פקק תחבורה נתצ נתיב פלוס
צילום: דוברות משרד התחבורה

משרד התחבורה: רק 20% נסיעות חוקיות בנתיב פלוס בכביש 1

אם תהיתם מדוע התחבורה הציבורית בישראל אינה יעילה, הרי לכם אחד הסיבות - והפעם עם חותמת ממשרד התחבורה - היעדר אכיפה; מדוע צריך לקבוע תקנות לשימוש בנת"צ אם אין מי שיוודא שכן הן מקוימות, ואחר כך גם לתהות מדוע הציבור לא בוחר לנסוע בתחבורה ציבורית?
דור עצמון | (2)

בחודש ינואר האחרון בדקה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה את אופן השימוש בנת"צ שבכביש 1 ומצאה כי לא פחות מ-80% מהנסיעות במכוניות פרטיות בנתיב בוצעו בניגוד לתקנות. באותה העת הוגדר השימוש בנתיב הרב תפוסה שבכביש 1 למכוניות פרטיות עם 3+ נוסעים, אך זמן קצר לאחר כניסת השרה החדשה-ישנה מירי רגב למשרד הופחתה התקנה למכוניות עם 2+ נוסעים.

המחצית מהנסיעות הפרטיות בזמן הבדיקה, כ-49%, בוצעו בוצעו כאשר במכונית יושב נהג בודד ללא נוסעים, ו-31% כללו נהג עם נוסע אחד. כלומר רק 1 מכל 5 נסיעות בנתיב הרב תפוסה בכביש 1 בוצעו לפי התקנות עם נהג ושני נוסעים לפחות. בבדיקה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נבדקו 1,889 מכוניות.

בהקשר זה יש לציין כי שרת התחבורה מירי רגב מיהרה להצהיר עם כניסתה לתפקיד כי היא מתעתדת לבחון מחדש את כל נושא הנת"צים שכן "נת"צ ריק לא יהיה בבית ספרי", כלשונה. רגב ספגה עד מהרה מבול של התקפות על דבריה בטענה שהיא תסב נזק בל יתואר לתחבורה בישראל ומוסיף לפקקים. בהמשך החליטה רגב להפחית כאמור את נתיב 3+ בכביש 1 לנתיב 2+, כך זה כשטענה לא ברורה כי כך יהיה אפשר להקל על הנוסעים.

במקביל, הודיע משרד התחבורה לפני כחודשיים על אי-אכיפה בנת"צים, כולל אלו שבכביש החוף ובאיילון, בשעות העומס על מנת לתת לציבור את האפשרות להתשמש בהם בתקווה שהעומסים יופחתו. בצעדים אלו שולל משרד התחבורה מהיסוד את היכולת שהאזרחים יעדיפו את השימוש בתחבורה הציבורית וישאיר את הרכב הפרטי בבית. על משרד התחבורה והשרה מירי רגב לחשב מסלול מחדש ולראות כיצד ניתן לעודד מעבר מתחבורה פרטית לציבורית על מנת להקל על הגודש בכבישים, ובכללם מס גודש שבוטל אף הוא על ידי רגב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי רון 21/04/2023 09:37
    הגב לתגובה זו
    מדובר בנתיב שהיה נתיב רגיל והופקע מציבור הנהגים.
  • נוסע בתחב"צ 21/04/2023 16:59
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה להיתקע בפקקים שיסע בגרוטאת פח שלו. עשרות נוסעים באוטובוס לא צריכים להתיקע בגלל סוציומטים שרוצים ליסוע לבד.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.