מדדי אסיה רשמו ירידות חדות: חששות ממחיקות נוספות ברקע

מדד הניקיי צנח ב-4.5%, מדד הקוספי הדרום קוריאני רשם ירידה של 2.33%, מדד ההאנג סנג איבד 3.07%
ישראל הס |

מדדי אסיה רושמו את הירידה היומית החדה ביותר בערכם מזה שבועיים וזאת על רקע חששות שהמחיקות הגדולות אותן ביצעו החברות הפיננסיות רק יגדלו ובנוסף, כי הכלכלה האמריקאית נכנסת למיתון.

מניית Commonwealth Bank of Australia רשמה את הירידה החדה ביותר בערכה מזה שנתיים ומניית Mitsubishi UFJ Financial Group רשמה ירידות חדות בבורסת טוקיו, על רקע הערכות של בנק UBS AG כי המחיקות אותן הבנקים צפויים לרשום עלולות להגיע לסכום של 600 מיליארד דולר. מניות טויוטה נחתכה לאור התחזקותו של היין אל מול הדולר ולאחר שמדד הפעילות העסקית בארה"ב הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז 2001.

"החולשה בשוקי המניות תמשיך לתת את אותותיה בחודשים הקרובים ותתרחב אל מעבר למניות הפיננסים", כך אומר היום (ב') טום מרפי, מנהל הכספים של שלוחת דויטשה בנק, בסידני.

מדד מורגן סטנלי לשוקי אסיה רשם ירידה של 3.1%. מדד הניקיי צנח ב-4.49%, מדד הקוספי הדרום קוריאני רושם ירידה של 2.33%, מדד ההאנג סנג איבד 3.07% ומדד שנחאי שרשם עליה של 2.06% והוא נקודת האור היחידה שנרשמה בקרב מדדי אסיה השונים.

מניות במרכז

מניות Commonwealth Bank, בנק המשכנתאות הגדול באוסטרליה, צנחו ב-5.1% ורושמו בכך את הירידה היומית החדה ביותר בערך המניה מאז חודש נובמבר 2005.

מניות Mitsubishi UFJ, בנק המסחר הגדול ביותר ביפן, איבדו 4.7% מערכן ומניות HSBC Holdings Plc, הבנק האירופאי הגדול ביותר רשמו ירידה של 1.7% במסחר בבורסת הונג קונג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שדה תעופה טיסה טיסות נתב"ג
צילום: ISTOCK

חנוכה באוויר: כ-508 אלף נוסעים צפויים לעבור בנתב״ג

ברשות שדות התעופה מדווחים על עלייה של כ-50% לעומת החג בשנה שעברה, עם ימים שחוצים את רף ה-60 אלף נוסעים. התנועה מתקרבת לרמות שנראו בשנות שיא, והעומסים צפויים להתגבר סביב גלי ההמראות

ליאור דנקנר |

חנוכה דוחף את התנועה בנתב״ג למעלה, ובאוויר כבר מרגישים את זה. זו לא רק תחושה של “יותר אנשים עם מזוודות”, אלא חזרה של קצב עבודה גבוה יותר לאורך היום. לפי הודעת רשות שדות התעופה, במהלך חג החנוכה צפויים לעבור בנמל התעופה בן-גוריון כ-508 אלף נוסעים בטיסות בינלאומיות, עלייה של כ-50% לעומת תקופת החג אשתקד. מבחינת נתב״ג, זה מתרגם ליותר תנועת נוסעים בשעות הבוקר והערב, יותר לחץ על השרשרת התפעולית, והרבה פחות “מרווח נשימה” בין גלי הטיסות.

ברשות מציינים שגם פתיחת חופשת החנוכה במערכת החינוך תרמה לעלייה בביקושים, ובשילוב חזרת חברות תעופה וקווים לתדירות גבוהה יותר, מתקבלת תנועה שמזכירה יותר את דפוסי סוף השנה שהיו מוכרים לפני התקופה האחרונה. בפועל, בתקופות כאלה הביקוש לא מגיע רק מנופשונים קצרים, אלא גם מנסיעות משפחתיות, ביקורי קרובים, וחופשות שמתיישבות על כמה ימי חופש רצופים, מה שמעלה את העומס גם באמצע השבוע ולא רק בסופי שבוע.


כבר עכשיו רואים עומס, ויש עוד שלושה ימי שיא בדרך

אחד מימי השיא חל כבר היום, יום ראשון, ה-14 בדצמבר, עם כ-65 אלף נוסעים שעוברים בנתב״ג. המספר הזה לא נשאר על הנייר. הוא מורגש בשטח בצ’ק אין, בבידוק, באזורי העלייה למטוס וגם בנתיבים הפנימיים של הטרמינל. לשם השוואה, בדצמבר 2023, בתחילת המלחמה, ביום העמוס ביותר של חנוכה עברו כ-20 אלף נוסעים בלבד, פער שמחדד כמה מהר השוק יודע “להתכווץ ולהתרחב” בהתאם למצב.