יובל בן זאב על דוחות דלק רכב: החברה מספקת את הסחורה, המלצת תשואת יתר

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "מדובר ברבעון חזק יחסית, הרבעונים הבאים יהיו חזקים עוד יותר"
קובי ישעיהו |

יבואנית רכבי מאזדה ופורד לישראל, חברת דלק רכב, דיווחה היום (ה') על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2009 בכ- 192.3 מיליון שקל, לעומת כ- 331.7 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה לרבעון השני הסתכם בכ-102.5 מיליון שקל, לעומת כ- 181.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתגובה לדוחות אומר יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, כי מדובר ברבעון חזק יחסית וכי "הרבעונים הבאים יהיו חזקים עוד יותר".

לגבי הירידה החדה במספר המכוניות שנמכרו אומר בן זאב כי "אין בכך הפתעה, ראינו בחודשים האחרונים את הירידה במסירות רכב חדש. ההבדל בין התחזית לבין הד"וח נעוצה בהבדלי עיתוי בין הדיווח החשבונאי ודו"ח מסירות הרכב.

"בנוגע להמשך אנו אופטימיים: חודש יולי היה חזק ביותר וסימני הביקוש משוק הרכב המשומש וכן מחברות ההשכרה לזמן קצר מעידים על הגידול בביקוש. נוסיף לכך את נתוני הכלכלה המעידים על חזרה לצמיחה ונקבל אופטימיות בשוק".

מגזר בחלפים תרם הכנסות של כ- 99 מיליון שקל, כ- 10% מסך ההכנסות, אבל תרומתו לרווח הנקי היתה כ- 29 מיליון שקל, כ- 28% מהרווח, "וזו הינה רווחיות בת קיימא של כ- 110 מיליון שקל בשנה.

הפתעה לטובה נרשמה ברווחיות מגזר הרכב. "אל תסתכלו על שיעור הרווח הגולמי או התפעולי, אלו מושפעות משינויי מט"ח שתמונת הראי שלהן מתבטאת בהכנסות המימון. תרומת המגזר לרווח לפני מס הסתכמה בכ- 60 מיליון שקל, שיעור רווחיות של כ- 7%. חשוב לשים לב למחיר המכירה הממוצע לרכב שעלה ברבעון ל- 102 אלף שקל". בכלל פיננסים לא מתרגשים גם מהתזרים השלילי. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי בסך כ- 170 מיליון שקל. "התזרים השלילי נובע בעיקר מעלייה באשראי לקוחות וירידה באשראי ספקים ? בסביבת הריבית הנמוכה כיום אין לראות בכך בעיה. מנגד, חשוב לשים לב לירידה במלאי, 180 מיליון שקל ברבעון, המצביעה אף היא על העלייה בביקושים בשוק".

לסיכום אומר בן זאב, החברה מספקת את הסחורה. ההמלצה שלו "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 48 שקל למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה