שבועים אחרי ההכרזה על פשיטת רגל: הרץ מזנקת ב-105%
במקביל לעליות החדות במיוחד היום בשוקי המניות, מניית חברת השכרת הרכבים הרץ גלובל הולדינגס (סימול:HTZ) מצליחה להדהים את המשקיעים עם זינוק של יותר מ-105%, כשבועיים בלבד לאחר שהחברה הודיעה על פשיטת רגל.
לקראת סוף מאי פנתה החברה לבית המשפט בדלאוור לפי סעיף 11 (הגנה מפני נושים), מה שמאפשר לחברה להמשיך לפעול בזמן שהיא בוחנת כיצד תוכל לשלם לנושים ולשנות את מצבה הפיננסי. לפי המסמכים שהגישה לבית המשפט, יש ברשותה נכסים בהיקף של 25.8 מיליארד דולר וחובות בהיקף של 24.4 מיליארד דולר.
תעשיית הרכב ובפרט תעשיית השכרת הרכבים נפגעו בצורה אנושה מהתפרצות נגיף הקורונה. הרץ נגפעה משמעותי יותר מהחברות המתחרות בשל העובדה כי חלק מהמודל העסקי שלה כולל בעלות על חלק גדול מהצי שלה - בניגוד לרכישתו באמצעות הסכמים של קניה מחדש ע"י היצרניות. כאשר החל המשבר, הרץ החלה למכור במהירות את צי הרכבים שלה, אך נפגעה במקביל מהירידה החדה במחיר.
עם זאת, היומיים האחרונים מהווים נק' אור עבור החברה. ההודעה אמש של חברת התעופה אמריקן איירליינס על הצפי לחזרה לפעילות משמעותית כבר בחודש הבא (לכתבה המלאה), מעודדות במיוחד את המשקיעים לחזרה לפעילות מהירה גם בסקטור השכרת הרכבים. האם מדובר בסיכון מחושב?
- AVIS מכפילה את שוויה אחרי שאמרה שתחשמל את הצי שלה
- "השורט סקוויז" היומי: מניית אוויס זינקה ב-17%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף מניית החברה בחודשים האחרונים
- 2.עינב 02/07/2021 09:16הגב לתגובה זוקודם מראים על נפילות של חמישים אחוזבמניה ובסוף הכתבה כותבים שהיא עלתה במאה אחוז
- 1.פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים... (ל"ת)שלום חנוך 07/06/2020 09:15הגב לתגובה זו
- יאיר 13/05/2021 08:57הגב לתגובה זואשמח לשמוע למה אתה חושב כך כי אני חושב שהם לפני זינוק מטורף.

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

VIA גייסה בוול סטריט לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר
חברת התחבורה החכמה הצליחה בגיוס ראשוני של 493 מיליון דולר בהנפקה בבורסת ניו יורק; טווח המחיר היה 40-44 דולר, הביקושים הביאו את המחיר ל-46 דולר
חברת ויה (Via Transportation) הישראלית, הפועלת בתחום טכנולוגיות לתחבורה ציבורית חכמה, הודיעה על השלמת הנפקה ראשונית (IPO) מוצלחת בבורסת ניו יורק. החברה מכרה כ-10.7 מיליון מניות מסוג Class A במחיר של 46 דולר למניה. לפי המחיר הזה, השווי הכולל של החברה מוערך בכ-3.7 מיליארד דולר. המחיר היה אמור להיות בין 40 דולר ל-44 דולר, כשהביקושים דחפו את המחיר ל-46 דולר.
מההנפקה עצמה גייסה VIA סכום של כ-493 מיליון דולר, שמקורו במכירת כ-7.1 מיליון מניות על ידי החברה. היתרה - כ-3.57 מיליון מניות - נמכרו על ידי בעלי מניות קיימים. בנוסף, החברה נתנה לחתמים אופציה של 30 יום לרכוש כ-1.6 מיליון מניות נוספות.
את ההנפקה הובילו גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, Allen & Company ו־Wells Fargo. בנוסף השתתפו גם דויטשה בנק, גוגנהיים, נידהאם, אופנהיימר, ריימונד ג'יימס, וויליאם בלייר וגופים נוספים.
VIA: מהפכה בתשתיות התחבורה הציבורית
VIA נוסדה במטרה לאפשר תכנון, תפעול וניהול יעיל יותר של מערכות תחבורה ציבורית באמצעות טכנולוגיה. החברה מציעה פתרונות תוכנה לרשויות מקומיות, ערים ותחברות תחבורה, לרבות שירותי מוניות שיתופיות, ניתוח נתונים והקצאת משאבים בזמן אמת.
- ויה בדרך לוול סטריט עם הכנסות של 206 מ' דולר במחצית הראשונה והפסד חשבונאי
- ויה רוכשת את סיטימאפר, אפליקציה לתכנון נסיעות, ב-100 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הערכות, החברה פועלת כיום בלמעלה מ-35 מדינות, ומשרתת מאות ערים ברחבי העולם. דגש משמעותי ניתן על אזורים שאינם מקבלים מענה תחבורתי מספק, תוך שילוב אלגוריתמים שמייעלים מסלולים והקצאה של רכבים באופן גמיש.