האקטיביסטים בפעולה: המניות שקונים מנהלי קרנות הגידור - יש למה לצפות?
שוק המניות יכול להתנהג לפעמים בחוסר הגיון - זה אחד הדברים הראשונים שלומדים משקיעים מתחילים. חוסר ההיגיון הזה יכול לפעמים להביא להזדמנויות לרווח מהיר, אם יודעים לנצל את ההזדמנות הנכונה.
זה בדיוק מה שעשו משקיעים רבים בשבוע שעבר בכנס SOHN, אירוע התרמה בו משתתפים מדי שנה כמה ממנהלי קרנות הגידור הנחשבים ביותר, שסיפקו את ההמלצות שלהם להשקעה לזמן הקרוב. בין השמות הגדולים שנכחו ונתנו המלצות - ביל אקמן, דייויד איינהורן, לארי רובינס ועוד רבים וטובים.
השפעת ההמלצות האלו היתה מיידית - מהטבלה למטה אפשר לראות את תגובת המניות בשבוע האחרון, לאחר הכנס שנערך ביום ב'.
המשקיע האקטיביסט ביל אקמן, שמנהל את קרן הגידור פרשינג סקוור, המליץ על קניית פאני מיי (סימול: FNMA) (שהוא אחד מבעלי המניות הגדולים שלה) ואמר שהמניה עשויה להגיע ל-23 דולר ויותר. מנגד, דייויד איינהורן שמנהל את גרינלייט קפיטל תקף את מניית אתנה הלת', ואמר שהוא מצפה שהמניה תיפול 80% מהשיא האחרון אליו הגיעה. כפי שראיתם בטבלה, התגובה בשוק לא איחרה לבוא בשני המקרים.
המלצה מעניינת נוספת היתה זו של ג'פרי גנדלך, שנחשב גורו האג"ח של דאבל ליין קפיטל, שאמר שהוא מאמין שהמגמות הדמוגרפיות והכלכליות אינן תומכות בצמיחת שוק הדיור. הקרן שעוקבת אחר מדד חברות הבניה (סימול: XHB) איבדה גובה כתוצאה מכך.
- ביל אקמן מחייך - הרץ מציגה רווח מפתיע, המניה מזנקת ב-33%
- ביל אקמן מציע מיליון דולר למוסר מידע על רוצח צ'רלי קירק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה הלאה - הגיע הזמן ל-13F
אז בשלב הזה כבר הבנתם שלאקטיביסטים למינהם ולמנהלי קרנות הגידור יש השפעה רצינית על תנועות המניה. חשוב לזכור את זה מאחר שהשבוע צפויים לצאת דוחות ה-13F - אותם דוחות שמפרטים את השינוי בהחזקות קרנות הגידור וחברות ההשקעות שמנהלים לפחות 100 מיליון דולר בארה"ב.
דוחות אלו חייבים להתפרסם עד 45 ימים לאחר סיום הרבעון, ולכן צפו לתנועות קיצוניות במניות נבחרות סביב יום ד' ויום ה'.
כזכור, בפעם שעברה שדוחות אלו יצאו התברר שג'ורג' סורוס, אחד השמות הבולטים בעולם ההשקעות, הכפיל את הפוזיציה שלו בטבע (סימול: TEVA) - מניית החברה זינקה יותר מ-10% באותו שבוע בתגובה למהלך. כדאי לשים לב גם הפעם למנית החברה הישראלית ולבדוק מה קרה לאותה פוזיציה.
- 3.אייל טלביט יועצים פי 13/05/2014 14:11הגב לתגובה זוחישבו פשוט והשקיעו פשוט ככה עושים כסף לאורך זמן. מחקרים מוכיחים שלאורך זמן אין הרבה שמצליחים לגבור על מדדים וסקטורים. תדאגו להעביר את הכספים לשליטתכם בבנק או בקופות גמל והשתלמות בשיטת IRA תבנו השקעות פשוטות ומפוזרות בממדים וסקטורים בארץ ובחו"ל ולאורך זמן תראו שהתשואות הינם לטובתכם. המתכון: פשטות בשילוב סבלנות ועיניים קטנות בלי לרדוף אחרי תשואות.והתוצאה תבשיל ערב ומהנה של תשואות בהתאם לצורך האישי. אייל ביטרמן. טלביט יועצים פיננסים.talbit.co.il מקסימום משוק ההון עבורך.
- 2.אני חם חם חם חם לעליותתתתתתתתתתתתת נסיקות!!!שיאים חדשים (ל"ת)GOD BLESS USA 12/05/2014 17:29הגב לתגובה זו
- 1.פור 12/05/2014 15:41הגב לתגובה זוהיום , יותר הגיוני , לא ?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
