומר שהנבחרת תעפיל לשלב הבא, להפך - אפשר לומר שבן שמעון אפילו לוקח סיכון על הקריירה שלו - אבל המינוי שלו הוא עדיין נכון. אין כרגע הרבה מאמנים בכירים שיכולים לקחת את הנבחרת (חוץ מרוני לוי) והבחירה בו היא נכונה.

לגבי בכר, חשוב לגעת רגע גם בפן הכלכלי. בכר הרוויח במכבי חיפה כ-400 אלף דולר (תלוי מענקים, ועדיין - זה היה פחות או יותר שכרו) - בסרביה הוא הרוויח יותר מפי שלושה - 1.2 מיליון אירו. בנבחרת ישראל הוא היה אמור להרוויח שכר גבוה יחסית לנבחרת - מאה אלף שקל בחודש - משהו כמו 320 אלף דולר. כלומר, פחות משכרו במכבי חיפה של אז.

צריך להבין משהו בהקשר הזה - בכר מגיע למשא ומתן עם מכבי חיפה עם שני יתרונות חשובים: 1. מכבי חיפה בדרך לאבד את האליפות למכבי תל אביב. 2. מכבי תל אביב רוצה אותו והוא עדיין לא אמר לה לא. הראשון - משחק תפקיד חשוב. מכבי חיפה לא תוכל להציע לו שכר נמוך ממה שהרוויח, כי הוא לא יגיע. השני - לא פחות חשוב. מכבי תל אביב תהיה מוכנה להציע לבכר חוזה עתק אם יגיע. הבעיה שלה זה שהיא תלויה ברובי קין. למאמן הועבר מסר שהוא יישאר וזה יקרה אלא אם ימצא קבוצה אחרת באירופה. וזה עדיין לא משנה - עצם העובדה שמכבי תל אביב הביעה עניין כלשהו, מחזק אותו לקראת המשא ומתן עם שחר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

במכבי חיפה מספרים שזה לא עניין של כסף, שבכר רוצה להגיע, שהחוזה הוא בכלל לא הבעיה. זה נכון, אבל זה לא אומר שבכר לא צריך לסחוט את הלימון עד הסוף - הוא יודע שרוני לוי לא יחזור כנראה למכבי חיפה, שזר כרגע לא על הפרק, ושאין מספיק מאמנים בכירים בשוק שיכולים לאמן את הקבוצה. כלומר, במקרה הפסימי, בכר ירוויח לפחות 50-100 אלף אירו מכך שלא חתם בנבחרת - אבל זה הכסף הקטן.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סס 08/04/2024 11:16
    הגב לתגובה זו
    ממתי?
  • 4.
    לא סמול לא ימין 07/04/2024 14:36
    הגב לתגובה זו
    בכר קיבל קצת יותר ממכה קלה בכנף כשפוטר מסרביה. כאן הוא חצי אלוהים בזכות ההישגיפ עפ הפועל באר שבע ומבי חיפה. כמאמן מכבי תל אביב בעונות הבאות, יוכל לרשום עוד הישגים מקומיים וגם להשתתף במוקדמות ליגת האלופות.
  • 3.
    חחח 07/04/2024 14:30
    הגב לתגובה זו
    שהכל כסף ומכיוון שרובי קין לא יעמוד בלחץ האירי עקב המצב, אז אם מכבי תהיה זריזה בכר יהיה בצהוב בעונה הבאה. כי אם הכל כסף , מיץ יתן יותר.
  • 2.
    מידן 07/04/2024 13:01
    הגב לתגובה זו
    טוב שברח בזמן
  • 1.
    אלי 07/04/2024 09:32
    הגב לתגובה זו
    פרשנים שלא מבינים עשו מבכר מאמן גדול,והוא בסך הכל מאמן בינוני מינוס,מאמן מצליח בשכונה שנקראת ישראל.
  • פלאטו 07/04/2024 13:02
    הגב לתגובה זו
    בשביל מדינה???
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".