ג'נרל מוטורוס
צילום: ג'נרל מוטורוס

מורגן סטנלי חותכים את מחיר היעד של GM - שיורדת כ-3%

בבנק ההשקעות הורידו את ההמלצה על יצרנית הרכב לרמת "משקל שווה" ואת מחיר היעד הפחיתו מ-55 ד' ל-22 ד'. לדבריהם המעבר לטובת רכב חשמלי יביא לשיעור צמיחה שנתי ממוצע שלילי בסוף העשור, ויהפוך את החברה לקטנה יותר
איתי פת-יה | (7)

חברת הרכב  GENERAL MOTORS (GM) אמנם עקפה את צפי האנליסטים בדוחותיה לרבעון הסוגר של 2021, בהם אגב הציגה ירידה בשורה העליונה והתחתונה מול התקופה המקבילה, אך בבנק ההשקעות  MORGAN STANLEY (MS) משנמכים עתה את המלצתם על המניה ומורידים את מחיר היעד שלה, כשהם מביעים ספקות באשר ליכולת להאיץ את קצב ייצור הדגמים החשמליים בעתיד הקרוב. המניה יורדת בשעה זו בכ-3% לאחר שמיתנה מעט את הירידות.

אנליסט הבנק אדם ג'ונאס הוריד את ההמלצה ל"משקל שווה" ואת מחיר היעד מ-55 דולר ל-22 דולר. לדבריו, המעבר מרכבי מנוע בעירה פנימית לכאלה חשמליים יביא לכך שמנקודת ייחוס של היום ועד לסוף העשור שיעור הצמיחה השנתי הממנוצע (CAGR) יהיה שלילי - ובמלים פשוטות יותר, שבממוצע משנה לשנה תמכור פחות מהיום.

לדבריו, התחזית של החברה לטווח הקרוב, לרווח של 14 מיליארד דולר השנה והוצאות הוניות (CAPEX) של 10 מיליארד דולר לשנה בשנים הקרובות הביא להפחתת התחזיות "המשמעותת ביותר בניתוחים של מורגן סטנלי על המניה מאז תחילת הקורונה ב-2020". עוד המשיך: "תחזית הרווח למניה שלנו מג'נרל מוטורס היא 6.64 דולר - נמוך ב-11% מבפרסום הקודם שלנו עליה".

כמו כן נכתב "כעת אנו מצפים ש-GM תשאר חברה הוליסטית (מבחינת עיקר הפעילות, שמוטה לרכבי בנזין) בשנה-שנה וחצי הקרובים, בהם ההנהלה תבנה את יכולות הרכב החשמלי, האוטונומי וטכנולוגיית הרכבים המקושרים. עדיין יש לנו חששות סביב המעבר של יצרנית הלגאסי לעבר רכבים חשמליים, ואותן שקללנו במודל שלנו, שצופה שבעתיד ג'נרל מוטורס הולכת להיות חברה קטנה יותר".

דוחות החברה לרבעון הרביעי הציגו רווח של 1.35 דולר למניה (2.58 מיליארד דולר בסך הכל) על הכנסות של 33.584 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-1.14 דולר ו-29.221 מיליארד, בהתאמה. בתקופה המקבילה ב-2020 הנתונים עמדו על 1.93 דולר רווח מתואם למניה, ו-37.518 מיליארד דולר בהכנסות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אם הם ירצו תוך שנה יהיו להם 20 דגמים חשמליים! (ל"ת)
    אמנון 09/02/2022 00:15
    הגב לתגובה זו
  • אייל 10/02/2022 16:05
    הגב לתגובה זו
    זוכר שהם הבטיחו הפצצה של 30 דגמים חשמליים לפני שנתיים אולי ועכשיו הם מכרו 26. 26 יחידות ל-26 לקוחות. לא זה לא 1 באפריל
  • 4.
    רק מזומן 08/02/2022 23:39
    הגב לתגובה זו
    טסלה לא יכולה ליצר אפילו עשירית ממה שהם מיצרים.מחירי גנראל יותר זולים.הרבה מאד נהגים ימשיכו עם בנזין או היבריד.
  • אייל 10/02/2022 16:12
    הגב לתגובה זו
    טסלה מייצרת כרגע בקצב של 50% מGM. לפני שנתיים זה היה עשירית. עוד שנה טסלה עוקפת את GM במבפר הרכבים המיוצרים בשנה. מבחינת הכנסות ורווח למניה שצוטטו בכתבה טסלה כבר עקפה ב50% את GM. מבחינת איכות מוצר זה כבר דיון ללא מספרים אז אשאיר אותו לאלה שחיים לפי תכתיבי האמיגדלה שלהם.
  • 3.
    מי החמורים שקונים חברה במכפיל 7 כשיש חברות במכפיל 100? (ל"ת)
    יוסי ק 08/02/2022 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ברק 08/02/2022 21:40
    הגב לתגובה זו
    או אולי שתיהן, אני מקווה שהממשלה בארה״ב לא תציל אף אחת מהן.
  • 1.
    הלוחש למנועים 08/02/2022 21:03
    הגב לתגובה זו
    עם כל הותק שלהן, המזומנים והיכולות מגיעים יזמים חדשים ועוקפים אותן בסיבוב
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים. 

איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.